برای چی باید از پرایمر استفاده کنیم؟

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

راهنماتو- اگر از ما بپرسند که ستون فقرات یک آرایش کامل، چه لوازم آرایشی محسوب می‌شود، بدون شک باید بگوییم پرایمر! این محصول آرایشی صورت و پوستِ ما را برای آرایش کردن آماده می‌کند، اما توان نگهداری از آن، پس از آرایش کردن را نیز دارد. بنابراین، تفاوتی ندارد که یک آدم معمولی باشید که روزانه آرایش می‌کند یا یک آرایشگر حرفه‌ای که به دنبال جذاب‌تر و ماندگارتر کردن آرایش صورت یک مشتری است؛ در هر حال پرایمر می‌تواند اولین گام شما به سوی موفقیت باشد. حال راهنماتو در این مقاله سعی دارد به شما بگوید که ما دقیقا به چه منظوری از پرایمر استفاده می‌کنیم و این محصول آرایشی چه تاثیری بر کیفیت آرایش ما خواهد گذاشت!

پرایمر صورت چیست؟

1

به گزارش راهنماتو، پرایمر صورت یکی از لوازم آرایش‌های زیرساز پوست است که میان پوست صورت و لوازم آرایشی که قرار است بر روی آن گذاشته شود مانع ایجاد می‌کند. پرایمرها می‌توانند از مخلوط شدن لوازم آرایشی با چربی پوست نیست جلوگیری کرده و عدم براق شدن آرایش را تضمین کند. از طرفی، این محصول آرایشی می‌تواند پوست را آماده کرده و حفره‌ها و منافذ آن را دور از دید نگه دارد.

پوست را صاف می‌کند

1

تفاوتی ندارد که چند ساله باشید. منافذ باز پوست، خطوط زیرچشم، چروک دور لب و غیره نقاطی از صورت هستند که پس از جذب کرم‌پودر و کانسیلر، بیش از پیش عیان می‌شوند. پرایمر با آبرسانی به آن نقطه از صورت باعث می‌شود که خطوط و منافذ، برجسته‌تر از پیش نشده و در نهایت پوست شما یکپارچه و شاداب‌تر به نظر برسد.

کنترل چربی پوست

1

بدون شک اکثر لوازم آرایش‌ها، درصدی از چربی را در خود دارند. این در حالی است که پوست نیز چربی تولید می‌کند تا از خشکی کامل جلوگیری کند. وقتی مدتی از آرایش می‌گذرد، امکان ترکیب شدن چربی پوست با لوازم آرایش و از بین رفتن کیفیت آرایش بیشتر می‌شود. این در حالی است که اگر از پرایمر استفاده کنیم، چربی پوست خود را کنترل کرده‌ایم. بعلاوه، اگر دوست داشته باشیم که آرایشمان جلوه‌ای مات داشته باشد، می‌توانیم از آن دست از پرایمرها استفاده کنیم که جلوه نهایی آرایش را مات می‌کنند.

کیکی نشدن آرایش

1

یکی از درگیری‌هایی که ما همواره با آرایش کردن داریم، ماندگاری آن است. برای این منظور ممکن است انواع لوازم آرایش‌های 24 ساعته را برای خود تهیه کنیم، اما پس از مدتی آرایش روی صورت ما بماسد یا اصطلاحا کیکی شود. دلیل این مساله این است که ما زیرسازی درستی برای آرایشمان نداشته‌ایم. زیرسازی، تنها به کرمپودر مورد استفاده شما وابسته نیست، بلکه باید پیش از کرم پودر از پرایمر استفاده کنیم تا آن به صورت بچسبد و پس از مدتی کوتاه ترک نخورد.

احساس سبکی به شما دست می‌دهد

1

پرایمرها بافتی نرم و سبک دارند. به خصوص اگر از برندی بااصالت تهیه شده باشند. وقتی که ما از پرایمر استفاده می‌کنیم. حضور آن را بر روی پوست احساس نمی‌کنیم. اتفاقا، حضور پرایمر باعث می‌شود که بین پوست با لوازم آرایش فاصله افتاده و آرایش روی صورت سنگین نشود.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

۹ زوج سلبریتی کره ای و داستان عشق پایدارشان
چهره ها

۹ زوج سلبریتی کره ای و داستان عشق پایدارشان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 7 دقیقه
تاثیر عجیب اندروید ۱۵ بر شارژدهی موبایل شما!
دانستنی ها

تاثیر عجیب اندروید ۱۵ بر شارژدهی موبایل شما!

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.8 دقیقه
 چگونه معذرت خواهی کنیم؟
دانستنی ها

چگونه معذرت خواهی کنیم؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.5 دقیقه
(ویدئو) روش عجیب یک پرنده برای شکار یک حشره!
حیات وحش و محیط زیست

(ویدئو) روش عجیب یک پرنده برای شکار یک حشره!

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
(تصویر)  ماجرای استعفا سایه، لطفی و شجریان از رادیو چه بود؟
دانستنی ها

(تصویر) ماجرای استعفا سایه، لطفی و شجریان از رادیو چه بود؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.1 دقیقه
(ویدئو) پاکبانی که توله‌های یک سگ را از غرق شدن نجات داد
اخبار

(ویدئو) پاکبانی که توله‌های یک سگ را از غرق شدن نجات داد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه