کدوم مدل موی چتری برای هر فرم صورت مناسبه؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- مدل موی چتری یکی از مدل موهای جذابی است که سال های سال است طرفداران خود را حفظ کرده است. چتری یکی از آن مدل موهایی است که کمی ریسکی به نظر می رسد و ممکن است با فرم صورت یا چهره شما سازگار نباشد. برعکس با انتخاب یک مدل موی چتری متناسب با فرم صورتتان می توانید زیبایی چهره تان را دوچندان کنید. اگر می خواهید بدانید کدام مدل موی چتری برایتان مناسب است، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

1- چتری پرده ای: مناسب صورت های گرد

به گزارش راهنماتو، این مدل مو در مرکز خط رویش موها کوتاه است و هرچه به سمت گوش می رود، موها بلندتر می شوند. چتری های پرده ای ظاهری باریک تر به چهره های گرد می بخشند و برای حالت دادن به آن باید از سشوار و برس گرد استفاده کرد.

1


2- چتری های کناری: مناسب صورت های گرد

صورت های گرد لبه های نرمی دارند و اغلب در قسمت گونه پهن تر هستند. چتری های کناری برای فرم صورت گرد مناسب تر هستند. زاویه چتری های کناری صورت گرد را کشیده تر کرده و فرم بیضی تری به آن می بخشد.

1


3- چتری های میکرو: مناسب صورت های گرد

اگر فرم صورت گردی دارید، چتری های صاف برای شما مناسب نیستند. بهتر است به جای این نوع چتری، به سراغ چتری های میکرو بروید. این نوع چتری کوتاه تر از چتری های صاف است و با ایجاد فضای زیاد بین لب ها و ابروها صورت را از نظر بصری کشیده تر و خوش فرم تر نشان می دهد.

1


4- چتری های بلند و لایه ای: مناسب صورت های مربعی

چتری های بلند و لایه لایه می توانند به صورت های مربعی شکل را نرم تر و متعادل تر جلوه دهند. این مدل چتری همچنین موهای نازک را پرتر و زیباتر جلوه می دهد. اگر به چتری های صاف علاقه ندارید، می توانید چتری های پرده ای الهام گرفته از دهه 70 را انتخاب کنید.

1


5- چتری های A شکل: مناسب صورت های مربعی و مستطیلی

این مدل چتری برای صورت های مربعی و مستطیلی شکل که در گونه ها و به خصوص خط فک پهن تر و زاویه دار هستند، عالی است. در واقع انتهای این مدل چتری زوایایی ایجاد می کند که به نرم شدن خط فک و متناسب تر شدن فرم صورت کمک می کند.

1


6- چتری بیرکین: مناسب صورت های مربعی

چتری بیرکین که به چتری کوتاه کننده ابرو معروف است از سایر چتری ها بلندتر بوده و در آن موها دقیقا در بالای مژه ها قرار می گیرند. این مدل چتری موجب نرم تر به نظر رسیدن صورت های مربعی شده و می تواند ظاهر شما را کاملا دگرگون کند.

1


7- چتری بچگانه: مناسب صورت های قلبی

اگر می خواهید توجه دیگران را به چهره خود جلب کنید، به سراغ چتری های بچگانه بروید. چتری ها را به خط وسط پیشانی خود هدایت کنید تا ظاهری ملایم تر و جذاب تر داشته باشید.

1


8- چتری های هلالی: مناسب صورت های قلبی

چتری های هلالی برای بیشتر فرم های صورت خصوصا صورت های قلبی شکل مناسب هستند. این مدل چتری به صورت های قلبی شکل که در بالا پهن و در چانه نازک تر هستند، حالت نرم و متعادل می بخشد.

1


9- چتری های Wispy: مناسب صورت های قلبی

چتری های Wispy برای موهای صاف تا موج دار بسیار مناسب هستند. این مدل چتری بر روی موهای کوتاه مانند پیکسی عالی به نظر می رسند.

1


10- چتری Bottleneck: مناسب صورت های بیضی

چتری های Bottleneck معمولاً در وسط کوتاه‌تر هستند و به تدریج در کناره‌ها بلندتر می شوند. این مدل مو زیبایی خاصی به صورت های بیضی شکل می بخشند.

1


11- چتری متوسط: مناسب صورت های بیضی

در انتخاب فرم چتری مناسب برای صورت های بیضی شکل می توانید آزادانه تر عمل کنید و به سراغ استایل های جسورانه تر بروید. چتری متوسط یک نوع بلندتر از چتری های میکرو هستند که نباید با ابروهای شما برخورد کنند. این مدل چتری برای موهای مجعد عالی هستند و موجب بافت دار به نظر رسیدن موها می شوند.

1


12- چتری نرم: مناسب صورت های بیضی

داکوتا جانسون یکی از افرادی است که هیچ گاه نمی توان او را بدون چتری تصور کرد. از آنجایی که فرم صورت او بیضی شکل است، چتری های نرم یکی از مناسب ترین انواع چتری برای چهره اوست که توجه را از دهان و چانه کشیده اش دور کرده و فرم صورت را متعادل تر جلوه می دهد.

1


13- چتری های بلند: مناسب صورت کشیده

چتری های بلند برای صورت های کشیده مناسب هستند. در واقع این فرم صورت فضای کافی را برای این مدل چتری در اختیار شما قرار می دهد. بهتر است لبه های داخلی ابروها را خالی بگذارید. شما تقریبا هر دو ماه یکبار نیاز به کوتاه کردن چتری ها خواهید داشت.

1


14- چتری های کناری زاویه دار: مناسب صورت کشیده

این مدل چتری با ایجاد یک زاویه مورب بر روی صورت موجب می شود تا توجه دیگران به جای پیشانی یا قسمت های پایین صورت بر روی ویژگی‌های مرکزی مانند چشم ها و لب ها متمرکز شود.

1


15- چتری‌های پرده‌ای بلند: مناسب صورت کشیده

چتری‌های کوتاه قطعا برای صورت های کشیده مناسب نیستند. چتری های پرده ای بلند که تا خط فک امتداد دارند، توجه بیننده را از بلندی صورت دور کرده و به متعادل تر به نظر رسیدن چهره کمک می کند.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها