موقع خرید لوازم آرایش به این نکته‌ها دقت کن! هیچکسی بهت نمی‌گه!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

راهنماتو- «همیشه رنگای اشتباهی می‌خرم! تو مغازه فکر می‌کنم خوبه‌ها!»

خرید لوازم آرایش اگر با دقت صورت نگیرد فقط یک هزینه‌ی اضافی به شما تحمیل کرده است. رژلب، کرم پودر، سایه، کانسیلر و... ارتباط مستقیمی با رنگ پوست شما و نوع آن دارد. یعنی علاوه بر اینکه از رنگ وسیله‌ای یا مارک آن خوشتان می‌آید باید حتما کارآیی آن را هم درنظر بگیرید تا کیفیت خوبی داشته باشد و برای شما قابل استفاده باشد.

به گزارش راهنماتو، اگر هنگام خرید لوازم آرایش این چند نکته را رعایت کنید قطعا هم وسیله‌ای که می‌خرید به شما و رنگ پوستتان می‌آید و هم کیفیت مناسبی را انتخاب خواهید کرد! با راهنماتو همراه باشید و این موارد را خوب به خاطر بسپارید:

رژلب

  • هنگام خرید رژلب علاوه بر اینکه از رنگ آن خوشتان آمده است باید ببینید به شما می‌آید یا نه، یعنی روی لبتان چه رنگی خواهد بود. معمولا امکان تست روی لب نه بهداشتی است و نه قابل اجرا، پس به جای اینکه رژلب را روی دستتان امتحان کنید آن را روی انگشتتان بکشید. انگشت رنگ نزدیکتری به لب دارد تا روی پوست!
  • دومین موردی که هنگام رژلب خریدن اهمیت دارد کیفیت آن است. اینکه رژلب باعث چسبیدن لب‌ها به هم نشود خیلی مهم است. برای این کار بهترین روشی که می‌توانید در پیش بگیرید این است که مقداری از رژلب را روی انگشت شست و اشاره‌تان بمالید و این دو را به هم بچسبانید اگر چسبناک بود متوجه خواهید شد که روی لب شما هم به همین شکل است پس از خریدن آن خودداری کنید! اما اگر نچسبید کیفیت مناسبی دارد.

9

سایه

  • معمولا هنگام خرید سایه از رنگ‌های تیره آن به روی دست می‌مالید. این بار این اشتباه را مرتکب نشوید! اگر می‌خواهید از جهت قوی بودن پیگمنت‌های سایه مطمئن شوید از رنگ‌های روشن برای امتحان کردن استفاده کنید. اگر بافت آن یکدست و پوشش آن خوب بود بدانید با سایه‌ی با کیفیتی روبه رو هستید.
  • از آنجا که سایه قرار است روی پلک چشم قرار بگیرد و معمولا پلک چروک‌های طبیعی دارد و در حال باز و بسته شدن هم است، پس مهم است که سایه‌ی انتخابی از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا بتواند این چروک‌ها را بپوشاند! اما هنگام خرید که روی چشم نمی‌توانید امتحان کنید پس چه باید کرد؟ بهتر است روی چین انگشت، یعنی روی بند انگشتتان آن را امتحان کنید که خودش مانند پلک چروک دارد و با باز و بسته کردن انگشت می‌توانید متوجه کیفیت سایه بشوید! اگر ترک خورد سایه خوبی را انتخاب نکرده‌اید.

کانسیلر

  • معمولا هنگام خرید کانسیلر طبق عادت آن را روی دست امتحان می‌کنید. این کار اشتباه است چون باید کانسیلر پوشاننده چروک‌ها بشود پس بهتر است پایین شست جایی که دست کمی چروک دارد کانسیلر را بمالید و پخش کنید اگر با تکان دادن دست ترک خورد کانسیلر مناسبی انتخاب نکرده‌اید.
  • همیشه کانسیلری انتخاب کنید که یک درجه روشن‌تر از پوستتان باشد.

9

خط چشم

  • معمولا وقتی خط چشم را امتحان می‌کنید آن را روی دست می‌کشید. این اشتباه نیست اما برای اینکه بدانید قدرت پخش شدن آن چقدر است انگشتتان را ساده روی آن نکشید! کمی روی صورتتان بمالید تا با چربی صورتتان آغشته شود و بعد روی خط چشم بکشید تا مشخص شود واقعا کیفیت آن به چه صورت است. آیا پخش می‌شود یا خیر؟

کرم پودر

  • اینکه شما کرم پودر را روی دستتان یا حتی مچ دستتان بمالید تا رنگ آن را انتخاب کنید کار اشتباهی است! هیچ صورتی رنگ روی دست یا مچ دست نیست! بهتر است روی گردنتان یا کمی زیر چانه آن را امتحان کنید و از رنگش مطمئن شوید.

کانتور

  • برای انتخاب رنگ کانتور حتما آن را 2 درجه تیره‌تر از کرم پودر انتخاب کنید. چون قرار است به صورت شما بُعد بدهد.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها