جذاب‌ترین پارک‌های اصفهان که اردیبهشت یه صفای دیگه داره!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- اصفهان، بدون اغراق یکی از زیباترین استان‌های ایران است که در تمامی فصول به خصوص بهار، مقصد بسیاری از گردشگران می‌شود. خود اصفهانی‌ها هم به وقت اردیبهشت جذاب‌ترین روزهایشان را سپری می‌کنند. اگرچه اصفهان را همگی به سی‌وسه پل و چهل ستونش می‌شناسیم، اما اگر بخواهیم در اصفهان حس و حال متفاوتی را تجربه کنیم یا دمی بیارامیم می‌توانیم به پارک‌های جذابش سر بزنیم که در برخی موارد نمونه‌اش در هیچ استان دیگری از ایران پیدا نمی‌شود. در ادامه راهنماتو به شما جذاب‌ترین پارک‌های اصفهان را معرفی می‌کند که در ماه اردیبهشت آب‌وهوایی مطبوع و طبیعتی دلنشین دارد.

1

1. پارک ناژوان در اصفهان

به گزارش راهنماتو، یکی از پارک‌های اصفهان که در ماه اردیبهشت جذابیتی بی‌نظیر دارد، پارک ناژوان در اصفهان است. این پارک به دلیل مجاورت با زاینده رود هوایی دلنشین دارد و درخت‌های بلند و فضای به وجود آمده طبیعی دست‌ساز انسان‌ها نیست. در واقع، یکی از دلایلی که این پارک ناژوان نام گرفته است، حضور درختان ناژوان و صنوبر تنومندی است که در این پارک قدبرافراشته‌اند. حال فرض کنید پارکی به مساحت 1200 هکتار می‌بینید با چنین طبیعت زیبایی! اگر در فصل بهار و اواسط اردیبهشت ماه احساس کردید که مرکز شهر هوایی نسبتا گرم دارد، بهتر است به پارک ناژوان بروید تا آب‌وهوایی عوض کنید! نکته جالب این است که بزرگترین پارک نوری ایران جدیدا در پارک ناژوان احداث شده است و می‌توانید با دیدن آن اوقات خوشی را برای خود به ارمغان بیاورید.

برای رفتن به پارک ناژوان باید به غرب استان اصفهان سفر کنید و از بزرگراه شهید حبیب اللهی و خیابان الفت به آن برسید.

1

2. پارک فدک در اصفهان

اگر در شمال شرق استان اصفهان زندگی می‌کنید یا مقصد سفرتان آن حوالی است بهتر است در ماه اردیبهشت سری هم به پارک فدک اصفهان بزندی که با طبیعت زیبایش بر آب‌وهوای آن منطقه تاثیر مثبت زیادی گذاشته است. پارک فدک حدود 85 هکتار مساحت دارد و بیش از 36000 درخت در آن کاشته شده است. جدای از این درخت‌های زیبا و طبیعت جذاب، باید به دریاچه مصنوعی‌ای که در مرکز این پارک قرار دارد نیز اشاره کنیم. حضور این دریاچه باعث شده که هوای پارک از حالت خشکی درآمده و آن را مطبوع‌تر کند. به فصل بهار و ماه اردیبهشت سراسر باغچه‌های پارک فدک پر می‌شوند از گل‌های بهاری زیبا که در انتظار شما هستند. اگر مسافر اصفهان هستید باید بدانید که در این پارک هرگونه امکاناتی از سرویس بهداشتی تا مراکز تفریحی مثل سینما برای رفاه شما وجود دارد.

مسیر دسترسی به پارک فدک اصفهان خیابان کاوه، بلوار فرزانگان است.

1

3. پارک غدیر در اصفهان

اگر در شرق اصفهان هستید یا به آن سمت سفر می‌کنید می‌توانید پارک غدیر اصفهان را برای استراحت کردن انتخاب کنید. این پارک امکانات متفاوتی دارد که هم تفریحی و هم رفاهی است و شما می‌توانید برای سفر اردیبهشتی خود روی آن حساب باز کنید. این پارک با داشتن حوض‌های زیبا، گل‌های رنگارنگ، درخت‌های بلندقامتی که می‌توان زیر سایه‌شان از هوای بهاری لذت برد و وسیله بازی برای کودکان می‌توان یک عصر دلنشین برای شما به ارمغان بیاورد پس حتما به آن سر بزنید.

مسیر دسترسی به پارک غدیر اصفهان بلوار غدیر، خیابان علامه امینی در شرق اصفهان است.

1

4. پارک کوهستانی صفه اصفهان

اگر دوست دارید پارکی که می‌روید بیشتر نزدیک به طبیعت باشد و شما را از محیط‌های شهری دور نگه دارد بهتر است پارک کوهستانی صفه اصفهان را امتحان کنید. این پارک که سالیانه پذیرای ده‌ها کوهنورد و صخره‌نور حرفه‌ای و معمولی است، می‌تواند یکی از بهترین پارک‌ها برای یک روز اردیبهشتی زیبا باشد. به دلیل حضور این پارک در دامنه زاگرس، به قدری آب‌وهوا در ماه اردیبهشت در آن لطیف و جذاب است که نمی‌توان از آن دست کشید. نکته جذاب دیگر در مورد این پارک در جنوب اصفهان، حضور یک تله کابین جذاب برای افرادی است که می‌خواهند این پارک طبیعی زیبا را از بالا تماشا کنند. فرض کنید همچون پرستوها بال بگشایید و بر فراز این پارک به پرواز درآیید. زیبا نیست؟!

پارک کوهستانی صفه اصفهان در نزدیکی دانشگاه افسری امیرالمومنین است. اما، تابلوهای دسترسی به آن در جنوب شهر اصفهان وجود دارد.

1

5. پارک قلمستان اصفهان

پارک قلمستان اصفهان نیز یکی دیگر از پارک‌های جذاب اصفهان در ماه اردیبهشت است. این پارک شامل نهرهای روان، حوض و آبنما، درخت‌های بلند، گل‌های رنگارنگ و آلاچیق‌های فراوان برای نشستن و لذت بردن از فضای اطراف است. یکی از دلایل جذابیت پارک قلمستان نزدیکی آن به شهربازی رنگین کمان قلمستان و بازارچه‌های فصلی آن است. پس یک عصر اردیبهشتی خود را به آن اختصاص دهید.

برای رفتن به پارک قلمستان اصفهان بهتر است به بزرگراه امام خمینی در اصفهان بروید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

آیا بین پریودی بانوان و ماه رابطه ای وجود دارد؟
دانستنی ها

آیا بین پریودی بانوان و ماه رابطه ای وجود دارد؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.6 دقیقه
بهترین راه برای افزایش طول عمر کشف شد
پزشکی و سلامت

بهترین راه برای افزایش طول عمر کشف شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.4 دقیقه
۵ روش اقتصادی برای جلوگیری از آسیب نور خورشید و از بین بردن چین و چروک
دانستنی ها

۵ روش اقتصادی برای جلوگیری از آسیب نور خورشید و از بین بردن چین و چروک

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 4.3 دقیقه
(تصاویر) اولین تانک جهان چه شکلی بود؟
دانستنی ها

(تصاویر) اولین تانک جهان چه شکلی بود؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 9.6 دقیقه
هشدارهای آموزشی به هنگام مواجهه با سیل
دانستنی ها

هشدارهای آموزشی به هنگام مواجهه با سیل

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.2 دقیقه
4سوء تفاهم درباره علم: آیا علم حقیقت است؟
علم و دانش

4سوء تفاهم درباره علم: آیا علم حقیقت است؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 13.1 دقیقه