دلبرترین پارک‌های قزوین در فصل بهار

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.8 دقیقه

راهنماتو- به کاخ چهل ستون قزوین فکر کنید که در محوطه‌ای سرسبز بنا شده است. به خیابان‌هایی در هم گره خورده که از هر گوشه‌اش درختی زیبا و کهن سال روییده و همان اطراف آثار تاریخی زیادی به چشم می‌خورد. به هوای قزوین در فصل بهار فکر کنید که حتی دل پادشاهان دوره صفوی را نیز برده بود. اما، اگر هیچ کدام از این حس و حال‌ها را برای پیاده روی مناسب نمی‌دانید، به سراغ پارک‌های جذاب قزوین بروید که راهنماتو به شما معرفی می‌کند.

1

1. پارک جنگلی باراجین قزوین

به گزارش راهنماتو، پارک جنگلی باراجین قزوین یکی از زیباترین پارک‌های قزوین است که طبیعت را با زندگی مدرن ترکیب کرده است. پارک باراجین قزوین که به دهکده طبیعت نیز معروف است در پایه‌های کوه ساخته شده است. از طرفی رودخانه ارنزک از کنار آن عبور می‌کند و فضایی جذاب برای قدم زدن و آرامش گرفتن به وجود می‌آورد. این پارک امکانات رفاهی متفاوتی از آلاچیق برای اسکان گرفته تا سرویس بهداشتی برای شما فراهم کرده است.

برای رفتن به پارک جنگلی باراجین قزوین به شمال شرقی قزوین، جاده باراجین مراجعه کنید.

1

2. پارک الغدیر قزوین

یکی از بزرگترین، سرسبزترین و جذاب‌ترین پارک‌های قزوین به دلیل حضور شهربازی‌ای هیجان‌انگیز و عینک سه بعدی آن پارک الغدیر قزوین است. این پارک، پارکی مناسب برای پیک نیک کردن، قدم زدن، پرسه‌زنی در روزهای بهاری قزوین است. امکانات متفاوت از سرویس بهداشتی تا محل مناسب برای زیرانداز انداختن در این پارک وجود دارد.

برای رفتن به پارک الغدیر قزوین به آدرس دانشگاه، بلوار معلم، بلوار شهید بابائی، خیابان بهرامی مراجعه کنید.

1

3. پارک ملا خلیلا قزوین

یکی از جذاب‌ترین پارک‌های قزوین که بی‌اغراق جزو برترین پارک‌های ایران نیز به حساب می‌آید پارک ملا خلیلا در قزوین است. این پارک زیبا که از باغستان‌های هزار ساله قزوین است با درخت‌های میوه زیبا و فضای سبز آراسته به گل و بوته‌اش فضایی رویایی برای قدم زنی‌های بهاری ایجاد می‌کند. در سفرنامه ناصر خسرو نیز از این فضای زیبا صحبتی به میان آمده است. حالا جالب است که این روزها ماکت‌های جذابی از آثار تاریخی ایران در محوطه پارک ملا خلیلا قرار داده‌اند که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. وقتی به هنگام شب مسافر پارک ملا خلیلا شوید با نورپردازی حیرت‌انگیزی روبه‌رو خواهید شد که تا کنون هیچ جا چنین زیبایی ندیده‌اید.

برای رفتن به پارک ملا خلیلا قزوین به آدرس بوئین زهرا، بلوار جمهوری مراجعه کنید.

1

4. پارک ملت قزوین

آیا می‌دانید اگر در یکی از روزهای فصل بهار راهی پارک ملت قزوین شوید و دلتان بخواهد که شبی را در آن سپری کنید می‌توانید به پارک ملت قزوین بروید و آن‌جا چادر بزنید؟ پارک ملت قزوین، این روزها به پارک معروف شده است، اما درواقع در گوشه و کنار آن باغ‌های دوران صفوی را می‌بینیم با درخت‌هایی که گاهی سنشان به 100 و خورده‌ای سال می‌رسند. حالا در پارک ملت قزوین هرگونه امکانات رفاهی و تفریحی از شهربازی تا استخر قایق رانی گرفته تا سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی گذاشته‌اند تا ما اوقات خوشی را در آن سپری کنیم.

برای رفتن به پارک ملت قزوین به آدرس حکم آباد، خیابان طالقانی، بلوار مدرس مراجعه کنید.پ

1

5. پارک پامچال قزوین

یکی از پارک‌های زیبای قزوین که امکانات رفاهی متفاوتی دارد و صبح زود پاتوق ورزش بسیاری از اهالی قزوین است، پارک پامچال نام دارد. این پارک آلاچیق، پیاده رو برای راه رفتنی بی‌دغدغه، استخر و حوضچه‌هایی برای مطبوع‌تر شدن آب و هوای اطراف پارک و درخت‌های سربه‌فلک کشیده دارد که محیط را برای یک عصر بهاری دلچسب و دلنشین می‌کند.

برای رفتن به پارک پامچال قزوین به محله کوثر قزوین در خیابان هفت دی مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها