با این ایده‌ها یک روز فراموش نشدنی برای مادرتان بسازید

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.1 دقیقه

راهنماتو- مادر شما یک زن شگفت‌انگیز، قوی، مهربان  و زیباست، پس مسحتق این است که در روز مادر، به خوبی از او قدردانی شود. هنگامی که روز مادر از راه می رسد، ممکن است از خود بپرسید: «چه کاری می‌توانم انجام دهم تا به او نشان دهم چقدر دوستش دارم؟» از هدایای خانگی گرفته تا ساختن یک روز فراموش نشدنی، همه ایده‌هایی است که می‌توانید برای بزرگداشت مادرتان در این روز خاص به آن نیاز داشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که برای جشن گرفتن روز مادر و یا خوشحال کردن او بدون مناسبت چه کارهایی می توانید انجام دهید.

جشن گرفتن روز مادر

به گزارش راهنماتو، روز مادر را با جشن گرفتن به همراه مادرتان با انجام فعالیتی که او دوست دارد بگذرانید. با هم در یک کلاس گل آرایی یا آشپزی شرکت کنید، یک هدیه تهیه کنید، پیاده روی ترتیب بدهید، او را به رستوران دعوت کنید و یا با دیدن فیلم در سینما، زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید.

برایش گل بخرید

یک دسته گل زیبا می تواند روز مادر شما را خاص کند. گل‌ها نه تنها مانند مادرتان زیبا هستند، بلکه هدیه‌ای هستند که می‌توانند روزهای بسیار زیادی او را شاد کنند. یک دسته گل زیبا برای قرار دادن روی میز ناهارخوری در صبح روز مادر بخرید، یا سفارش دهید که گل‌ها را در روز مادر به او تحویل دهند. گل های خود را با یک کارت یا یادداشت دوست داشتنی جفت کنید تا لبخند واقعی را به مادرتان هدیه دهید.برای عشق بیشتر در یک جعبه شکلات بریزید.

همچنین می توانید گل دادن را به یک مرحله بالاتر ارتقا دهید و به مادرتان گیاهی هدیه دهید که بتواند دوباره در باغش بکارد. 

برایش کارت پستال درست کنید

یک دست نوشته قلب مادرتان را گرم می کند. از تمام قلب و روح خود برای تهیه یک کارت کمک بگیرید تا بتوانید به زیباترین حالت ممکن بنویسید که مادرتان چقدر برای شما ارزش دارد. وقتی او از خواب بیدار می شود، می توانید آن را به همراه یک بغل بزرگ برای او بیاورید.

اگر هم بلد نیستید کارت درست کنید، هیچ اشکال ندارد! تعداد زیادی کارت از پیش ساخته شده برای روز مادر وجود دارد که می توانید بخرید.

اگر با مادرتان زندگی نمی کنید، یک دسته گل به همراه کارت پستال برای او سفارش دهید. او بسیار خوشحال خواهد شد که ببیند شما برای خوشحال کردن او تلاش کرده اید.

2

صبحانه او را در رختخواب بیاورید

چه راهی بهتر از یک صبح آرام برای جشن گرفتن روز مادر؟ با آوردن صبحانه برای او به او کمک کنید در رختخواب راحت بماند و استراحت کند. سینی صبحانه را با میوه ها، نوشیدنی ها و غذاهای صبحانه مورد علاقه او تزئین کنید.

پنکیک، وافل، املت، کلوچه یا هر چیز دیگری که مادرتان دوست دارد درست کنید.

فقط مطمئن شوید که بعد از آن آشپزخانه را تمیز کنید. به این ترتیب، مادر چیزی برای نگرانی نخواهد داشت.

برای او یک پلی لیست موسیقی درست کنید

آیا تا به حال موسیقی را گوش کرده اید که شما را به خاطره ای از سال ها پیش بازگرداند؟ لیست پخش را با آهنگ هایی که مادرتان در دوران کودکی برای شما می خواند، آهنگ هایی که در سفر باهم گوش می دادد و آهنگ هایی که در لحظات خاص زندگی اش پخش می شد، پر کنید. تهیه یک لیست پخش با آهنگ های مورد علاقه مادرتان یک هدیه احساسی عالی است.

با هم فیلم تماشا کنید

چای، یک پتوی نرم و مقداری خوراکی به همراه داشته باشید تا فضا را برای فیلم دیدن با مادرتان آماده کنید. این یک راه ساده و سرگرم کننده برای جشن گرفتن روز مادر است. به مادرتان اجازه دهید آنچه را که تماشا می‌کنید انتخاب کند، بالاخره این روز خاص اوست!.

یک عکس یادگاری به او بدهید

روز خاص مادرتان را با یک عکس به او یادآوری کنید. هر فعالیتی که با هم انجام می دهید را با یک سلفی ثبت کنید. بعداً از یک سرویس آنلاین مانند Shutterly استفاده کنید تا عکس را به جاکلیدی، پیکسل، قالیچه یا یادگاری دیگری تبدیل کنید.

اگر در روز مادر با مادرتان در یک منطقه نیستید، یک عکس دونفره آماده کنید و به همراه یک پیام شیرین در مورد اینکه چقدر قدر او را می‌دانید و چقدر دلتنگ او هستید، برایش پیامک کنید.

او را با یک هدیه فکر شده غافلگیر کنید

مادران دائماً به فرزندان خود و آنچه می خواهند و نیاز دارند فکر می کنند. شما می توانید در این روز با هدیه دادن چیزی که مادرتان می خواهد یا نیاز دارد، لطف او را جبران کنید. شاید این هدیه یک کتاب جدید باشد که او در مورد آن هیجان زده است یا یک ابزار آشپزخانه که به او در پوست کندن سیب زمینی کمک می کند. به این فکر کنید که چه چیزی او را خوشحال می کند.

5

غذای مورد علاقه او را بپزید

با پختن غذا به مادرتان استراحت بدهید. این یک راه ساده است برای اینکه به مادرتان نشان دهید چقدر از او قدردانی می کنید. از این گذشته، او سال ها برای شما آشپزی کرده است! پس تمام تلاش خود را بکنید تا غذای مورد علاقه مادرتان را درست کنید و آن را به روشی خاص سرو کنید.

سعی کنید میز ناهارخوری را طوری تزئین کنید که گویی در یک رستوران شیک هستید تا واقعاً تحت تأثیر قرار گیرد.

اگر می‌خواهد یک روز فوق‌العاده آرام داشته باشد، غذا را در رختخواب یا روی مبل برای او سرو کنید. حتی می توانید یک گلدان کوچک و گل به سینی غذا اضافه کنید.

اگر غذای مورد علاقه مادرتان را نمی دانید، اشکالی ندارد! با پدربزرگ و مادربزرگ، عمو، خاله یا والدین دیگرتان تماس بگیرید تا ببینید مادرتان چه میل دارد.

به او در کارهای خانه کمک کنید

گاهی اوقات، تنها چیزی که یک مادر واقعاً به آن نیاز دارد کمک است. از او بپرسید که در خانه چه کارهایی باید انجام شود و چه کارهایی نباید انجام شود. سپس، به او بگویید که دراز بکشد و استراحت کند،زیرا شما می خواهید کارها را انجام دهید.

سعی کنید از پرسیدن سوالات زیاد از مادرتان در مورد وظایف خودداری کنید. هدف این است که به او کمک کنید تا آرام شود، نه اینکه او را تحت فشار قرار دهید.

کارهایی را که می دانید چگونه انجام دهید تا او را راحت نگه دارید، انجام دهید.

یک پیک نیک برنامه ریزی کنید

سبدی از خوراکی‌های مورد علاقه مادرتان، مانند ساندویچ، کلوچه، و نوشیدنی‌های گازدار مورد علاقه او بچینید. یک پتوی دنج بردارید و مادرتان را به یک پارک یا ساحل زیبا در منطقه ببرید. با هم از آفتاب و از میان وعده های خوشمزه ای که همراه آورده اید، لذت ببرید.

باهم به دیدن یک نمایش بروید

 اگر مادرتان به هنرهای نمایشی عشق می ورزد، او را با بلیط یک نمایش، موزیکال یا کمدی غافلگیر کنید. تقویم رویدادهای سالن محل یا شهر خود را در بررسی کنید تا چیزی را که مادرتان دوستش دارد را پیدا کنید.

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها