5 لوکیشن جذاب شمال برای مسافرت‌های مجردی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- اگر قرار نیست با خانواده به سفر بروید و افراد مسن یا کودکان با شما همراه نیستند تا تاب مسیرهای دشوار را نداشته باشند، می‌توانید به لوکیشن‌هایی جذاب از شمال ایران بروید که بکرترین طبیعت‌ها را به شما ارائه می‌کنند. لوکیشن‌هایی که نمی‌توان در جنگل‌های نزدیک شهر و قابل دسترس پیدا کرد. برخی از این لوکیشن‌ها حتی می‌توانند با مناظر طبیعی سوئیس نیز برابری کنند. پس بار و بندیل خود را ببندید که راهنماتو قرار است شما را با 5 لوکیشن جذاب شمال کشور برای یک سفر مجردی خاص آشنا کند.

1. جنگل سینوا مناسب برای مسافرت مجردی

1

به گزارش راهنماتو، جنگل سینوا در استان مازندران یکی از بکرترین جنگل‌هایی است که به دلیل سخت بودنِ دسترسی به آن، بیشتر به مجردها پیشنهاد می‌شود. البته زوج‌های جوان نیز می‌توانند با دوچرخه به قلب این جنگل پنهان شده در چالوس بروند و از طبیعت آن لذت ببرند. اگر به جای دوچرخه، به کوهنوردی علاقه دارید نیز می‌توانید روی جنگل سینوا حساب باز کنید. برای کوهنوردی تا جنگل سینوا، کافی است از کردیچال مرزن آباد مسیر خود را به سمت تلاجو ادامه دهید. جنگل سینوا پر است از رود و جاذبه‌های طبیعی مثل مرداب هسل. پس برای یک سفر مجردی خاص، جنگل سینوا را انتخاب کنید.

2. دریاچه چورت مناسب برای مسافرت مجردی

1

یک دریاچه کوچک در دل جنگل‌های سرسبز مازندران، آماده است تا مقصد سفر مجردی شما باشد. درواقع، بهتر است بگوییم که این دریاچه میانشه نام دارد، اما از آنجایی که در 10 کیلومتری روستای چورت واقع شده است، به آن دریاچه چورت نیز می‌گویند. جالب است بدانید که عمر این دریاچه تنها 80 سال است. شاید به همین خاطر است که هنوز کمتر کسی آن را می‌شناسد و عدم حضور افراد متفاوت، بکر بودن و خلوت بودن این دریاچه را حفظ کرده است. برای رفتن به دریاچه چورت، دو مسیر دارید. یا می‌توانید از ساری به روستای تاکام بروید و از آنجا مسیرتان را به روستای چورت ادامه دهید، یا از سمنان به شهمیرزاد و سپس کیاسر بروید تا به روستای چورت نزدیک شوید. نکته جذاب این است که از روستای چورت تا دریاچه 10 کیلومتر مسیر خاکی دارید که می‌توانید به شکل‌های متفاوتی آن را بپیمایید و از طبیعتش لذت ببرید.

3. آبشار درازکش مناسب برای مسافرت مجردی

1

مازندران پر است از آبشار‌های جذاب و دوست‌داشتنی که هر یک امکان قرار گرفتن ما در کنار یا داخل آب‌های طبیعی را فراهم می‌کنند. اما، برخی از آبشارهای مازندران، مثل آبشار درازکش در بابل، به دلیل دسترسی نسبتا سختش، انتخاب خانواده‌ها نیست، اما نقطه‌ای جذاب برای افراد مجرد است. آبشار درازکش، مجموعه‌ای از 5 آبشار است که هر یک ارتفاع و زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. برای رفتن به این جاذبه طبیعی مازندران بهتر است ابتدا به بابل رفته، سپس به سمت بند پی شرقی بروید. پس از گلوگاه، مسیرتان را به سمت فیروزجاه تغییر دهید و وقتی به دوراهی رسیدید، روستای درازکش را انتخاب کنید. از این پس پیاده روی شما در دل طبیعت شروع می‌شود! مطمئنیم که قرار است خوش بگذرانید.

4. ییلاق فشکور مناسب برای مسافرت مجردی

1

پیش‌تر به شما وعده داده بودیم که قرار است در سرزمینمان ایران، حس‌وحال سوئیسی‌ها با مناظر بکر طبیعی‌شان را تجربه کنیم. منظورمان از سوئیس ایران، ییلاق فشکور است که با آب‌وهوای جذاب و منطقه طبیعی بکر، می‌تواند انتخاب بسیاری از افراد مجرد باشد. فشکور یک روستای با اصالت ایرانی است که می‌تواند احساسات منفی زندگی شهری را به طور کل از شما دور کرده و دوباره پیوندتان با طبیعت را برقرار کند. برای رفتن به ییلاق فشکور باید ابتدا از جاده چالوس به روستای کندوان بروید سپس از جاده فرعی خود را به سلسله روستاهایی برسانید که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این است یک طبیعت‌گردی دلنشین مجردی برای بازگرداندن احساس سرزندگی به خود.

5. پارک ساحلی کلاچای مناسب برای مسافرت مجردی

1

بالاخره مجردها هم برای دریا رفتن سر و دست می‌شکانند، اما همیشه ساحل‌های خلوت‌تر را ترجیح می‌دهند تا دنیای تنهایی‌های خودشان را با دریا به اشتراک بگذارند. شاید هم قرار است چندتایی عکس بگیرند و بعدها خاطرات دوران مجردیشان را کنار دریا مرور کنند. در این میان پارک ساحلی کلاچای یکی از بهترین ساحل‌هایی است که افراد مجرد می‌توانند روی آن حساب باز کنند. برای رفتن به پارک ساحلی کلاچای، بهتر است ابتدا به رودسر بروید سپس از میدان مطهری به سمت خیابان مطهری غربی مسیر خود را ادامه دهید تا به پارک ساحلی کلاچای برسید.

1

نکته راهنماتویی: سفر با خانواده همواره زیبایی‌ها و هیجانات خاص خودش را دارد، اما اگر به تنهایی و مجردی سفر کنید (البته اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید) می‌توانید به خودشناسی برسید، کمی فکر کنید، مدیریت مالی یاد بگیرید و تجربه‌تان را زیاد کنید تا به روزی برسید که با خانواده‌ای که تشکیل داده‌اید مسافرتی همه چیز تمام داشته باشید و تبدیل به فردی خودساخته و خوش سفر شده باشید!

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها