5 پارک جذاب کرج برای قرارهای اردیبهشتی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنماتو- کرج، حکم فرزند تهران را دارد اما آب‌وهوایش به گونه‌ای است که هر فراری‌ای از تهران، کرج را به عنوان یک ییلاق در نظر می‌گیرد که فضایی شهری دارد. این در حالی است که کمی آن‌سوتر از مرکز استان البرز خوش‌آب‌وهواترین مناطق مثل جاده چالوس، برغان و طالقان وجود دارند. اگر از این نقاط بهشتی بگذریم و صحبت از آن را به مقاله‌ای دیگر منتقل کنیم، باید به پارک‌های خاطره‌انگیز و جذاب کرج اشاره کنیم که می‌توانند یک انتخاب منحصربه‌فرد برای یک گردش کوتاه مدت، اما خاص باشد. اگرچه کرج پارک‌های فراوانی دارد اما راهنماتو در این مقاله بزرگترین و بهتری پارک‌های کرج را به شما معرفی خواهد کرد که در ماه اردیبهشت مناسب برای قرارهای دوستانه و عاشقانه است.

1

1. باغ فاتح کرج

به گزارش راهنماتو، باغ فاتح کرج یکی از باغ‌های بزرگ در این شهر زیبا است که پر است از درخت‌های میوه و گل‌های رنگارنگ. این باغ بزرگ که به پارک تنیس نیز معروف است محلی است برای گردهم آمدن افراد متفاوت، چه آن‌هایی که می‌خواهند ورزش کنند و چه آن‌هایی که می‌خواهند پیک نیک داشته باشند. باغ فاتح پر است از آلاچیق‌های جذاب برای نشستن، نیمکت‌هایی که تاب می‌خورند و منظره‌ای از درخت‌ها که در اردیبهشت‌ماه پر از شکوفه هستند. عصرها، وقتی جوان‌ترها دور هم جمع می‌شوند صدای آواز و سرزندگی آن‌ها سراسر پارک می‌پیچد و به شهر کرج روحی تازه می‌بخشد.

باغ فاتح کرج در میدان سپاه، بلوار جمهوری اسلامی قرار دارد و چیزی نزدیک به 15 هکتار مساحت آن است.

1

2. پارک ایران زمین کرج

بدون شک یکی از جذاب‌ترین پارک‌های کرج در ماه اردیبهشت پارک ایران زمین است. وقتی وارد این پارک می‌شویم و در آن قدم می‌زنیم، رفته رفته با بالا رفتن از سراشیبی یا پله‌ها به بالاترین نقطه پارک می‌رسیم که پر است از آلاچیق‌های جذاب برای نشستن. درخت‌ها و گل‌های انبوه این پارک در کنار حوضچه‌های زیبا، پارک بازی برای بچه‌ها، سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ای زیبا با معماری‌ای خاص و حتی یک کافه دنج همگی باعث شده‌اند که این پارک انتخاب بسیاری از کرجی‌ها برای عصرهای دل‌انگیز بهار باشد، پس چرا یکبار هم که شده ما به این پارک جذاب نرویم؟

پارک ایران زمین کرج واقع در محله عظیمیه، حوالی میدان اسبی است، جایی که با امتداد دادن آن به بام کرج می‌رسیم و از فراز آن می‌توانیم شهر کرج را ببینیم.

1

3. پارک هامون کرج

پارک هامون کرج با آن مساحت زیاد، درخت‌های جذاب و استخر بزرگش قطعا ما را به وجد می‌آورد. وقتی در حال قدم زدن در پارک هامون هستیم از طریق یک پل می‌توانیم از این سر استخر به آن سر برویم و عکس‌های بسیار زیبایی از خود به یادگار بگیریم. نکته جذاب این است که روبه‌روی پارک هامون کاخ شمس یا کاخ مروارید وجود دارد که اگر باز باشد می‌توانیم سری به آن بزنیم و از فضایش لذت ببریم. این پارک امکانات زیادی مثل سرویس بهداشتی، آلاچیق، زمین بازی برای کودکان، شهر کتاب و غیره دارد که هر کدام می‌توانند رفاه ما را تضمین کنند.

پارک هامون کرج در محله مهرشهر واقع شده است و برای رفتن به آن باید مسیر بلوار ارم را ادامه دهیم.

1

4. پارک چمران کرج

یکی از بزرگترین پارک‌های کرج که بدون شک می‌توان آن را بهترین پارک کرج دانست، پارک چمران است. وقتی وارد این پارک بزرگ با آن شهربازی دلبرش شویم ممکن است متوجه گذر زمان نشویم. فرض کنید در کنار سکوهایی که برای نشستن ما ساخته‌اند، نهری رد می‌شود که دست کمی از یک رود ندارد. این منظره در حالی است که درخت‌های بلندقامت ما را در آغوش کشیده‌اند. بخش دیگری از این پارک نیز آلاچیق، زمین بازی برای بچه‌ها، مسیر تردد دوچرخه و موزه وجود دارد. اما، چیزی که پارک چمران را از دیگر پارک‌ها متمایز کرده و آن را یک پارک مناسب برای ماه اردیبهشت می‌کند حضور باغ گل در این پارک است. باغ گل در پارک چمران که برخی آن را فرش گل می‌نامند پر است از گل‌های لاله که ما دگرگون می‌کند. در این میان برخی حیوانات هم در این بخش از پارک وجود دارند که می‌توانیم از نزدیک آن‌ها را ببینیم و بازی کنیم.

پارک چمران به دلیل وسعت زیادش دارای دو در ورودی است. اما، در اصلی آن روبه‌روی میدان امام حسین کرج است که هم پارکینگ برای خودروهایتان دارد و هم پلکانی برای پیاده روی تا رسیدن به بخش اصلی پارک.

1

5. پارک تندرستی کرج

یکی از پارک‌های تازه تاسیس اما به شدت جذاب شهر کرج، پارک تندرستی است. این پارک بزرگ دارای پیست اسکیت و دوچرخه سواری است، آلاچیق‌ها و فضاهای متفاوتی برای نشستن دارد و تمامی امکانات رفاهی در آن حضور دارند. در پیاده‌روهای اصلی پارک تندرستی، شب‌هنگام، غذاهای خانگی و فلافل عربی فروخته می‌شود که خوردن آن حس‌وحال عجیبی دارد. بعلاوه این پارک یک دریاچه بسیار بزرگ دارد که باعث شده همواره آب‌وهوای آن مطلوب و جذاب باشد. از آن‌جایی که پارک تندرستی بسیار بزرگ است، بالاخره می‌توان فضایی دنج در آن پیدا کرد و زیر سایه درخت‌های زیبایش از آب‌وهوای اردیبهشت لذت برد.

پارک تندرستی کرج در محله فردیس، فلکه پنجم واقع شده است و برای رسیدن به آن باید به بلوار پارک تندرستی بروید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها