امسال سر اسفنج آرایشی این بلاها رو نیار!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

راهنماتو- اگر یاد بگیریم که چگونه از اسفنج آرایشی به درستی استفاده کنیم، این وسیله می‌تواند به بالابردن سطح کیفیت آرایش و زیرسازی آن کمک شایانی کند. ممکن است که ما اسفنج را مستقیما بر روی لوازم آرایش بمالیم و نتیجه بسیار خوبی بگیریم، اما خبر نداریم که اسفنج آرایشی می‌تواند بیشتر از این که می‌بینیم به ما کمک کند. به شرطی که شیوه استفاده از آن را یاد بگیریم و به قول معروف چم و خم ماجرا دستمان بیاید. بنابراین راهنماتو در نظر دارد تا شیوه‌های استفاده درست از اسفنج آرایشی را با شما عزیزان مرور کند.

اسفنج آرایشی را خیس کنید

1

به گزارش راهنماتو، اکثر ما پس از قرار دادن مقداری از کرم پودر، هایلایتر، کانسیلر یا هر نوع لوازم آرایش زیرساز دیگر، اسفنج آرایشی را مستقیما بر روی آن می‌مالیم تا پخشش کنیم. اما، از این موضوع غافلیم که مقدار زیادی از آن لوازم آرایش، جذب اسفنج شده و عملا هدر می‌رود. بنابراین بهتر است پیش از قرار دادن اسفنج آرایشی بر روی لوازم آرایش، آن را خیس کنیم تا لوازم آرایش زیرساز را به خود جذب نکند.

اسفنج آرایشی را به شکل ضربه‌ای استفاده کنید

1

پس از خیساندن اسفنج، برای پخش آن بهتر است به جای کشیدن و فشار دادن اسفنج آرایش بر سطح پوست، آن را به صورت ضربه‌ای و دایره‌وار به پوست بزنیم. این کار باعث می‌شود که زیرسازی آرایش باکیفیت‌تری داشته باشیم، پوست یکپارچه به نظر رسیده و آرایش پس از مدتی کیکی نشود.

برای هر بخش صورت، اسفنج آرایش مناسب انتخاب کنید

1

اسفنج‌های آرایشی مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام مخصوص به کاری خاص است. بنابراین بهتر است که برای پخش کردن لوازم آرایش زیرساز در هر بخش، اسفنج آرایشی مناسب آن را انتخاب کنیم. به عنوان مثال برای کانسیلر بهتر است از اسفنج‌های آرایشی بیضی‌شکل استفاده کنیم که نوکشان تیز است. با استفاده از این اسفنج‌ها علاوه‌بر اینکه می‌توانیم پخش کردن لوازم آرایش را یکپارچه‌تر انجام دهیم بلکه می‌توانیم عمل برجسته‌سازی را نیز به درستی انجام دهیم.

کرم پودر را روی اسفنج آرایشی نریزید

1

یکی از اشتباهات رایج ما در استفاده از اسفنج آرایشی، ریختن کرم پودر بر روی اسفنج، سپس قرار دادن آن روی پوست است که نتیجه اصلا خوب نیست. بهتر است ابتدا کرم‌پودر را روی صورت قرار داده، با یک براش پخش کنیم، سپس برای یکپارچه‌سازی آن از اسفنج آرایشی که خیس و چلانده شده است استفاده کنیم.

اسفنج آرایشی را بشویید

1

برخی از ما به این باور که مقدار زیادی از لوازم آرایشی به خورد اسفنج رفته و شستن آن هدر رفتن لوازم آرایشی است، اسفنج آرایشی را نمی‌شوییم. غافل از اینکه این اسفنج‌ها سرشار از آلودگی هستند. اگر اسفنج را قبل از استفاده خیس کنیم، دیگر لوازم آرایش جذب آن نخواهند شد. برای شستن اسفنج آرایشی بهتر است آن را داخل آب گرم انداخته، روی آن شامپو بچه بریزیم و ساعاتی اجازه دهیم تا خیس بخورد. سپس، آن را از آب بیرون آورده، چلانده و زیر آب به خوبی بشوییم تا هیچ‌گونه آلودگی بر آن باقی نماند.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها