بهترین فیلم‌های علمی- تخیلی 2024 که منتظرشان بودیم!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- چیزی که از برنامه دفترهای سینمایی بزرگ پیداست، این است که حالا کهنه‌ها تازه‌تر هستند. بنابراین ممکن است که در سال 2024 با فیلم‌هایی روبه‌رو شویم که نامشان آشناست چراکه پیش‌تر شخصیت اصلی آن‌ها را در قسمت‌های قبل دیده‌ایم یا داستان در دوران گذشته می‌گذرد و حالت نوستالژی دارد.

شاید هم قصه‌های تازه اشاره به آینده‌ای دور دارند مثلا دوروبر سال 10000! با این وجود کمی سخت است که حدس بزنیم چه فیلم‌های علمی تخیلی‌ای در راه هستند، اما می‌توانیم فیلم‌های منتشر شده علمی-تخیلی در سال 2024 را بررسی کنیم و در اسرع وقت همت به تماشایشان ببندیم.

در ادامه راهنماتو بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی که گاهی ته مایه‌هایی از ترسناک بودن و فانتزی بودن را همراه خود دارند به شما معرفی خواهد کرد.

1

1. فیلم تلماسه قسمت دوم Dune part 2

سال انتشار: 2024

کارگردان: دنی ویلنوو

بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، استیون مک‌کینلی هندرسون، زندایا، شارلوت رمپلینگ و خاویر باردم.

به گزارش راهنماتو، ما در سال 2021 با انقلابی بزرگ در تاریخ سینما روبه‌رو شدیم، فیلم تلماسه Dune همه ما را میخکوب کرده بود و فقط منتظر بودیم تا ببینیم چه بر سر فرمن‌ها می‌آید. این فیلم که اقتباسی هوشمندانه از رمانی با همین نام به نویسندگی فرانک هربرت است در قسمت دوم خود گوی سبقت را از Dune1 هم گرفت. فیلم تلماسه قسمت دوم Dune part 2 که دنباله قسمت اول است ما را به صدها سال بعد می‌‎برد. سال‌هایی که برای ذخیره آب، انسان‌ها دست به هر کاری می‌زنند و همچنان ثروت‌اندوزی با ماده‌ای جدید میان آدمیان رواج دارد. در این لحظه است که مردم دنباله رو منجی جدید خود می‌شوند. مردم فکر می‌کنند تنها با حضور این منجی است که می‌توانند کویر را به بهشت تبدیل کنند.

1

2. فیلم ایستگاه فضایی بین‌المللی I.S.S.

سال انتشار: 2023 و 2024

کارگردان: گابریلا کاپرتویت

بازیگران: آریانا دبوز، کریس مسینا، جان گلگر، جونیور، ماریا ماشکوا، کوستا رونین و پیلو اسبک

یکی دیگر از فیلم‌های جنجالی سال 2023 و 2024 که نه تنها علمی-تخیلی بلکه دلهره‌آور است، فیلم ایستگاه فضایی بین‌المللی I.S.S. است. این فیلم زمانی را نشان می‌دهد که جهان درگیر تنش و جنگ است و این آتش از آمریکا و روسیه شروع شده است. در این میان فضانوردانی که خارج از زمین هستند به شدت متزلزل می‌شوند. آن‌ها از دور مشاهده‌گر جنگی هسته‌ای هستند که در حال نابودی زمین است، اما آن‌ها دستور می‌گیرند که با هر وسیله‌ای که می‌توانند به زمین بازگردند.

1

3. فیلم لیزا فرانکشتاین Lisa Frankenstein

سال انتشار: 2024

کارگردان: زلدا ویلیامز

بازیگران: کاترین نیوتن، کول اسپروس، لیزا سوبرانو، هنری آیکنبری، جو کرست و کارلا گوگینو

این یک فرانکشتاین زنانه است. فیلم لیزا فرانکشتاین Lisa Frankenstein داستان درباره دختری به نام لیزا است که آرزوهای نوجوانانه خود را تبدیل به واقعیت می‌کند. او که یک جسد پیدا کرده است سعی می‌کند با انجام آزمایش‌هایی روی آن، مرد موردعلاقه و قهرمان زندگی خود را از نو بیافریند. بعد از این که عملیات لیزا تمام شد سفرها و قصه اصلی زندگی آن‌ها شروع می‌شود. حالا همه چیز رفته رفته ترسناک‌تر خواهد شد و دلهره گلوی ما را می‌فشارد.

1

4. فیلم فضانورد Spaceman

سال انتشار: 2024

کارگردان: جان رنک

بازیگران: آدام سندلر، کری مولیگان، پاول دانو

فیلم فضانورد Spaceman فیلمی است که تنها افراد 17 سال به بالا مجاز به دیدن آن هستند. این فیلم زندگی مرد فضانوردی را نشان می‌دهد که در فضا گیر افتاده است. او در سفینه فضایی خود با یک موجود عجیب آشنا می‌شود و او تبدیل به منتور او تا انتهای فیلم می‌شود. این جا جایی است که آدام سندلر به فضا فرستاده شده است و آن موجود عجیب که بی شباهت به عنکبوت نیست، پاول دانو است. حالا تنها این عنکبوت است که او را دلداری می‌دهد تا از غم دوری همسرش نسوزد و کمی تاب بیاورد.

1

5. فیلم جنگ داخلی Civil War

سال انتشار: 2024

کارگردان: الکس گارلند

بازیگران: کیرستن دانست، واگنر مورا، کیلی اسپینی، استیون مک‌کینلی هندرسون و نیک آفرمن

در میان فیلم‌های علمی-تخیلی متفاوت که در سال 2024 منتشر شده‌اند، با امتیازهای متوسط روبه پایین زیادی روبه‌رو می‌شویم. اما، فیلم جنگ داخلی Civil War توانسته است امتیاز 7 به بالا را از آن خود کند. این فیلم داستان خبرنگاران آمریکایی است. در حالی که داخل آمریکا بین حکومت فدرال با نیروهای غربی جدایی طلب جنگ به وجود آمده، خبرنگاران از این سو به آن سو می‌دوند تا اخبار را به شکلی درست پخش کنند. اما، دولت آمریکا تبدیل به حکومتی دیکتاتوری و دیستوپیک شده است که هیچ چیز جلودارش نیست.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها