می‌خوای برای عید یکی دو روزه بری رشت؟ این برنامه مالِ خودته!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۳ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- هیچ‌جا شمال نمی‌شه. انگار اصلا یه دنیای دیگه‌ست... حالا که توی تعطیلات عید، یکی دو روز وقت پیدا کردیم، باید بارو بندیلمون رو ببندیم و بریم رشت! جذاب‌ترین شهر شمالی کشور اون هم تو دل استان گیلان. دریا می‌خوای؟ جنگل می‌خوای، جاذبه‌های گردشگری شهری می‌خوای، نشاط و شادابی می‌خوای، همه‌اش تو رشت هست. اصلا می‌دونید چیه؟ توی رشت هنوز زندگی جریان داره! مردمش، صداشون، خنده‌هاشون بوی عشق میده! پس بزن بریم تا ببینیم برنامه راهنماتو برای یه سفر یک روزه به رشت در تعطیلات عید چیه؟

میدان شهرداری رشت؛ مقصد اول

1

به گزارش راهنماتو، میدان شهرداری رشت، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری رشت است که هر مسافری را جذب خود می‌کند. اگر پیش‌تر به ونیز سفر کرده باشید یا عکس‌های آن را دیده باشید، بدون شک حس‌وحال و بافت آن را همچون ونیز می‌بینید. ساختمان موجود در میدان شهرداری رشت، از نظر معماری، شبیه به ساختمان‌های اروپای شرقی است. ساعت موجود بر بلندای این ساختمان زیبا، هر از چند گاهی به صدا در می‌آید در حالی که گروه‌های موسیقی خیابانی، بساطشان روبه‌روی آن همواره به راه است. اگرچه این ساعت بر اثر زلزله‌ای مهیب آسیب دیده بود، اما ترمیم شد. برای رفتن به میدان شهرداری رشت، باید به تقاطع خیابان علم‌الهدی و شریعتی است. این مکان زیبای گردشگری، چند صد متر سنگ‌‌فرش شده است، بنابراین امکان تردد با خودرو وجود دارد.

بازار بزرگ رشت؛ مقصد دوم

1

در نزدیکی میدان شهرداری رشت، بازار بزرگ رشت وجود دارد که پس از لذت بردن از آن می‌توانیم به سمت بازار برویم. این بازار بزرگ در رشت، یکی از جذاب‌ترین بازارهای ایران است که انواع سبزیجات و خوراکی‌های شمالی ایران را در دل خود جای داده است. حس تازگی و عطر سبزیجاتی که در بازار بزرگ رشت می‌پیچد، ما را مست و مدهوش می‌کند، به خصوص اگر چند قطره باران بهاری نیز آمده باشد. اگر به بازار بزرگ رشت برویم، می‌توانیم خوراکی‌های محلی را برای نهار تهیه کنیم و با خود به دل طبیعت بکر شمال ایران ببریم. معماری و کاروانسراهای بازار بزرگ رشت، جذابیت آن را چندین برابر می‌کند پس حتما باید به آن سر بزنیم. برای رفتن به بازار بزرگ رشت،  از همان میان شهرداری، می‌توانیم به سمت خیابان امام خمینی برویم.

جنگل سراوان؛ مقصد سوم

1

بعد از گشت‌وگذار در دل شهر رشت و گذران یک صبح بانشاط و خریداری کردن مواد اولیه لازم برای نهار، بهتر است به سمت جنگل سراوان برویم که در 15 کیلومتری رشت قرار گرفته است (تقریبا نیم ساعت فاصله دارید تا به بهشت برسید). در دل فاز دوم پارک جنگلی سراوان، هزاران هکتار سرسبزی می‌بینید که به طور کل تمامی کرختی‌های زندگی شهری را از شما دور می‌کند. جنگل سراوان، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های شمال ایران است که درخت‌هایی زیبا با عمری طولانی دارد.

1

در دل این جنگل، مرداب زیبایی وجود دارد که روی آن سرتاسر، خزه بسته است. وقتی آن را از دور ببینید حدس می‌زنید که با بخشی از زمین رو به رو هستید، در حالی که زیر این خزه‌ها، دریاچه وجود دارد. شهرداری رشت، امکانات تفریحی جذابی مثل قایق پازنی در این مکان قرار داده تا شما بیش از پیش در دل طبیعت قرار بگیرید. برای رفتن به جنگل سراوان باید در 17 کیلومتری جاده رشت قزوین قرار بگیرید.

ساحل حاجی بکنده؛ مقصد چهارم

1

جنگل سراوان، به تنهایی چند روز مسافرت را می‌تواند پوشش دهد، چراکه هر چه بیشتر به دل آن وارد می‌شویم بیشتر به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دست می‌یابیم. حال این تصمیم شما است که شب را در جنگل سراوان بگذرانید یا نه. اگر فرصتتان اندک بود، پس از صرف نهار و گذراندن عصر، برای دیدن دریا به سمت انزلی حرکت کنید که از جنگل سراوان تقریبا یک ساعتی راه است. نزدیک‌ترین ساحل به رشت، ساحل حاجی بکنده است که در 30 کیلومتری آن قرار گرفته است.

1

این ساحل زیبا با امکانات فراوان و منظره‌ای دلنشین، مقصد گردشگری بسیاری از افرادی است که عاشق دریا هستند، اما رشت را به هر شهر دیگری ترجیح می‌دهند. در نزدیکی ساحل حاجی بکنده، مکان‌هایی برای استراحت نیز وجود دارد. پس به راحتی می‌توانید شب را در کنار این ساحل زیبا بگذرانید و صبح به خانه برگردید!

نکته راهنماتویی؛ مقصد جایگزین

1

اگر دوست نداشتید که شهر رشت را ترک کنید و به جنگل سراوان بروید، می‌توانید به پارک ملت رشت یا قصر بازی آن بروید. پارک ملت رشت، با پارک‌های معمولی فرق می‌کند. مثلا اولین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در پارک ملت رشت قرار دارد یا ماکت‌های زیبا و جذابی از فضای روستایی در این پارک به نمایش گذاشته می‌شود. شما در این پارک به راحتی می‌توانید ساعت‌ها قدم بزنید و از آب‌وهوای رشت لذت ببرید. (اما اگر نظر من رو می‌خوای جنگل سراوان رو نباید از دست بدی! حتما بذارش توی اولویت برای رفتن، که اگر نبینی از دستت رفته!)

 

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها