نحوه آرایش طبیعی برای چشم های قهوه‌ای +تکنیک ها و ترفندهای طلایی

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 7.7 دقیقه

راهنماتو- آرایش می تواند به شما کمک کند خلاق باشید، احساس اعتماد به نفس داشته باشید و استایل خود را بامزه کنید. تا زمانی که احساس شگفت انگیزی داشته باشید، یعنی آرایش شما کار خود را درست انجام می دهد. اما با این حال، هر کسی آرایشی دارد که فقط برای صورت او ساخته شده است. احتمالا می خواهید بدانید چگونه می توانید آرایشی پیدا کنید که با سبک و ماهیت شما مطابقت داشته باشد؟ مخصوصا اگر بخوهید آرایشی مخصوص با رنگ قهوه ای چشمتان داشته باشید. از آنجا که قهوه ای خنثی است و در چرخه رنگ مخالفی ندارد، همه رنگ ها تا حدی مکمل چشم قهوه ای هستند. در حالی که رنگ‌های تند مانند بنفش تیره، آبی روشن و سایه‌های متالیک ممکن است چشم‌های قهوه‌ای را به بهترین نحو برجسته کنند، اما برای ظاهری طبیعی ایده‌آل نیستند. اگر چشمان قهوه ای دارید و می خواهید آنها را با آرایشی که طبیعی به نظر می رسد برجسته کنید، باید مناسب ترین رنگ ها و تکنیک ها را برای این کار در نظر بگیرید. با راهنماتو همراه شوید تا آرایشی طبیعی و متناسب با سبک و رنگ چشمانتان را برایتان شرح دهیم.

انتخاب رنگ های متناسب با پوست و موی خود

به رنگ ها و سایه های طبیعی بچسبید

به گزارش راهنماتو، به خاطر داشته باشید که برخی از رنگ ها در برخی افراد طبیعی به نظر می رسد در حالی که برای برخی دیگر غلیظ به نظر می رسد؛ بنابراین به ریمل، خط چشم و سایه های نزدیک به رنگ پوست، لب و موهای خود بچسبید.

اگر ابروها و مژه های شما مشکی یا قهوه ای بسیار تیره است، خط چشم و ریمل مشکی برای شما طبیعی به نظر می رسد. برای موهای قرمز، ریمل‌های قهوه‌ای را امتحان کنید. اگر هم موهای شما بلوند است، ریمل مایل به قرمز می‌تواند مژه‌های شما را در حالی که طبیعی به نظر می‌رسد مشخص کند. اگر موهای روشن تری دارید از خط چشم مشکی کم استفاده کنید و خط چشم قهوه ای را امتحان کنید.

همچنین سایه چشمی را انتخاب کنید که یا نزدیک به رنگ پوست شما باشد یا چند درجه روشن تر باشد. برای رنگ پوست های روشن تا متوسط، این به معنای رنگ هایی با تناژ سفید، مایل به قرمز و قهوه ای روشن است. رنگ های قهوه ای و قهوه ای تیره نیز گزینه های خوبی برای پوست های تیره هستند. هنگامی که به دنبال ظاهری طبیعی هستید، فقط از پایه های سفید دوری کنید، زیرا این پایه ها روی پوست تیره به خوبی ترکیب نمی شوند.

برای هایلایتر کمی سبکتر از پایه خود بروید. رنگی را انتخاب کنید که همان رنگ پوست شما باشد اما کمی روشن تر از سایه چشم پایه شما باشد.

1

از زرق و برق و درخشش خودداری کنید

سایه چشم های فلزی مانند برنز و طلایی با چشم های قهوه ای فوق العاده به نظر می رسند اما می توانند توهم ظاهری کاملا طبیعی را از بین ببرند.

اگر می‌خواهید از رنگ‌های متالیک استفاده کنید و در عین حال طبیعی به نظر می‌رسند، این کار را کم انجام دهید و سعی کنید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به خوبی با رنگ پوست شما ترکیب شوند. به عنوان مثال، پاشیدن کمی طلا به گوشه داخلی چشم‌ها می‌تواند آن‌ها را درخشان کند، در حالی که همچنان روی پوست برنزه یا زیتونی ظریف به نظر می‌رسند.

نسخه های مات رنگ های متالیک یکی دیگر از گزینه های طبیعی تر است.

2

با ته رنگ پوستتان تضاد نداشته باشید

ته رنگ شما ممکن است گلگون (سرد)، طلایی (گرم) یا خنثی باشد. برای داشتن ظاهری طبیعی، باید از رنگ‌هایی با ته رنگی هماهنگ استفاده کنید تا آرایشتان برجسته نشود.

اگر ته رنگ گلگونی دارید، سایه‌های چشم با تناژهای ظریف صورتی، قرمز، آلویی و آبی می‌توانند طبیعی به نظر برسند.

برای پوست طلایی، سایه‌های چشم با رنگ‌های لطیف هلویی، طلایی یا زرد برای داشتن ظاهری طبیعی مفید است.

اگر ته رنگ شما خنثی‌تر است، احتمالاً ته‌رنگ‌های گلگون و طلایی دارید. این می تواند کارها را دشوار کند، زیرا حتی اگر بیشتر رنگ ها روی پوست شما خوب به نظر می رسند، تشخیص اینکه چه چیزی طبیعی به نظر می رسد دشوارتر است. چند رنگ مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک در زیر نور طبیعی به نظر می رسد.

3

استفاده از آرایش چشم طبیعی

رنگ پایه را روی کل پلک خود بکشید

یک برس سایه چشم را با رنگ پایه انتخابی خود پر کنید. به کناره برس خود ضربه بزنید تا پودر اضافی پاک شود. با چشم بسته، رنگ را با حرکات سبک روی تمام پلک خود بمالید. اگر کمی بالاتر از چین پلک تان هم بروید اشکالی ندارد. برس خود را در صورت نیاز دوباره پر کنید.

4

در امتداد قسمت بیرونی چین خود سایه اضافه کنید

یک برس زاویه دار کوچک را با رنگ سایه انتخابی خود بار کنید. برس خود را بزنید تا پودر اضافی پاک شود. از گوشه بیرونی چشم خود شروع کنید، برس زاویه دار را در امتداد چین خود بکشید. درست قبل از اینکه به گوشه داخلی چشم خود برسید توقف کنید. این کار را با یک حرکت طولانی انجام دهید. نتیجه نهایی باید یک گوشه بیرونی بسیار رنگدانه‌دار و یک شیب به سمت یک گوشه داخلی بسیار سبک‌تر باشد.

6

سایه های چشم را با هم ترکیب کنید

از یک برس تمیز استفاده کنید. با قلم مو در امتداد خطی که دو رنگ به هم می رسند، حرکات دایره ای و کوچک "بافینگ" انجام دهید. از گوشه داخلی پلک خود شروع کنید و به سمت مقابل حرکت کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که دو سایه چشم به طور یکپارچه با هم ترکیب شوند. اکنون پلک شما باید یکدست و بسیار نزدیک به یک آرایش طبیعی باشد.

8

مقدار کمی از هایلایتر را زیر قوس ابرو و گوشه داخلی چشم خود بزنید

از یک برس سایه چشم تمیز استفاده کنید. مقدار کمی از رنگ هایلایت خود را در گوشه داخلی چشم و مستقیماً زیر قوس ابروی خود نقطه بزنید. از یک برس ترکیبی تمیز و ترجیحا کوچک استفاده کنید تا هایلایتر خود را با ناحیه اطراف ترکیب کنید.

9

خط چشم بگذارید

خط چشم، چشمان قهوه ای زیبای شما را برجسته می کند. با این حال، زمانی که می خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید، خط چشم پیچیده ترین نوع آرایش است. اینکه کدام مدل خط چشم طبیعی به نظر می رسد به ترکیب رنگ مژه و سایه چشم شما بستگی دارد.

اگر موهایتان روشن است، کم ترین خط چشم را در نظر بگیرید. ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف ایجاد یک خط بسیار نازک در خط مژه بالایی است. برای ظاهری ظریف‌تر و طبیعی‌تر، به‌جای کشیدن خط روی مژه‌ها، بین هر مژه‌ها خط بکشید.

اگر موهایتان تیره است، می‌توانید از تکنیک مینیمالیستی یا خطی ضخیم‌تر استفاده کنید. خط ضخیم تر توجه بیشتری را به چشم های قهوه ای شما جلب می کند، اما خط نازک تر طبیعی تر به نظر می رسد.

اگر هم چشم‌ها و هم موهایتان خیلی تیره هستند، می‌توانید علاوه بر هر یک از روش‌های بالا، یک خط چشم ظریف بالدار یا «چشم گربه‌ای» را امتحان کنید. در گوشه بیرونی چشم، خط چشم خود را کمی با زاویه رو به بالا و به انتهای ابرو ادامه دهید. ضخامت این خط را با بقیه خط چشم خود مطابقت دهید. بال های کوچک باعث ایجاد توهم یک خط مژه بلند می شود.

10

مژه هایتان را ریمل بزنید 

تکمیل آرایش چشم، به چشم های قهوه ای شما کمک می کند زیباتر به نظر برسند. با این حال، مانند خط چشم، این مرحله دیگری است که در آن به راحتی می توان در آن زیاده روی کرد. اگر نگران هستید که بیش از حد آرایش کرده به نظر برسید، این مرحله را نادیده بگیرید. در غیر این صورت، فقط یک یا دو بار روی مژه های بالایی خود با رنگ ریمل که به بهترین وجه برای ظاهر شما مناسب است، استفاده کنید.

12

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها