5 پارک جذاب کرمانشاه؛ از اسکان تا قدم زدن!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- تا نام کرمانشاه می‌آید به یاد قدمت ایران می‌افتیم. در ذهنمان طاق بستان و غار بیستون نقش می‌بندد! آسان نیست باور کنیم که غار بیستون مربوط به دوره پارینه سنگی می‌شود! موضوع بر سر چندین هزار سال قبل است.

بنابراین وقتی به این شهر وارد شویم یا در آن زندگی کنیم هر لحظه ممکن است نشانه‌ای از گذشته‌های دور بیابیم. اما، همواره دوست نداریم در تاریخ پنهان شویمريال گاهی می‌خواهیم قدمت کرمانشاه را با آنچه اکنون هست مقایسه کنیم. در این صورت بهتر است به پارک‌های کرمانشاه برویم.

البته گوشه و کنار کرمانشاه آنقدر عجین شده با تاریخ ایران باستان است که برخی از پارک‌هایش مثل پارک کوهستان هم با تاریخ ارتباط پیدا می‌کند. در ادامه راهنماتو 5 پارک جذاب کرمانشاه را به شما معرفی می‌کند که اگر مسافر این شهر باشیم در برخی از این پارک‌ها می‌توانیم اسکان کنیم و در برخی دیگر تنها می‌توانیم قدم بزنیم و از هوای بهاری لذت ببریم.

1

1. پارک کوهستان کرمانشاه

به گزارش راهنماتو، پارک کوهستان کرمانشاه با درختان کهنسال، معماری پلکانی و نزدیکی به طاق بستان ردی از تاریخ این شهر را بر خود دارد. وقتی در بالاترین نقطه این پارک قرار بگیرید شهر باستانی کرمانشاه زیرپای شما است. وقتی از پله‌های این پارک دامنه کوهی بالا می‌روید جوی آبی شما را مجذوب خود می‌کند. صدای شرشر آب با صدای پرندگان و سایه‌سار درخت‌ها دست به دست هم می‌دهند تا یک عصر دلنشین بهاری داشته باشیم. اما، نکته مهم این است که حتی اگر در سر هوای پیاده‌روی در شب را بپرورانیم، با توجه به نورپردازی مناسب این پارک می‌توانیم روی آن حساب کنیم.

برای رفتن به پارک کوهستان کرمانشاه به آدرس بلوار دانشگاه، میدان پدر مراجعه کنید.

1

2. پارک لاله کرمانشاه

اگرچه با دیدن پارک کوهستان در کرمانشاه توقع ما از پارک‌ها بالا می‌رود ولی پارک لاله کرمانشاه هم یکی از پارک‌های قدیمی این شهر با فضایی مناسب برای پیاده‌روی کردن است. پارک لاله حوضی طویل و به شکل طبقه‌ای دارد با آبنماهای کوچک و زیبا که ما را در قدم زدن همراهی می‌کنند. این پارک جذاب که از سال 1348 ساخته شده است، نام‌هایی مثل پارک شهر، پارک ولیعهد و پارک ولیعصر را به خود دیده است. حالا پس از گذشت 50 و خرده‌ای سال درختانی بلندقامت و سرسبزی را می‌بینیم که به ریه‌های کرمانشاه نفس می‌دمند.

برای رفتن به پارک لاله کرمانشاه به آدرس کسری، خیابان اشرفی اصفهانی مراجعه کنید.

1

3. پارک شیرین کرمانشاه

پارک شیرین کرمانشاه یکی از آن پارک‌های جذاب است که بر روی یک تپه ساخته شده است. بنابراین وقتی در آن قدم بزنیم یا در سربالایی هستیم یا در سرپایینی. این پارک جذاب هم جوی‌های آب و آبشارهای مصنوعی زیبایی دارد که به دلیل موقعیت معماری خاص آن در شیب، فضایی جذاب و طبیعی به وجود آورده است. این پارک که 10 هکتار مساحت دارد بر روی تپه‌ای تاریخی بنا شده است و خاک آن سرخ است. جدای از این محاسن بهتر است پیش از رفتن به پارک شیرین سرگذشت فرنگیس حیدرپور، شیرزن کرد را هم بدانیم. او در زمان جنگ ایران و عراق تنها 18 سال داشت، اما یکی از سربازان عراقی را کشت و دیگری را دست بسته تحویل ارتش ایران داد! شما قطعا تندیس این شیرزن را در پارک شیرین خواهید دید.

برای رفتن به پارک شیرین کرمانشاه به مرکز این شهر بروید!

1

4. پارک شرقی طاق بستان کرمانشاه

یکی از پارک‌های کرمانشاه که آماده پذیرایی و اسکان مسافران کرمانشاه بوده، پارک شرقی طاق بستان است. ایم پارک که در نزدیکی یکی از مهم‌تری آثار تاریخی کرمانشاه، یعنی طاق بستان قرار دارد، بدون شک یکی از جذاب‌ترین پارک‌های کرمانشاه نیز به حساب می‌آید. این پارک دارای استخری دایره شکل و بزرگ، نیمکت، امکانات رفاهی و درختان بلند و سربه فلک کشیده است که می‌تواند فضایی امن و آرام برای قدم زدن یا اسکان شما باشد.

برای رفتن به پارک شرقی طاق بستان کرمانشاه به آدرس بلوار شهید شیرودی، جاده قدیم تهران مراجعه کنید.

1

5. پارک شبدیز کرمانشاه

پارک شبدیز کرمانشاه یکی از پارک‌های است که امکان اسکان مسافران این شهر کهن را فراهم کرده است. این پارک امکانات رفاهی متفاوتی دارد، بنابراین پس از گشت‌وگذار در اماکن تاریخی و فضای کوهستانی کرمانشاه می‌توانید به این پارک رفته و کمی استراحت کنید. وقتی فصل بهار می‌آید شهرداری کرمانشاه باغچه‌های پارک شبدیز را پر از گل می‌کنند. این مساله باعث می‌شود که به هنگام قدم زدن در آن حس مطبوعی از حضور در دل بهار را داشته باشیم.

برای رفتن به پارک شبدیز کرمانشاه به آدرس بلوار قائم، 17، 12، 13 مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها