برای عید برو بوشهر و این 5 جا رو ببین!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- بوشهر یکی از زیباترین شهرها در ایران است که خود به تنهایی همچون یک سرزمین زیبا جلوه می‌کند. هرچه خوبان همه دارند، بوشهر، یکجا در دل خود جای داده است. از جنگل و دریا گرفته تا کویر و کلوت، همه و همه در این شهر جذاب گرد هم آمده‌اند. جالب است بدانید که شبه جزیره بوشهر، قدمتی 5 هزار ساله دارد، از این رو مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را به رخ جهانیان می‌کشد. اما راهنماتو از این 5 هزار سال قدمت تنها 5 تا از بکرترین و زیباترین نقاط گردشگری بوشهر را به شما معرفی می‌کند تا برای یک سفر نوروزی مقصد مشخصی در این شهر توریستی داشته باشید.

1. کوه نمک جاشک در بوشهر

1

به گزارش راهنماتو، اگر برای یک سفر نوروزی، کوهستان را ترجیح می‌دهید، بهتر است امسال برای عید به بوشهر بروید و یک کوهستان جدید به نام کوه نمک جاشک را تجربه کنید. کوه نمک جاشک که به گنبد نمکی جاشک نیز معروف است، مجموعه‌ای است از آبشارها، غارها، چشمه و دودکش‌های عجیبی که به دلیل حضور نمک شکل و رنگی عجیب پیدا کرده‌اند. در میان تمامی این جذابیت‌ها، گنبد نمک جاشک به عنوان بزرگترین گنبد نمکی خاورمیانه به ما چشمک می‌زند. برای رفتن به کوه نمک جاشک باید مرز بین دو شهرستان دیر و دشتی را پیدا کنید. این کوه نمک در روستای جاشک وجود دارد و قله نمکین آن به قدری مرتفع است که به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

2. نخلستان آبپخش در بوشهر

1

مناطق جنوبی ایران به نخلستان‌هایشان معروف هستند؛ اما در بوشهر نخلستان آبپخش، با ساختار منظم و جذابش بهترین انتخابی است که می‌توانیم داشته باشیم. نکته جالب این است که نخلستان آبپخش خود به عنوان یک شهر در نظر گرفته می‌شود چرا که 700 هکتار وسعت داشته و در دل شهرستان دشتستان واقع شده است. آهان! حالا که نام دشتستان را شنیدیم بیشتر به یاد خرماهای بوشهر افتادیم. خرماهایی که از نخل‌های سربه‌فلک کشیده و زیبای آبپخش چیده شده‌اند. اگرچه فصل برداشت خرما شهریور و مهرماه است، اما دیدن از این نخلستان آن هم در آب‌وهوای بهاری نوروز شما را با گرمای خرماپزون روبه‌رو نخواهد کرد و جذابیت آبپخش به شکلی چند برابری به چشم خواهد آمد.

3. پارک ساحلی ریشهر در بوشهر

1

اگر دلباخته دریا و ساحل هستید برای عید به پارک ساحلی ریشهر در بوشهر بروید و با دیدن مرغان دریایی در غروب آفتاب سرشار از احساسات شاعرانه شوید. جالب است بدانید که ریشهر واژه‌ای به قدمت دوره ساسانیان است، آمیختگی ری و اردشیر، موجب به وجود آمدن واژه ریشهر شده است. قدمت ریشهر و زیبایی‌های ساحل ریشهر باعث شده که بسیاری از گردشگران در میان ده‌ها پارک ساحلی، ریشهر را انتخاب کنند. اگر به این ساحل بروید، نه تنها می‌توانید تنی به آب بزنید، بلکه می‌توانید سوار بر قایق به دل دریای خلیج همیشه فارس وارد شوید. برای رفتن به پارک ساحلی ریشهر باید خود را به خیابان دریادلان برسانید تا با این ساحل زیبا روبه‌رو شوید.

4. تنگ خوش دیر در بوشهر

1

اگر انتخاب شما این است که در فضایی متفاوت‌تر دل به آب و دریا بزنید، بهتر است به تنگ خوش دیر در بوشهر بروید که جذابیتی حیرت‌انگیز دارد. تنگ خوش در بوشهر چندین حوضچه آب دارد که توسط صخره‌هایی زیبا با نمایی جذاب احاطه شده‌اند. جالب است بدانید که عموما تنگه‌ها در سایر نقاط کشور برای آب‌تنی در فصل بهار مناسب نیستند. اما، به دلیل آب‌وهوای بوشهر، تنگ خوش حتی در فصل بهار و تعطیلات نوروز هم برای آب بازی مناسب است. برای رفتن به تنگ خوش باید از بوشهر به سمت دیر رفته و پس از رسیدن به شهر دوراهک مسیر تنگ خوش را ادامه دهید.

5. کلوت دلوار در بوشهر

1

ممکن است کویر گردی در تعطیلات نوروز را به هر چیز دیگری ترجیح دهید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که به بوشهر بروید و از کویر و کلوت دلوار دیدن کنید. این کلوت‌هایی که کمتر کسی در ایران آن‌ها را می‌شناسد، از فرسایش آب و باد به وجود آمده‌اند. بله! کلوت‌های دلوار باری دیگر قدمت بوشهر را به ما یادآوری می‌کند. این کلوت‌ها به قدری از آلودگی‌های شهری دور هستند که به ما اجازه دهند آسمانی پر ستاره را بدون گردوغبار و آلودگی مشاهده کنیم. پس اگر برای عید به کلوت دلوار رفتید حتما تا شب در آن‌جا بمانید تا آسمان پرستاره را رصد کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها