(ویدئو) ترفند صحیح روشن کردن کولر خودرو | تا امروز کولر ماشین رو با روش اشتباهی روشن کردیم

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.4 دقیقه

ترفندتو نوشت: مراحل روشن کردن کولر خودرو در خودروهای مختلف ممکن است متفاوت باشد اما ترفندهایی وجود دارد که بهتر است یاد بگیرید.

نکاتی برای روشن کردن کولر خودرو:

  • قبل از روشن کردن کولر، اجازه دهید موتور خودرو گرم شود. این کار باعث می شود که کمپرسور کولر به درستی کار کند.
  • در ابتدا، سرعت فن را روی کم تنظیم کنید. این کار باعث می شود که کولر به آرامی شروع به کار کند و از شوک به سیستم جلوگیری می کند.
  • اگر کولر خودرو شما بوی بدی می دهد، می توانید از اسپری تمیز کننده کولر استفاده کنید. این اسپری ها می توانند باکتری ها و کپک های موجود در کولر را از بین ببرند.
  • اگر در هوای گرم و مرطوب رانندگی می کنید، می توانید از حالت گردش هوا استفاده کنید. این کار باعث می شود که هوای داخل خودرو با هوای بیرون جابجا شود و رطوبت را کاهش دهد.
  • اگر در هوای سرد رانندگی می کنید، می توانید از حالت دمنده استفاده کنید. این کار باعث می شود که هوای گرم از داخل کابین خودرو خارج شود.

بایدهای روشن کردن کولر خودرو

پنجره خودرو را کمی باز کنید

این کاملا طبیعی‌ست که در زمان تابش نور خورشید، کابین خودرو بسیار داغ و پر‌حرارت می‌شود؛ تقریبا همه ما شاهد این صحنه طاقت فرسا بوده‌ایم. به دلیل عدم گردش هوا، هوای گرم به وجود آمده از تابش نور خورشید، درون اتاق خودرو حس می‌شود. زمانی که ماشین را روشن می‌کنید، باید شیشه‌های خودرو را پایین بکشید تا هوای گرم از اتاقک خارج شود. اکنون با روشن کردن کولر، با بیرون راندن هوای گرم، زودتر کابین اتومبیل خنک خواهد شد. این یکی از مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای خنک کردن اتومبیل است.

سیستم گردش داخلی هوای خودرو را خاموش نمایید

هنگام روشن کردن اتومبیل و کولر، سیستم گردش داخلی هوای خودرو را خاموش کنید. این کار سبب می‌شود که هوای داغ از این طریق زودتر از اتاقک خودرو خارج شده و درون اتومبیل حبس نشود. زمانی که به اندازه کافی هوای درون اتاقک خنک شد، دوباره این سیستم گردش هوای داخلی را فعال سازید. با این کار به هوای خنک موجود در خودرو اجازه گردش خواهید داد. توجه داشته باشید که این یکی از مهم‌ترین قدم‌ها از روش‌های صحیح روشن کردن کولر خودرو است که می تواند کارایی این سیستم را افزایش دهد

با شروع کار ماشین، درجه کولر را روی سرعت بالا قرار دهید

اگر ماشین خود را در آفتاب سوزان پارک کرده‌اید، این کار ایده‌ای بسیار عالی برای روشن کردن کولر خودرو خواهد بود. کابین در این حالت بسیار مرطوب می‌شود، پس تمامی پنجره‌ها را به طور کامل پایین بکشید و درجه کولر را روی بالاترین سرعت قرار دهید و چند متری را در این حالت به حرکت ادامه دهید. زمانی که کابین تا اندازه مد نظرتان خنک شد، سرعت کولر را کمتر کرده و شیشه‌ها را بالا بکشید. برای کاهش فشار بر سیستم تهویه مطبوع، سیستم گردش داخلی هوای خودرو را فعال نمایید.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها