حیرت انگیزترین سواحل جنوب ایران که در دنیا نمونه ندارند!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.9 دقیقه

راهنماتو- کشف کردن سوژه‌های جدید طبیعت و لمس کردن احساس بکر بودن از نزدیک، همواره برای آدمیزاد جذاب است. نمی‌توان تنها به سواحل شنی شمال ایران اکتفا کرد. جنوب ایران پر است از سواحلی عجیب و غریب که در برخی موارد نمونه‌اش را در سطح جهان هم نمی‌بینیم. برخی دیگر از سواحل جنوب ایران هم هستند که بخشی از بهشت بر روی زمین در گوشه‌ای دیگر از این کره خاکی را به یاد ما می‌آورند. راهنماتو در این مقاله حیرت‌انگیزترین سواحل جنوبی ایران را به شما معرفی می‌کند تا با دیدنشان حیرت‌زده شوید.

1. ساحل صدفی؛ هرمزگان

1

به گزارش راهنماتو، یکی از جذاب‌ترین هدیه‌هایی که دریا به ما می‌دهد، صدف‌ها و گوش ماهی‌های ساحلی هستند که آن را تبدیل به صحنه‌ای رویایی می‌کنند. در ایران، ساحل صدفی در بندر لنگه هرمزگان، ما را با دریایی از صدف‌ها با شکل‌های متفاوت روبه‌رو می‌کند. صدف‌هایی که در ساحل، خبر از رنگارنگی دنیای زیرِ دریا می‌دهند. از این رو یکی از حیرت‌انگیزترین سواحل جنوبی ایران، ساحل صدفی هرمزگان محسوب می‌شود که برای رفتن به آن‌جا باید به 6 کیلومتری غربی بندر لنگه، نزدیک به فرودگاه بندر لنگه برویم.

2. ساحل شیدور؛ هرمزگان

1

حتما نام مالدیو را شنیده‌اید. این سواحل به زلالی آب‌هایشان معروف هستند؛ اما در هرمزگانِ ایران، ما ساحل شیدور را داریم که زلالی آب‌های آن دست کمی از مالدیو ندارند. شفافیت آب‌های این بخش از ساحل خلیج فارس، به قدری زیاد است که می‌توانیم به راحتی حرکت آبزیان را ببینیم. حتی سایه قایقی که درون آن نشسته‌ایم، در بخش‌های جلویی دریا که نزدیک به ساحل است، کاملا مشخص است. دقیقا مشابه همان چیزهایی که در فیلم‌ها یا انیمیشن‌ها می‌بینیم. برای رفتن به ساحل شیدور به عنوان یکی از حیرت‌انگیزترین سواحل جنوبی ایران، بهتر است به شهرستان بندر لنگه برویم و در 1.5 کیلومتری جزیره لاوان قرار بگیریم. این ساحل در جزیره‌ای به نام شیدور یا مارو قرار گرفته است.

3. ساحل مکسر؛ هرمزگان

1

یکی از حیرت‌انگیزترین سواحل جنوبی ایران، ساحل مکسر در هرمزگان است. این ساحل جذاب تلاقی بین کوهستان و دریا را به نمایش می‌دهد. کوه‌های این ساحل با رنگی خاص و فرمی باورنکردنی دوشادوش یکدیگر ایستاده‌اند و گویی محافظانی برای دریا هستند. وقتی از نزدیک این ساحل زیبا را ببینیم در ذهن زیبایی تناقض‌آمیز سختی و لطافت را با تمام وجود تجسم می‌کنیم. برای رفتن به ساحل مکسر در هرمزگان باید به حدفاصل بین شهرستان پارسیان و بندر مقام بروید. جالب این است که اگر به این ساحل بروید و به سمت غرب آن حرکت کنید جذابیت‌های طبیعی دیگری مثل نخلستان، چشمه، دره و بسیار مناظر طبیعی دیگری را می‌بینید که آن‌جا را شبیه به بهشت کرده‌اند.

4. ساحل دستیر؛ هرمزگان

1

ساحل دستیر چرا یکی از حیرت‌انگیزترین سواحل جنوبی ایران است؟ زیرا صخره‌های موجود در این ساحلِ شنی طوری کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که انگار در کوچه پس کوچه‌هایی باریک قدم می‌زنیم. کوچه‌هایی برای خلوت کردن، فکر کردن و به شیوه‌ای دیگر زیستن. کوچه‌هایی که به جای آسفالت، زلالی آب‎هایی جذاب را زیر پاهایتان حس می‌کنید. برای رفتن به ساحل دستیر باید به شهرستان پارسیان بروید، همان شهرستانی که در نزدیکیش ساحل مکسر وجود دارد.

5. ساحل نقره‌ای؛ هرمزگان

1

به نظرتان حیرت‌انگیز نیست که شن‌های ساحل را این بار همچون اکلیل‌هایی درخشان ببینید؟ باورتان نمی‌شود؟ چرا به ساحل نقره‌ای در هرمزگان نمی‌روید؟ قرار است مثل فیلم‌های فانتزی در میان این شن‌های نقره‌ای جعبه‌ای جادویی پیدا کنید و سفر جدیدی را در زندگیتان شروع کنید. البته باید گفت که ساحل نقره‌ای یک منشا افسانه‌ای ندارند. این‌ها صدف‌های پودرشده‌ای هستند که حالا چنین ساحل درخشانی برای ما به ارمغان آورده‌اند؛ آن‌ها حکایت از قدمت این ساحل زیبا دارند و داستان زندگی او را تعریف می‌کنند. برای رفتن به ساحل نقره‌ای هرمزگان، باید از قشم به جزیره هنگام سفر کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها