مردان باید این 6 ماده غذایی را هر روز بخورند تا سالم بمانند!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

راهنماتو- «غذا رو که همه می‌خورن! اما این مواد غذایی رو هر روز نخوری ضرر کردی!»

شاید در نگاه اول به نظر برسد که مگر غذا خوردن هم زنانه و مردانه دارد؟! خیر، این نوع برداشت اشتباه است! اما با توجه به دغدغه‌های مختلف و درون ریزی بیشتر مردان نسبت به زنان، رژیم غذایی آنها باید حاوی مواد غذایی مناسبی باشد تا آنها را از خطرات حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های مردانه مخصوصا مشکلات مربوط به پروستات دور نگه دارد!

به گزارش راهنماتو، رژیم غذایی مناسب و سالم برای جلوگیری از مشکلات جسمی و بیماری‌ها بسیار قوی عمل می‌کند. شاید خانم‌ها نسبت به آقایان در مصرف سبزیجات و میوه‌ها دقت بیشتری دارند، برای همین به آقایان توصیه می‌شود که این چند مورد را حتما در خوراک هر روزه‌ی خود قرار بدهند تا مشکلات احتمالی را که در آینده ممکن است قد علم کنند کنار بزنند!

  • کلم بروکلی

آیا شما از خوردن کلم بروکلی سر باز می‌زنید؟! خب این کار اشتباهی است. این سبزی سرشار از ویتامین‌های A, C و K است. فیبر زیاد موجود در آن مانع از گرسنگی‌ کاذب شما خواهد شد. ماده‌ای به نام سولفورافان در کلم بروکلی وجود دارد که مقابله جدی با انواع سرطان دارد. بد نیست بدانید مردان مقاومت کمتری در برابر سرطان نسبت به زنان دارند! پس حتما در برنامه غذایی هر روزه کلم بروکلی را حتی به مقدار کم، قرار بدهید!

0

  • قارچ

فکر نمی‌کنم آقایان نسبت به قارچ موضعی داشته باشند! ویتامین D موجود در قارچ برای سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب و لازم است. آنتی اکسیدان‌های فراوانی دارد که جلوی ابتلا و گسترش بیماری‌های مزمن را می‌گیرد. حتی اگر می‌دانید که به اختلالات تیروئیدی مبتلا هستید بر شما واجب است که از قارچ چشم پوشی نکنید. قارچ خیلی سریع آماده می‌شود و واقعا تهیه کردن آن سخت نیست و در تمام غذاها و سالادها هم امکان استفاده دارد. پس نسبت به استفاده از آن هوشیار باشید!

  • ماهی

معمولا آقایان از طرفداران ماهی به شمار می‌آیند! از آنجا که ماهی‌ها با داشتن امگا3 برای سلامت قلب و کاهش فشار خون مناسب هستند بر هر مردی واجب است که دستکم هفته‌ای یک بار از ماهی استفاده کند!

اگر شما یک مرد جوان هستید فکر نکنید که نباید مراقب سلامتی خود باشید چون مشکلات و حملات قلبی ربط خاصی به سن و سال ندارد! افزایش کلسترول خوب خون کار دیگر ماهی است که به خوبی از عهده آن برمی‌آید!

نکته دیگری که مناسب بودن ماهی برای آقایان را تایید می‌کند نقش پررنگ ماهی در بهبود عملکرد جنسی است. با وجود ویتامین B12 در ماهی این مساله به خوبی تحت کنترل قرار می‌گیرد!

  • ماست

این ماست ساده و همیشه در دسترس برای سیر نگه داشتن خیلی خوب عمل می‌کند! آقایان نسبت به مصرف مواد لبنی خیلی سهل انگارتر رفتار می‌کنند اما خوب است بدانید که تحقیقات ثابت کرده است مردانی که از ماست در رژیم روزانه‌شان استفاده می‌کنند بیماری‌های عروق کرونر کمتری مبتلا شده‌اند!

0

  • گوجه فرنگی

شاید آن طور که شایسته است قدر گوجه فرنگی دانسته نمی‌شود! آنتی اکسیدان‌های موجود در گوجه فرنگی به شدت برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و همچنین سرطان پروستات در مردان مفید است.

هر روز گوجه فرنگی بخورید. بهتر است که آن را به صورت خام مصرف کنید.

  • آجیل

وجود فیبر و مواد مغذی لازم و همچنین پروتئین در انواع آجیل برای حفظ سلامت قلب مردان خیلی مفید و لازم است. چربی‌های ضروری بدن مردان را می‌توان از آجیل به راحتی تامین کرد. در بین انواع مغزیجات پسته سرشار از آنتی اکسیدان است و بسیار زیاد تاکید می‌شود تا هر روز از آن استفاده کنید. حتی اگر شده در طول روی 3-4 عدد مغز پسته بخورید از آن دوری نکنید و این توصیه را حتما اجرا بفرمایید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها