اگر این کتاب‌ها رو زودتر خونده بودیم، الان هواپیمای شخصی داشتیم!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.4 دقیقه

راهنماتو- نه تنها شما، بلکه همه ما سزاوار ثروتمند شدن هستیم! اما اگر بدانید که افراد ثروتمند، طبق تحقیقات، حداقل 20 دقیقه از روزشان را صرف مطالعه می‌کنند، شگفت‌زده می‌شوید. 20 الی 30 دقیقه مطالعه برابر با اندوختن ماه‌ها تجربه و دانش است. همین مساله باعث می‌شود که ذهنی منظم، مطلع و هدفمند داشته باشیم. در ادامه راهنماتو 5 کتابی که قرار است به ثروتمند شدن شما کمک کند، معرفی می‌کند. اما، گام اول عادت کردن به مطالعه است؛ درست مثل همان کاری که ثروتمندان انجام می‌دهند.

1. کتاب «هفت عادت مردمان موثر» نوشته استیون کاوی

1

به گزارش راهنماتو، کتاب «هفت عادت مردمان موثر» توسط استیون کاوی، تاجر و سخنران آمریکایی به رشته تحریر درآمده است. کاوی، شخصیتی بود که هرگز پویایی را ترک نمی‌کرد و همین مساله سبب شد که تبدیل به یکی از موفق‌ترین افراد در آمریکا شود. کتاب «هفت عادت مردمان موثر» با ارائه راهکارهایی ساده، تاثیراتی بزرگ بر روتین‌های زندگی شما می‌گذارد. دو الی سه دهه پیش، زمانی که این کتاب منتشر شد، ردپای آن را در کتابخانه موثرترین افراد دیدیم؛ از رئیس جمهور گرفته تا والدین. این کتاب به تمامی افراد کمک می‌کند تا مسیر زندگیشان را در جهتی درست قرار دهند. این در حالی است که وقتی هدفمند زندگی کنیم حتما روزی ثروتمند خواهیم شد.

بخشی از کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر استیون کاوی

1

مردمان موثر به جای مدیریت زمان، به مدیریت اولویت‌های خود می‌پردازند. این افراد به جای آن که وقت خود را صرف امور ضروری و فوری نمایند، اولویت را به امور مهم اختصاص می‌دهند.

2. کتاب «افسون انرژی» نوشته محمدمهدی دوستی

1

نمی‌خواهید تنها با کمتر از 100000 تومان پول یاد بگیرید که قرار است چگونه ثروتمند شوید؟ کتاب «افسون انرژی» نوشته محمدمهدی دوستی تنها 95000 تومان قیمت دارد و در انتشارات نسل نواندیش در سال 1402 به چاپ رسیده است. تا به‌حال ممکن است ده‌ها کتاب برای ثروتمند شدن خوانده باشیم که توسط نویسندگان و کارآفرینان موفق خارجی نوشته شده‌اند. این نسخه‌پیچی‌ها ممکن است برای ایرانیان کارآمد نباشد. اما، آقای دوستی، باتوجه به شرایط اقتصادی امروز ایران، به ما توصیه‌هایی کارآمد می‌کند تا تبدیل به فردی ثروتمند شویم. در کتاب «افسون انرژی» دریچه‌هایی از مفاهیم موجود در انرژی برای ما باز می‌شود و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که «تنها انرژی است که می‌ماند». اگر خواندن کتاب برای شما دشوار است، کتاب صورتی «افسون انرژی» با صدای نسرین رضایی منتشر شده است.

بخشی از کتاب «افسون انرژی» اثر محمدمهدی دوستی

1

گذر زمان بر ما ملموس است؛‌ مثل‌ افزایش‌ سن‌، سفید شدن موها و چین‌وچروک پوست‌. تغییر فصل‌ها و قد کشیدن درخت‌ها هم‌ نمودهایی‌ از گذر زمان هستند. این زمان هرگز در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، ولی ما دغدغه‌ مدیریت‌ آن را داریم‌ و از یاد می‌بریم که تنها چیزی که می‌توانیم مدیریت کنیم، انرژی خودمان است. ما نمی‌توانیم کنترلی روی زمان داشته باشیم و حتی جلوی سپری شدن آن را بگیریم، ولی پیوسته دغدغه مدیریت آن را داریم.

3. کتاب «شیوه گرگ» نوشته جردن بلفورت

1

نویسنده کتاب «شیوه گرگ»، جردن بلفورت است. شخصیتی جنجالی در بازار سهام آمریکا که 22 ماه زندانی بوده است. جذابیت‌های زندگی بلفورت به اندازه‌ای است که وقتی مارتین اسکورسیزی، کارگردان معروف آمریکایی، آن را می‌خواند، فیلمی جذاب به نام «گرگ وال استریت» براساس آن می‌سازد. حالا جردن بلفورت در کتاب «شیوه گرگ» قرار است به ما بیاموزد که چگونه ثروتمند شویم. او که باور دارد می‌تواند هرچیزی را به هر کسی بفروشد، ترفندهایش را با ما در میان می‌گذارد، به‌گونه‌ای که اگر عمق مطالب او را بگیریم، امکان ندارد نتوانیم آن چیزی که می‌خواهیم را به کسی بفروشیم و رفته رفته ثروتمند شویم.

بخشی از کتاب «شیوه گرگ» اثر جردن بلفورت

زمانی که در حال بررسی صلاحیت مشتری‌هایتان هستید، تمام کاری که باید انجام دهید، پرسیدن سوال و یادداشت‌برداری ذهنی بر پایه‌ی پاسخ‌هایشان است. در این نقطه از فروش، نمی‌خواهید برای رفع دردشان تلاش کنید. در حقیقت، اگر کاری هم باید در این رابطه انجام دهید، تشدید آن درد است. به یاد داشته باشید، درد برای آن‌ها نشانه‌ی هشداری است که مشکلی در زندگیشان وجود دارد که باید برای برطرف کردنش اقدام کنند؛ بنابراین اگر بخواهید دردشان را قبل از انجام ارائه‌ی خود مداوا کنید، در واقع دارید به آن ها آسیب بزرگی وارد می کنید.

4. کتاب «اسب سیاه» نوشته تاد رز

1

اگر به دنبال نویسنده‌ای می‌گردید که به جای گفتن سخنان انگیزشی، همچون یک دانشمند، بر رشد شما تاثیر بگذارد روی کتاب «اسب سیاه» نوشته تاد رز حساب باز کنید. تاد رز به عنوان کسی که بسیار خوب بلد است اتاق‌های فکر را مدیریت کند، برای ذهن شما برنامه‌های خوبی ریخته است تا به سرعت ثروتمند شوید. علی رغم بسیاری از نویسندگان کتاب‌های موفقیت که هیچ نمونه ملموسی از حرف‌های خود ندارند، تاد رز توانسته افراد بسیار زیادی را در مسیر ثروتمند شدن قرار دهد. در کتاب «اسب سیاه» تاد رز عنوان می‌کند که برای رسیدن به موفقیت باید فردیت را مهار کرد. راهکارهای او اموری فراطبیعی و غیرعادی نیستند فقط باید راهکار منحصربه‌فرد خود را شناخت تا به ثروت رسید!

بخشی از کتاب «اسب سیاه» اثر تاد رز

1

یگانه یافته‌ی بسیار مهم برنامه‌ی اسب سیاه شاید همین تنوع چشمگیر تخصص‌های فردی باشد. در هر زمینه‌ای که با متخصصان مختلف گفت‌وگو می‌کردیم این نکته را درمی‌یافتیم که تفاوت معناداری میان راه‌هایی که هرکدام برای رسیدن به موفقیت رفته‌اند وجود دارد. اینگرید کاروزی همه‌ی راهکارهای استاندارد گل‌آرایی را دور ریخت و آثار درخشان مختص به خودش را ساخت.

5. کتاب «قدرت شروع ناقص» نوشته جیمز کلیر

1

جیمز کلیر، نویسنده کتاب «قدرت شروع ناقص» بیش از بسیاری از نویسندگان، برای ثروتمند شدن شما راهکارهایی جذاب ارائه می‌دهد که باید تبدیل به یک عادت شوند. حالا راهکارهای او تبدیل به مسیری شده است که بسیاری از تیم‌های ورزشی به آن پناه می‌آورند. به جز کتاب «قدرت شروع ناقص» که جیمز کلی در آن بیشتر بر خلاق بودن متمرکز است، کتاب «عادت‌های اتمی» او نیز تبدیل به یک کتاب الهام‌بخش پرفروش و محبوب شده است.

بخشی از کتاب «قدرت شروع ناقص» اثر جیمز کلیر

1

هر کس می‌تواند با استفاده از این پنج گام یاد بگیرد چگونه خلاق شود. البته این بدان معنا نیست که خلاق‌بودن کار ساده‌ای است. کشف خلاقیت درونی به شجاعت و ممارست فراوان نیاز دارد. با‌این‌حال، رویکردی پنج ‌مرحله‌ای که بعدتر درباره‌ی آن خواهید خواند، کمک می‌کند ابهامات این مسیر زدوده شود و در مسیری روشن برای کسب تفکر نوآور گام بردارید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها