این نشانه‌ها می‌گویند شریک عاطفی شما قدرتمند است!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

راهنماتو- «کنارش احساس قدرت می‌کنی؟ پات رو زمین سفته؟!»

ارتباط عاطفی یکسری ملزومات دارد! قرار گرفتن هر فردی در یک رابطه به او وظایفی می‌دهد. شما وقتی قبول مسئولیت می‌کنید تا یک رابطه عاطفی را که زمینه ساز بقیه روابط نیز می‌باشد شروع کنید باید نسبت به ویژگی‌های شریکتان آگاه باشید. اگر فرد مقابل شما هنوز به بلوغ عاطفی، فکری و اجتماعی نرسیده باشد ضربه و آسیب اول آن را شما خواهید خورد. قرار گرفتن در رابطه علاوه بر تبادل مهر و عشق، نیازمند دریافت امنیت است. اگر شما فرد امنی را انتخاب نکنید علاوه بر اینکه باید به شدت از خودتان مراقبت کنید گویی مواظبت از او هم به شما سپرده شده است. رفته رفته ضربه‌های روانی وارد شده به شما که دلیل آن، تحمل فشارهای زیاد است توان را از شما می‌گیرد. به خودتان می‌آیید و می‌بینید در جایگاهی قرار گرفته‌اید که دیگر از پس کارهای کوچک نیز برنمی‌آیید زیرا ظرفیت روانی شما پر شده است و جا برای ادامه ندارید.

به گزارش راهنماتو، برای اینکه مطمئن باشید شریک عاطفی شما قدرتمند است و برای تکیه کردن به او و احساس امنیت داشتن مناسب است دقت کنید تا ببینید این خصوصیات را در او می‌بینید؟

  • تمرکز روی رابطه دارد

خیلی از افراد بعد از اینکه خیالشان از یک رابطه عاطفی و برقراری آن راحت شد دیگر از توجه به آن دست می‌کشند. در حالی که اگر شریک شما فرد مناسبی باشد برای رابطه همیشه وقت می‌گذارد. در حساسترین شرایط هم تمرکز روی آن و رسیدگی به بقیه مسائل زندگی را فراموش نمی‌کند. اولویت‌هایش هرچقدر هم که تغییر کند توجه به رابطه در صدر آنها می‌ایستد!

  • رفتارهایش متعادل است

هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که شما با فردی در رابطه باشید که تعادل رفتاری نداشته باشد! به اصطلاح اخلاق بهاری دارد! همیشه در بحران و شادی واکنش‌های متعادل و مناسبی دارد. شما را با رفتارهایش شگفت زده نمی‌کند تا در جایگاهی بایستید که از خود بپرسید: آیا من او را می‌شناسم؟!

بعضی افراد رُک بودن زیاد را به پای قوی بودن روابط اجتماعی می‌گذارند در حالی که گاهی با بی ادبی و بی احترامی جایش عوض می‌شود. در نقطه مقابل خجالتی بودن و کم رویی بیش از حد هم آسیب‌های زیادی به رابطه وارد می‌کند. اگر شریک شما در میانه قرار دارد می‌توان گفت رفتارش متعادل است پس روی آن حساب باز کنید!

  • اشتباهاتش را می‌پذیرد

افرادی که اشتباهاتشان را می‌پذیرند 3 بر هیچ از دیگران جلو هستند! عده‌ای از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که اگر به اشتباهشان اقرار کنند نشان از ضعف آنهاست در حالیکه افراد قدرتمند همیشه معترف به اشتباهاتشان هستند و سعی می‌کنند با هر روش مناسبی آنها را برطرف کنند. صحبت می‌کنند، حرف‌های طرف مقابل را می‌شنوند و اجازه تنفس به رابطه را می‌دهند.

  • رفتارهای بچگانه ندارد

افرادی که به هنگام ناراحتی از شما فاصله می‌گیرند و حرف دلشان را به همه می‌گویند به جز خود شما، هنوز به بلوغ لازم نرسیده‌اند! شریط قدرتمند به هنگام ناراحتی صحبت می‌کند، به صورت مستقیم شما را مخاطب می‌دهد و خیلی آرام و منطقی از مشکل پیش آمده پرده برداری می‌کند. گاهی سوءتفاهم عامل اصلی ناراحتی است و به راحتی با این روش حل می‌شود.

  • با دیگران همکاری می‌کند

اگر فرد موردنظر شما درهای همکاری با دیگران را به روی خود بسته باشد هنوز جا برای فکر کردن دارد! افرادی که نمی‌توانند به راحتی با دیگران کار گروهی کنند، آنها را درک کرده و همدلی کنند دنیای درونیشان ابری است و با دیگران در ذهن خود در جدال و درگیری هستند. در حالی که شریک قدرتمند با همه دلسوز است و به خوبی همکاری می‌کند.

  • ارتباطات گسترده ولی همراه با احترام دارد

ارتباطات زیاد همیشه نشانه‌ی قدرت نیست. ولی فردی که در ارتباطات گسترده‌اش رفتاری همراه با احترام با دیگران دارد و بقیه نیز با او به همین شیوه رفتار می‌کنند قدم‌های بزرگ و محکمی در راستای اعتمادسازی برداشته است. باید با این ویژگی خیالتان راحت باشد که شانه‌های او برای شما هم امن و قابل اتکا هستند.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها