شوربای اسفناج ترک رو در کمتر از نیم ساعت آماده کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو- «سوپ دوست داری؟ اینو امتحان نکردی؟ خب ضرر کردی!»

سوپ‌های ترکیه‌ای در عین سادگی و اینکه آسان تهیه می‌شوند آنقدر طعم فوق‌العاده‌ای دارند که هر روز تصمیم می‌گیرید درست کنید.

به گزارش راهنماتو، یکی از بهترین سوپ‌ها که خود ترک‌ها به آن شوربا می‌گویند شوربای اسفناج است که مواد آن در دسترس همگان بوده و برای درست کردن آن نیم ساعت بیشتر زمان لازم ندارید. اگر به طور ناگهانی میل خوردن سوپ داشتید، یا خدای نکرده بیماری به سراغتان آمد و نیاز به سوپ داشتید یا هیچ کدام از اینها، برای مهمانی‌های غیرمنتظره یکی از بهترین گزینه‌هاست که بسیار سریع هم آماده می‌شود و برای کنار غذای شما عالی است.

تردید را کنار بگذارید و مثل همیشه به راهنماتو اعتماد کنید. با مزه‌ی خوب این سوپ حال خوشی نصیب شما خواهد شد!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
پیاز متوسط

یک عدد

سیر

یک حبه (یا نصف لیوان برگ سیر)

هویج

یک عدد

اسفناج خرد شده

به مقدار لازم

آب

5 لیوان

ماست

یک لیوان

آرد

2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ

یک عدد

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

روغن زیتون یا مایع

2 قاشق غذاخوری

پودر پولبیبر

یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

در ابتدا باید به خرد کردن مواد بپردازید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید و آن را ریز خرد کنید. سیر را هم به همین روش له کنید. در یک قابلمه پیاز را تفت بدهید و کمی که سبک شد سیر له شده را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی تفت بدهید تا هم رنگ آنها تغییر کند و هم سبک بشوند. در این مرحله هویج را بشویید و پوست بگیرید و رنده کنید. اسفناج را هم بعد از شست و شو خرد کنید. هویج رنده شده و اسفناج خرد شده را هم به مواد سوپ اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن تا حدی که آب اسفناج کشیده بشود آب جوش داخل قابلمه بریزید. 20 دقیقه زمان بدهید تا مواد در کنار یکدیگر با خوبی و خوشی بپزند!

شاید فکر کنید این سوپ قوام ندارد. اما اشتباه می‌کنید! ماست را به همراه تخم مرغ و آرد در یک کاسه خیلی خوب هم بزنید تا مایعی یکدست بشوند. حالا کمی از مواد سوپ داخل این کاسه ریخته و برای اینکه ماست نبُرد و هم دما با سوپ باشد ترکیب ایجاد شده را به این صورت به محتویات قابلمه اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه آن را هم اندازه کنید. کمی که جوش زد سوپ شما حاضر است.

برای تزیین و طعم اصلی این سوپ روغن و پولبیبر را دارید. در یک تابه کمی پولبیبر را در روغن تفت بدهید و بر روی سوپتان بریزید. بی نهایت خوشمزه می‌شود. در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از پولبیبر باعث تند شدن بیش از حد سوپ شما خواهد شد پس به اندازه مصرف کنید! نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها