اگه امسال این جزایری که میگم بری، تعطیلات نوروزوت حروم نمیشه!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو- اگر می‌خواهید در دل طبیعت و در آغوش ایران از احساسات مثبت سرشار شوید، بهتر است به جزایر جنوبی ایران بروید. ممکن است همین حالا به یاد جزیره قشم و کیش افتاده باشید، اما این دو، تنها دو جزیره نام‌آشنای جنوب ایران هستند. جزایر ناشناخته و جذاب دیگری وجود دارند که شاید تا کنون نام آن‌ها را نشنیده باشید. این جزایر در فصل بهار و در تعطیلات نوروزی آب‌وهوای بسیار مناسبی دارند. به همین خاطر می‌توانند بهترین گزینه‌های سفر نوروزی باشند. راهنماتو در ادامه 4 جزیره ناشناخته ایران را به شما معرفی خواهد کرد.

1. جزیره هندورابی مناسب برای تعطیلات نوروزی

1

به گزارش راهنماتو، جزیره هندورابی یا هِندُرابی یکی از جزیره‌های مناسب برای تعطیلات نوروزی است که بین جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است. جالب این است که جزیره هندورابی در منطقه آزاد قرار گرفته و کمتر از 100 نفر جمعیت دارد. ساکنان عربتبار جزیره هندورابی از طریق غواصی و صیادی امرار معاش می‌کنند و این نشانه‌ای است برای مسافرانی که به ماهیگیری علاقه دارند. جدای از ساحل جذاب جزیره هندورابی باید به خرابه‌های قریه الدورات هم اشاره کرد قدمت این جزیره جذاب را نشان می‌دهند. وقتی کنار ساحل شرقی یا غربی جزیره هندورابی قدم بزنید، ممکن است لاک‌پشت‌های پوزه عقابی را ببینید که در حال انقراض هستند.

فصول سرد و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به جزیره هندورابی است و رفتن به آن تنها از طریق سفر دریایی از کیش میسر است.

2. جزیره فارور مناسب برای تعطیلات نوروزی

1

جزیره فارور به دو بخش بزرگ و کوچک تقسیم می‌شود که بخش فارور بزرگ آن خالی از سکنه بوده و تنها ماموران در آن حضور دارند. اما، جزیره فارور کوچک که به فرورگان نیز معروف است در شهرستان لنگه کیش وجود داشته و جزو مناطق آزاد به حساب می‌آید. جزیره فارور از آن جهت برای تعطیلات نوروزی گزینه مناسبی است که آب‌وهوای بسیار دلنشینی در فصل بهار دارد. بعلاوه، اگر شما دوست داشته باشید از شلوغی‌های مناطق گردشگری در تعطیلات دور باشید، باید به جزیره فارور پناه ببرید که حتی ساکنین محلی هم ندارد. با این وجود، این روزها جزیره فرور تبدیل به یک نقطه گردشگری خاص برای افرادی شده است که به هرمزگان می‌روند. بنابراین می‌توانید پس از مدتی لذت بردن از طبیعت فرور، به هرمزگان بروید و جاذبه‌های گردشگری آن نیز نهایت استفاده را ببرید.

فراموش نکنید که برای رفتن به جزیره فارور از جزیره کیش باید به مدت دو ساعت قایق سوار شده تا به این جزیره برسید.

3. جزیره لارک مناسب برای تعطیلات نوروزی

1

جزیره لارک یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های جنوب ایران است که برای تعطیلات نوروزی انتخاب بسیاری از افراد سخت‌پسند بوده است. وقتی در این جزیره باشید، در دوردست می‌توانید به جزیره قشم و هرمز نیز سرک بکشید. این جزیره جذاب، ساکنینی اندک دارد و جزیره‌ای خلوت به حساب می‌آید. اما، به دلیل وجود جانوران دریایی خاص و منظره‌های دلنشین، این روزها تبدیل به یک جاذبه گردشگری خاص میان مردم شده است. جالب است بدانید که علت به‌وجود آمدن این جزیره، آتشفشان است و گونه‌های مختلف مرجان در آن زیست می‌کنند. زمانی که جزیره لارک تحت اشغال پرتغالی‌ها بوده، آن‌ها از همین مرجان‌ها، برای ساخت قلعه پرتغالی‌ها استفاده کرده‌اند و ما می‌توانیم وقتی به این جزیره رفتیم از آن قلعه هم دیدن کنیم. در نهایت باید گفت که حضور پلانکتون‌ها در ساحل لارک باعث شده که ما در برخی از ساعات روز با درخششی عجیب و مسهورکننده روبه‌رو باشیم. همین مساله سبب شده که هرکس یکبار به این جزیره می‌رود، برای سال بعد و بازگشت به این جزیره برنامه‌ریزی کند.

برای رفتن به جزیره لارک باید به جزیره قشم رفته و از اسکله ذاکری بلیط اتوبوس‌های دریایی را تهیه کرده سپس به آن‌جا سفر کنید.

4. جزیره ابوموسی مناسب برای تعطیلات نوروزی

1

جزیره ابوموسی که محلی‌ها آن را بوموسی می‌خوانند، جزیره‌ای زیبا برای یک سفر نوروزی است. این جزیره جنوبی‌ترین جزیره ایران به حساب می‌آید. از این رو کمتر کسی نام آن را شنیده است. از زیبایی‌های این جزیره باید به زلال بودن آب آن اشاره کرد. زلالی آب باعث شده که  مرجان‌ها و جانوران دریایی به وضوح دیده شوند و هر لحظه دل ما را ببرند. بعلاوه، آب‌وهوای مطلوب این جزیره باعث شده که پوشش گیاهی جذابی در این منطقه به‌وجود آید.

اگر بخواهیم به جزیره ابوموسی سفر کنیم، باید به وسیله شناور از بندر لنگه سفر را آغاز کرده و حدود دو ساعت بر روی آب باشیم.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها