وقتشه روش تهیه این لیموناد شیک و خنک رو یاد بگیری

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 8.4 دقیقه

راهنماتو- بهار و تابستان بدون یک لیوان لیموناد خوشمزه کامل نمی شود! درست کردن لیموناد در خانه واقعاً آسان است، بنابراین ممکن است هر روز برای درست کردن آن  وسوسه شوید که کار دشواری هم نیست. می توانید یک پارچ لیموناد خانگی را با ترکیب آب 8 عدد لیمو با شکر و آب به راحتی به دست آورید. اگر می خواهید کمی تجملات به لیمونادتان اضافه کنید، با دستور غذای خود بازی کنید یا چاشنی های تزئینی اضافه کنید تا پیچ و تاب خاص خود را در لیموناد موردعلاقته تان ایجاد کنید.

مواد لازم برای تهیه لیموناد خانگی برای 7 نفر

1 فنجان (240 میلی لیتر) آب لیمو (حدود 8 لیمو)

1 فنجان (225 گرم) شکر

6 فنجان (1.4 لیتر) آب

یخ (اختیاری)

تزئینات و جایگزین های اختیاری

1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) استویا مایع

6 قاشق غذاخوری (18 گرم) شیرین کننده گرانول میوه 

1 قاشق غذاخوری (6 گرم) اسطوخودوس خشک

12-21 برگ ریحان یا نعنا

6-7 شاخه اسطوخودوس، رزماری یا آویشن

11

مراحل تهیه لیموناد خانگی

مرحله اول

به گزارش راهنماتو، 8 عدد لیمو را آب بگیرید تا حدود 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب لیمو به دست آورید: لیموهای خود را روی میز بغلتانید تا آب لیموها راحت تر آبگیری شوند. در مرحله بعد، لیموهای خود را از وسط نصف کرده و روی یک پارچ یا روی یک پرس لیمو فشار دهید. لیموهای نصف شده را تا حد امکان روی پرس بچرخانید تا آب آن خارج شود.

  • لیموها را به مدت 10 تا 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا تفاله آن نرم شود و آب بیشتری گرفته شود.
  • اگر پرس لیمو ندارید، لیمو را با دست فشار دهید تا آب آن خارج شود. سپس یک چنگال یا همزن را در تفاله لیمو فشار دهید و آن را بچرخانید تا بقیه آب آن خارج شود.
  • می توانید یک پرس لیمو را در خواربار فروشی یا فروشگاه بزرگ محلی خود یا آنلاین تهیه کنید.

1

مرحله دوم

آب لیمو را داخل یک پارچ بزرگ بریزید: اگر دوست دارید تفاله در آب لیمویتان وجود داشته باشد، آب لیموی فشرده را مستقیماً در پارچ بریزید. اگر پالپ دوست ندارید، یک صافی روی پارچ بگیرید و آب لیمو را روی صافی بریزید تا تفاله آن را بگیرد. سپس، صافی را داخل کمپوست یا سطل زباله خود خالی کنید.

مطمئن شوید که پارچ شما می تواند حداقل 8 فنجان (1.9 لیتر) مایعات را در خود جای دهد.

مرحله سوم

1 فنجان (225 گرم) شکر را داخل آب لیمو بریزید و هم بزنید تا حل شود: از آنجایی که آب لیمو اسیدی است، می تواند قند شما را حل کند که باعث صرفه جویی زیادی در وقت شما می شود! شکر را مستقیماً به آب لیموی خود اضافه کنید، سپس هم بزنید تا شکر حل شود. این کار باید حدود 3-4 دقیقه طول بکشد.

اگر نمی‌خواهید لیمونادتان شیرین باشد، می‌توانید شکر کمتری اضافه کنید. سعی کنید فقط 1/2 یا 3/4 فنجان (112-165 گرم) شکر اضافه کنید.

آب را تا زمانی که شکر حل نشده است اضافه نکنید تا آب لیمو رقیق نشود. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا شکر در آب لیموی رقیق حل شود.

تنوع: ممکن است ترجیح دهید به جای حل کردن شکر در آب لیمو از شربت ساده استفاده کنید زیرا سنتی تر و کاربردی تر است. برای تهیه شربت ساده، 1 فنجان (240 میلی لیتر) از آب را به یک قابلمه اضافه کنید، سپس 1 فنجان (225 گرم) شکر را اضافه کنید. آب شکر را حدود 4 دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید تا شکر حل شود. سپس، قبل از اضافه کردن آن به لیموناد، اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شود.

مرحله چهارم

6 فنجان (1.4 لیتر) آب خنک را به پارچ خود اضافه کنید: آب را با استفاده از یک پیمانه بزرگ اندازه گیری کنید. سپس به آرامی آن را در پارچ بریزید.

بهتر است از آب خنک استفاده کنید تا لیموناد شما سریعتر سرد شود.

اگر شربت ساده درست کردید، فقط 5 فنجان (1.2 لیتر) اضافه کنید.

مرحله پنجم

لیموناد را با یک قاشق بزرگ هم بزنید تا مواد شما ترکیب شود: از یک قاشق بزرگ پلاستیکی یا چوبی برای مخلوط کردن لیموناد استفاده کنید. به هم زدن ادامه دهید تا رنگ یکنواخت شود و بیشتر از غبارپاشی ملایم شکر در ته پارچ نبینید.

ممکن است مقداری شکر در پایین پارچ ببینید، و این اشکالی ندارد. با این حال، شما نباید ابری از قند را ببینید.

2

مرحله پنجم

لیموناد خود را بچشید تا مطمئن شوید که آن را دوست دارید: از یک قاشق برای بیرون کشیدن یک جرعه لیموناد استفاده کنید. سپس، لیموناد را بچشید تا ببینید آیا برای شما مزه دارد یا خیر. اگر لیموناد شما طعم خوبی ندارد، یکی از موارد زیر را اضافه کنید:

اگر لیموناد خیلی ترش بود، چند قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.

اگر لیموناد خیلی شیرین بود، آب نصف لیموترش را اضافه کنید.

مرحله آخر

لیموناد خود را روی یخ سرو کنید تا خنک شود: اگر می خواهید فوراً لیموناد خود را سرو کنید، طعم آن روی یخ بهتر است. چند تکه یخ را در یک لیوان قرار دهید، سپس لیموناد را روی آن بریزید. فوراً آن را بنوشید تا یخ آب نشود و لیموناد شما رقیق شود.

بعد از سرد شدن لیموناد، این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید از یخ استفاده کنید. اگر یخ دوست ندارید، بد نیست از آن صرف نظر کنید.

7

نکات سرو کردن لیموناد

می توانید لیموناد خود را تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید: پارچ خود را با یک درب یا یک ورقه پلاستیکی بپوشانید. سپس، آن را در یخچال قرار دهید. حدود 4-5 روز طعمش عوض نمی شود.

قبل از سرو، لیمونادتان را هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. جدا شدن مواد در حالی که لیموناد در یخچال است طبیعی است.

نکته: اگر منتظر خنک شدن لیموناد در یخچال هستید، حدود 3 ساعت زمان می برد.

استفاده از تزئینات و جایگزین های اختیاری

با استفاده از یک جایگزین شکر، لیموناد بدون شکر درست کنید

اگر مراقب میزان مصرف قند خود هستید، لیموناد خانگی کلاسیک ممکن است در منوی شما نباشد. با این حال، لازم نیست این خوراکی با طراوت را از دست بدهید! به سادگی شکر موجود در دستور غذا را با جایگزین شکر مورد علاقه خود جایگزین کنید. به عنوان مثال، یکی از موارد زیر را امتحان کنید:

از 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر) استویا مایع استفاده کنید.

6 قاشق غذاخوری (18 گرم) شیرین کننده میوه راهب گرانول یا 8 قاشق چایخوری (39 میلی لیتر) شیرین کننده مایع میوه راهب را امتحان کنید.

555

برای ایجاد لیموناد گازدار از آب گازدار استفاده کنید

به جای استفاده از آب معمولی، از استویا خنک شده استفاده کنید تا لیمونادتان گازدار شود. آب گازدار را به آرامی بریزید تا حباب نزند. سپس موادتان را هم بزنید تا ترکیب شوند.

آب گازدار ساده را امتحان کنید یا از آب گازدار طعم دار برای ایجاد یک ترکیب منحصر به فرد استفاده کنید. به عنوان مثال، آب گازدار توت فرنگی می تواند لیموناد توت فرنگی درست کند.

اگر شربت ساده درست می کنید، از آب معمولی برای تهیه آن استفاده کنید. سپس، بقیه آب خود را با آب گازدار جایگزین کنید.

222

1 قاشق غذاخوری (6 گرم) اسطوخودوس خشک را برای تهیه لیموناد اسطوخودوس اضافه کنید

برای تهیه لیموناد اسطوخودوس، باید شربت ساده درست کنید. 1 فنجان (240 میلی لیتر) از آب را به یک قابلمه اضافه کنید. سپس، 1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی لیتر) (6 گرم) گل خشک اسطوخودوس و 1 فنجان (225 گرم) شکر را به آب اضافه کنید. مواد خود را به مدت 4 دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید تا شربت شما درست شود. سپس، آب را روی پارچ صاف کنید تا اسطوخودوس پاک شود.

لیموناد دم کرده اسطوخودوس بنفش نخواهد بود. اگر می خواهید رنگ اسطوخودوس ایجاد کنید، 1-2 قطره رنگ خوراکی بنفش به آن اضافه کنید و هم بزنید. اگر رنگ خوراکی بنفش ندارید، 1 قطره رنگ خوراکی قرمز و 1 قطره رنگ خوراکی آبی اضافه کنید. حتما لیموناد را خوب هم بزنید تا همه رنگ ها با هم ترکیب شوند.

111

لیوان خود را با گیاهان تازه یا تکه های میوه تزئین کنید

اگر مهمانی دارید یا فقط می‌خواهید لیموناد زیبایی داشته باشید، تزئین لیوانتان می‌تواند لیمونادتان را شیک‌تر نشان دهد. یک لیوان مخصوص انتخاب کنید، شاخه های سبزی را اضافه کنید یا از برش های میوه استفاده کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

در هر لیوان یک شاخه کوتاه اسطوخودوس، رزماری یا آویشن بریزید.

2-3 برگ نعناع تازه یا ریحان را داخل لیموناد بریزید.

در برش های لیمو یا لیموترش یک شکاف ایجاد کنید، سپس 1 عدد را روی هر لیوان بکشید.

کف یک توت فرنگی را برش دهید و آن را روی لبه لیوان فشار دهید.

لیموناد را در شیشه های مزون سرو کنید و یک نی کاغذ رنگارنگ برای لمس حس روستایی به آن اضافه کنید.

لیموناد را در یک لیوان بلند با یک چتر کاغذی و یک گیلاس ماراسکینو برای یک طراوت استوایی سرو کنید.

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها