خوراک مرغ فرانسوی با قارچ و خامه برای یه شام خوشمزه

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

چی شی نوشت: خوراک مرغ فرانسوی یکی از غذاهای کلاسیک و پرطرفدار است که با مزه‌ای لطیف و ظاهری شیک، سفره‌ها را مزین می‌کند. ترکیب آبدار مرغ با سس خامه‌ای ملایم و قارچ، طعمی بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کند. این غذا با وجود ظاهر ساده‌اش، طعمی است که می‌تواند شما را به رستوران‌های فرانسوی ببرد. پیشنهاد می‌کنیم این دستور پخت را امتحان کنید تا شاهد خوشمزگی و آسانی تهیه‌ی آن در خانه باشید.

برای تهیه خوراک مرغ فرانسوی به سبک خانگی، ابتدا سینه مرغ را با پیاز، زردچوبه، ادویه‌جات، و پودر تخم گشنیز مزه‌دار کرده و در یخچال استراحت می‌دهیم. سپس، قارچ و فلفل دلمه‌ای را با سس سفید و آب مرغ مخلوط کرده و روی مرغ مزه‌دار شده می‌ریزیم. مرغ را در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار داده تا پخته شود. در نهایت، سس خامه و آب لیمو را گرم کرده و روی مرغ پخته ریخته و با پلو سرو می‌کنیم.

مواد لازممقدار
قارچ خرد شده۱ پیمانه
خامه۱ پیمانه
آب مرغ۱/۲ پیمانه
فلفل دلمه نگینی خرد شده۱/۳ پیمانه
سس سفیدیک و ۱/۲ پیمانه
سینه مرغ متوسط۳ عدد (۶ نیمه سینه)
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

مرحله 1: مزه‌دار کردن مرغ

ابتدا سینه‌های مرغ را پس از شستن و خشک کردن، با پیاز خرد شده، زردچوبه، ادویه دلخواه، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل به خوبی مزه‌دار کنید. این کار باعث می‌شود مرغ طعمی عمیق و دلپذیر پیدا کند. سپس آن‌ها را برای یکی دو ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌ها به خورد مرغ بروند.

مرحله 2: آماده‌سازی مخلوط قارچ و فلفل دلمه‌ای

در این مرحله، قارچ و فلفل دلمه‌ای خرد شده را با سس سفید و آب مرغ به خوبی مخلوط کنید. این مخلوط باید به گونه‌ای باشد که هم قوام داشته باشد و هم عطر و طعمی دلپذیر.

مرحله 3: چیدن مرغ در ظرف

سینه‌های مرغ مزه‌دار شده را در ظرفی که قبلاً با کمی روغن چرب کرده‌اید بچینید. سپس مخلوط قارچ و فلفل دلمه‌ای آماده شده را روی سینه‌های مرغ بریزید. این کار باعث می‌شود مرغ در حین پخت با عصاره‌ی قارچ و فلفل دلمه‌ای خوش طعم و عطر شود.

مرحله 4: پخت در فر

پوشاندن ظرف مرغ و قرار دادن آن در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده است. بگذارید برای مدت یک ساعت تا یک و نیم ساعت در طبقه وسط فر بپزد تا مرغ کاملاً پخته و نرم شود.

مرحله 5: آماده‌سازی سس خامه و لیمو

پس از اینکه مرغ پخت، آب لیمو ترش تازه را با خامه مخلوط کنید. این مخلوط را برای ۵ دقیقه کنار بگذارید، سپس آن را به سس موجود در ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 6: گرم کردن سس

مخلوط سس را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شود. دقت کنید که نباید بجوش آید؛ فقط کافی است تا حدی گرم شود که بتوانید آن را روی مرغ بریزید.

مرحله 7: سرو کردن

سس گرم را روی سینه‌های مرغ بریزید. این خوراک خوشمزه را می‌توانید با پلو سرو کنید تا یک وعده غذایی کامل و رضایت‌بخش داشته باشید. در صورت تمایل، می‌توانید با قارچ تفت داده شده برای زیبایی و طعم بیشتر، غذا را تزئین کنید. نوش جان

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها