خوش آب و هواترین پارک‌های یزد در فصل بهار

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- اگر تنها یک بار از بالای پشت بام یکی از خانه‌های خشتی یزد، شهر یزد را با آن بادگیرهای زیبایش ببینید، بدون شک دوست دارید تمام غروب‌های زندگیتان را بر این پشت بام‌ها بگذرانید. از آن‌جایی که اولین شهر خشت خام جهان (یعنی یزد) آب و هوایی نسبتا خشک و گرم دارد، پیشینیان ما فکری کردند و بادگیرهایی زیبایی بر پشت بام خانه‌هایشان قرار دادند. اما، این روزها پارک‌های یزد هم توانسته‌اند به مطبوع شدن هوای آن کمک کنند. پس اگر هنوز غروب نشده، به سراغ پارک‌هایی در یزد بروید که راهنماتو به شما معرفی می‌کند و در آن قدم بزنید و از عصر بهاریتان لذت ببرید.

1

1. پارک آبشار بافق یزد

به گزارش راهنماتو، پارک آبشار بافق یزد یکی از آن پارک‌های جذاب نه تنها در یزد بلکه در کل ایران است که برای معماریآن از بیشترین متریال طبیعی استفاده شده‌اند. سنگ، چوب و آب اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده این پارک زیبا هستند. آلاچیق‌ها به صورت پلکانی بر روی صخره قرار گرفته‌اند و دریاچه‌ای زیبا در دل آن دلبری می‌کند. کاشتن درخت‌هایی مثل نخل و آبشاری که از بالای صخره‌ها به زمین میریزد بر زیبایی پارک آبشار بافق یزد افزوده‌اند. این پارک تمامی امکانات برای آسایش شما را فراهم کرده پس با خیال راحت به قدم زنی مشغول شوید.

برای رفتن به پارک آبشار بافق یزد به محله ۱۵ خرداد بافق و در بلوار آیت الله میرغنی زاده مراجعه کنید.

1

2. پارک کوهستان یزد

وقتی در دل یزد باشیم همه چیز رنگ و بوی خشت می‌دهد، انگار در دل کتابی کهن‌سال قرار گرفته‌ایم که تمام رنگ‌ها گرم و آفتاب‌ها طلایی است. پارک کوهستان یزد هم به قول امروزی‌ها چنین وایبی دارد J. این پارک که در کوهپایه قرار گرفته با یک دریاچه زیبا با دورچین سنگ‌های طبیعی و وسایل بازی هیجان انگیز بدون شک دل شما را می‌برد. فرض کنید در دل چنین پارک زیبایی درخت‌هایی کاشته شده‌اند که ما را به یاد دشت‌های کویری می‌اندازند. زیتون، نارون و کاج. از دل کوهی که بر بالای این پارک قرار گرفته آبشاری به زمین می‌ریزد و رفته رفته به شکل پلکانی وارد جوی‌هایی جذاب می‌شود. این یکی از حیرت‌انگیزترین فضاهایی است که در یک شهر خشک می‌توانیم در بهار ببینیم!

برای رفتن به پارک کوهستان یزد به بزرگراه یزد مراجعه کنید.

1

3. پارک طوبی یزد

علی‌رغم بسیاری از پارک‌های یزد که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند، پارک طوبی یزد باغی قدیمی است با درختانی سربه‌فلک کشیده و فضایی سرسبز. وقتی هوا از حالت سرد و خشک به حالت گرم و خشک در شهر یزد تغییر پیدا می‌کند، بوی بهار لابه‌لای درخت‌های پارک طوبی می‌پیچد و به آنها خبر می‌دهد که باید بیدار شوند. این باغ زیبا که مختص به بانوان است با آبنماها، حوضچه‌ها و امکانات رفاهی دیگر آرامش شما را تضمین می‌کند. پس محل مناسبی است برای قدم زدن در یک عصر بهاری و لذت بردن از فضای اطراف. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید در اطراف پارک طوبی از موزه آینه و آتشکده زیبای یزد دیدن کنید.

برای رفتن به پارک طوبی یزد به شهرک دانشگاه یزد، بلوار دانشجو مراجعه کنید.

1

4. پارک آهنشهر بافق یزد

شهر بافق در یزد را بهشتی در دل کویر می‌نامند. پس بعید نیست که در این بهشت پارکی بی‌نظیر همچون پارک آهنشهر بافق وجود داشته باشد که با فضای دلنشینش می‌تواند یک عصر رویایی در یک روز بهاری برای ما به وجود آورد. پارک آهنشهر را همه به دریاچه تفریحی با آبنمای موزیکالش می‌شناسند که در اعیاد و مراسم متفاوت با نورپردازی‌ای خیره‌کننده ما را مدهوش می‌کند. این پارک با درخت‌های نخل بلند قامتش به ما یادآوری می‌کند که در شهری کویری هستیم، اما باورمان نمی‌شود که چطور ممکن است همچنین بهشتی در دل کویر ساخته شده باشد.

برای رفتن به پارک آهنشهر بافق یزد باید به شهرک آهنشهر، میدان آزادی مراجعه کنید.

1

5. پارک باغ ملی یزد

تا به حال به پارک‌هایی که آبنمای کف خشک داشته باشد رفته‌اید؟ اگر نه به پارک باغ ملی یزد بروید که نه تنها با این آبنمای کف خشکش دلبری می‌کند، بلکه درختان سرسبز نارون و کاجش ما را مدهوش خود می‌کند. بالاخره این پارک از سال 1360 بنا شده است و درخت‌هایش حالا 43 سالی سن دارند. این پارک فضای مناسبی برای پرسه زنی‌های بهارانه است و تمامی امکانات رفاهی از آب آشامیدنی تا لوازم ورزشی در آن وجود دارد.

برای رفتن به پارک باغ ملی یزد به میدان آزادی، بلوار شهید صدوقی مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

روش قلمه زدن سانسوریا در آب
راهنمای گل و گیاه

روش قلمه زدن سانسوریا در آب

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.4 دقیقه
زمان آغاز تعطیلی شنبه‌ها اعلام شد
اخبار

زمان آغاز تعطیلی شنبه‌ها اعلام شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.1 دقیقه
 (ویدئو) یک روش جالب برای کاشت سبزیجات با استفاده از ظروف پلاستیکی
راهنمای گل و گیاه

(ویدئو) یک روش جالب برای کاشت سبزیجات با استفاده از ظروف پلاستیکی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
پدر تاریخ جهان کیست؟
دانستنی ها

پدر تاریخ جهان کیست؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 8.8 دقیقه
10نشانه فردی که در خانواده‌ای با بی‌ثباتی مالی رشد کرده است
دانستنی ها

10نشانه فردی که در خانواده‌ای با بی‌ثباتی مالی رشد کرده است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 6.2 دقیقه
 چرا طرفداران «دونگ‌یی» باید «ایلجیما» را ببینند؟
راهنمای فیلم

چرا طرفداران «دونگ‌یی» باید «ایلجیما» را ببینند؟

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.2 دقیقه