5 مدل مانتو با پارچه شانتون که مناسب فصل بهار و تابستونه!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- مانتو یکی از مهم‌ترین لباس‌ها برای زنان ایرانی است چراکه نسبت به شلوار و شال، بیش از پیش به چشم می‌آید. بعلاوه، مانتو باید ویژگی‌هایی مثل زیبایی، مقاومت و خنکی در فصل‌های گرم را نیز داشته باشد. اما، چه نوع پارچه‌ای می‌تواند در عین زیبایی، مقاوم هم باشد؟ به نظر می‌رسد پارچه شانتون یک انتخاب مناسب باشد، اما چه مدلی برای مانتوهایمان انتخاب کنیم که هم ترند باشند و هم مناسب فصل بهار و تابستان؟ پیش از پرداختن به مدل مانتو بهتر است پارچه شانتون را بشناسیم! راهنماتو در این مقاله 5 مدل مانتو با پارچه شانتون را به شما معرفی می‌کند و نوع پارچه شانتون را به شما معرفی می‌کند.

پارچه شانتون چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

1

به گزارش راهنماتو، به آن دسته از پارچه‌هایی پارچه شانتون می‌گویند که بافت آن درشت است و در برخی موارد با حرارت روی آن طرح انداخته می‌شود. جنس این پارچه عموما پلی استر و اکلریک است، اما پیشتر از جنس ابریشم بود. حال، حفره‌ها و منافذ باز موجود در پارچه شانتون که به نوع بافت آن مربوط می‌شود به جریان یافتن هوا در داخل و خارج از پارچه کمک می‌کند. این مساله باعث می‌شود که انتخاب بسیاری از خانم‌ها در فصول بهار و تابستان برای مانتو پارچه شانتون باشد.

نکته این است که پارچه شانتون تنوع بسیار بالایی دارد. برای بافت این نوع پارچه از نخ‌های متفاوتی استفاده می‌شود، همین مساله سبب می‌شود که جنس پارچه‌ها و ماهیت آن تغییر کند. از جمله معروف‌ترین پارچه‌های شانتون که برای مانتو مناسب هستند، پارچه شانتون نخی، ابریشمی، بافت برجسته، اسکاچی و غیره است. قدرت مانور دادن و طراحی کردن مانتوهای جدید با پارچه شانتون مقدور است به همین دلیل بسیاری از طراحان لباس و تولیدی‌های از این پارچه برای مانتوهای جدید بهاری در 1403 استفاده کرده‌اند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های پارچه شانتون که آن را برای مانتوها مناسب می‌کند ضدچروک بودن، ایستایی بالا، مقاومت در برابر شست‌وشو، عدم تغییر رنگ، ضد حساسیت بودن در صورت استفاده از نخ‌های طبیعی و در نهایت کم هزینه بودن آن است.

1. مانتو با پارچه شانتون مدل پیراهنی

1

یکی از جدیدترین مدل مانتوها در سال‌های اخیر به خصوص بهار 1403 پوشیدن پیراهن‌های بلند به جال مانتو است. این پیراهن‌ها می‌توانند با مدل‌های متفاوتی دوخته شوند. اما، در اکثر مواقع قدشان تا مچ پا است. در این میان یکی از بهترین پارچه‌هایی که می‌توانی برای مانتو پیراهنی انتخاب کنیم پارچه شانتون است. این پارچه منافذ بازی دارد و هوا را به جریان می‌اندازد در نتیجه ما احساس گرما نمی‌کنیم.

2. مانتو با پارچه شانتون مدل مینیمال

1

یکی از مدل مانتوهای ترند در سال 1403 مانتوهای مینیمال هستند. این مدل مانتوها بیشتر به سمت سادگی حرکت می‌کنند و نهایت تزئینات در آن می‌تواند استفاده از یک دکمه ساده یا یک طرح انتزاعی بسیار کم حال باشد. این مدل مانتوها عموما رنگ‌هایی خنثی دارند و با اکثر شال و شلوارها قابل ست شدن هستند. در این میان یکی از بهترین نوع پارچه‌ها که با آن می‌توان مانتوهای مینیمال دوخت، پارچه شانتون است چراکه بافت این نوع پارچه خود حالتی از کمینه‌گرایی داشته و اضافه کردن رنگ‌ها و طرح‌های مینیمال به آن آسان است.

3. مانتو با پارچه شانتون مدل شومیزی

1

وقتی به فصل گرما نزدیک می‌شویم به دنبال احساس رهایی هستیم پس هرچقدر مانتویمان کمتر جلوی دست‌وپایمان را بگیرد احساس راحتی بیشتری خواهیم داشت. در این میان، مانتوهای مدل شومیزی می‌توانند انتخابی مناسب باشند. بهترین پارچه برای مانتوهای شومیزی در فصل بهار و تابستان نیز پارچه‌های شانتون هستند که راحتی آن را چندین برابر می‌کنند.

4. مانتو با پارچه شانتون مدل سه تکه

1

یکی از مدل مانتوهای محبوب بهار 1403 مانتوهای سه تکه شامل دامن یا شلوار، شومیز و وست هستند. این مدل مانتوها را با طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها می‌توان دوخت یا خرید. اما، حالا که در دل فصل بهار هستیم و هر لحظه ممکن است گرما به سراغمان بیاید بهتر است این ست‌های سه تکه را با پارچه‌ای سبک و خنک مثل شانتون امتحان کنیم. در این صورت نه تنها یک مدل زیبا از مانتوهای ترند را پوشیده‌ایم، بلکه گرما نیز امان ما را نخواهد برید.

5. مانتو با پارچه شانتون مدل دو تکه کژوال

1

بسیاری از ما دوست داریم که مانتو و شلوارهایمان را ست کنیم. در این میان ممکن است به این فکر کنیم که باید به سراغ کت شلوارهای کلاسیک برویم. اما، برای فصل بهار و تابستان بهتر است به جای استفاده از پارچه‌های سنگین برای دوخت کت شلوار کلاسیک از پارچه‌ای سبک مثل شانتون استفاده کنید و ست مانتو و شلوار خود را به سبک کژوال بدوزید تا احساس آزادی بیشتری داشته باشید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها