10 یخچال فریزر پرفروش‌ترین ایرانی در سه ماه اول 99

  • سعید قدسی سعید قدسی
  • ۱ تیر ۱۳۹۹
  • زمان مطالعه : 8.4 دقیقه

فهرستی از 10 مدل یخچال فریزر پرفروش بازار تهیه کریم و برای اینکه درست تصمیم بگیرید تلاش کرده‌ایم همه نقاط مثبت و منفی‌ آنها را دقیق بررسی کنیم.

راهنماتو- قیمت یخچال ساخت داخل در سامانه رسمی 124 خیلی دقیق نیست؛ مثلا تنها به این نکته اشاره شده که مدل ۱۷فوت تولید داخل باید بین پنج میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا ۱۰میلیون تومان قیمت داشته باشد. در این سامانه از دسته‌بندی مرسوم بازار برای یخچال‌ها خبری نیست و نمی‌توان فهمید منظورشان یخچال فریزر بالا پایین بوده یا سایدبای‌ساید. حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که میانگین قیمت‌ها را اعلام کرده‌اند باز هم در بازار با رقم‌هایی کاملا متفاوت روبرو می‌شویم. 

مثلا یخچال فریزر سیلور مدل سیلور مدل SRF-105 پنج میلیون و 200هزار تومان قیمت دارد و یخچال فریزر کمبی جی‌پلاس مدل GRF-J302 تقریبا هشت میلیون تومان است. یا دیپوینت مدل T7 در بازار 10میلیون تومان است. همچنین بررسی قیمت یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید که قیمتشان در سامانه 124 اعلام نشده، نشان می‌دهد این مدل‌ها عموما بالای 20میلیون تومان قیمت دارند. برای همین فعلا می‌توان تنها به تحولات بازار اکتفا کرد. فهرست زیر از 10 مدل یخچال فریزر مختلف تشکیل شده است که پرفروش‌ترین مدل‌های بازار هستند. برای اینکه درست تصمیم بگیرید تلاش کرده‌ایم همه نقاط مثبت و منفی‌ آنها را دقیق بررسی کنیم.

1- یخچال فریزر سیلور مدل SRF-105

سیلور به‌عنوان یک برند ایرانی حدود 40سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده اما تجربه آنها در ساخت یخچال به 15سال می‌رسد. محصول پرفروش سیلور یک یخچال بالا و پایین ساده است. با گنجایش 420لیتر اما چون ما مثل حرفه‌ای‌ها دست به انتخاب و خرید می‌زنیم اجازه نمی‌دهیم این عددهای اسمی حواس‌مان را پرت کنند. SRF-105 سه طبقه یخچال و چهار کشو در بخش فریزر دارد. روی در هم طاقچه‌هایی اضافه کرده‌اند که کاربری هستند. امکانات جانبی در حد مطلوبی است؛ مثلا روی در یخچال یک آبریز داریم و داخل محفظه فریزر هم یک یخساز خواهیم داشت که البته هر دوتایشان را باید به شکل دستی پر کنیم. بالاخره از یخچالی با قیمت حدود چهار میلیون و 800هزار تومان نباید زیاد توقع داشت.

 2- یخچال فریزر سینجر مدل SET-55

اگر فکر می‌کنید با بودجه کمتر از چهار میلیون ناامید از بازار خارج می‌شوید، سینجر این تصور را به‌هم می‌زند. آنها محصولی با گنجایش اسمی حدود 300لیتر دارند که با حدود سه میلیون و 700هزار تومان قیمت عنوان ارزان‌تری گزینه قابل بررسی در بازار به‌حساب می‌آید. طراحی بدنه یخچال سینجر فوق‌العاده است اما همین که در یخچال را باز کنید شخصیت فیونا در انیمیشن شرک را خواهید دید که ساعت 12شب را پشت سر می‌گذارد. در پس آن ظاهر زیبا تقریبا هیچی نیست. هیچ امکاناتی. انگار یک کمد را قفسه‌بندی کرده‌اند و داده باشند دست مشتری.

 

 3- یخچال فریزر جی پلاس مدل J505

محصول پرفروش جی‌پلاس را احتمالا خانواده‌هایی می‌خرند که حداقل توقعات و انتظارات را از یخچال خانگی دارند. دلیل اعتماد آنها به این برند جدید ایرانی هم قطعا گلدیران است. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم در کل انتخاب بدی نیست. چون گنجایش اسمی آن 525لیتر است. در بخش پایین دستگاه که یخچال است کلی کشو داریم و با آنها می‌توان انواع موادغذایی را دسته‌بندی کرد. آبریز دستی هم در این بخش طراحی شده است که با یخساز دستی موجود در فریزر ترکیب مثبتی می‌سازند. جنس بدنه و تنوع رنگ از دیگر نقاط قوت یخچال بالا و پایین جی‌پلاس محسوب می‌وند.

 

 4- ساید بای ساید دوو مدل 2915

ساید بای ساید در نگاه ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد؛ محصول دوو با قیمت حدود 21میلیون تومان احتمالا به‌همین دلیل در بین محصولات پرفروش بازار قرار گرفته است. از اسم و اعتبار دوو هم نباید به‌راحتی گذشت. برندی کره‌ای که البته باید بدانید خط تولید خود را به ایرانی‌ها فروخته و محصولات آن در حوزه لوازم‌خانگی الان در کشور خودمان تولید می‌شود. جدای حاشیه‌ها خود دستگاه و قابلیت‌های آن را باید دلیل محبوبیتش در بازار بدانیم. به‌‌خاطر گنجایش اسمی 840لیتر تقریبا می‌‌توانید گوشت سه‌تا گاو بالغ را داخلش جا دهید. آبریز و یخساز به‌شکل اتومات کار می‌کنند و مستقیم به آب شهری وصل می‌شوند. همچنین روی در یخچال دریچه محبوب دسترسی سریع را کار گذشته‌اند تا مشتری حس بهتری به‌خرید تازه‌اش داشته باشد.

 

5- ساید بای ساید اسنوا مدل 2261

اسنوا خواهر خوانده دوو به‌حساب می‌آید و بهتر است بدانید هردوتایشان در ایران تولید می‌شوند. با اینکه از نظر فنی و ظاهری شباهت‌های زیادی بین 2261 با لوگو اسنواو 2915 با لوگو دوو وجود دارد اما محصول اسنوا حدود دو میلیون تومان ارزان‌تر است. گنجایش اسمی محصول اسنوا حدود 600لیتر است اما از نظر قد و عمق و ارتفاع خیلی با هم فرقی ندارند. حتی می‌توان از نظر ظاهری به محصول اسنوا امتیازات بیشتری داد. چون دستگیره‌های آن به شکل مخفی طراحی شده‌اند و بخشی از بدنه هستند. این کار ظاهر امروزی‌تری به 2261 داده است.

 

 6- یخچال فریزر امرسان مدل BFN27D502

تبلیغات امرسان در تلویزیون خوش‌سلیقه ساخته شده است درست برعکس ظاهر قدیمی و از مدافتاده BFN27D502. چیزی که برای یک یخچال حدود 10میلیون تومانی قابل اغماض نیست. در عوض داخل این دستگاه کوهی از مهربانی و سخاوت منتظرتان است. مثلا سیستم سرمایش مجزای یخچال و فریزر کاملا کاربردی به‌نظر می‌رسد و نمی‌توان ویژگی بوگیر موادغذایی با کربن‌ فعال‌ شده یا یخساز اتوماتیک با امکان اتصال به آب شهری را دوست نداشت. از نظر فنی گنجایش اسمی دستگاه به 502لیتر می‌رسد که برای یکی یخچال بالا و پایین کاملا ایده‌آل است. ارتفاع دستگاه حدود 1.8متر است و عمق آن به 79سانتیمتر می‌رسد تا خیالتان بابت جا دادن کلی موادغذایی راحت باشد. وجود دو کشو داخل طبقات یخچال باعث می‌شود بتوانید انواع میوه و سبزی را از هم جدا کنید.

 

7- یخچال فریزر دیپوینت مدل DISCOVER

خریداری که 11میلیون و 300هزار تومان پول می‌‌‌دهد تا یک یخچال بالا و پایین در خانه داشته باشد، حق دارد انتظاراتی از محصول داشته باشد. برای پاسخ دادن به این نیاز دیپوینت یک در شفاف‌شونده مجهز به تکنولوژی KNOCK KNOCK روی یخچال خود کار گذشته است. در نگاه اول این در ممکن است با صفحه مانیتور و تلویزیون اشتباه گرفته شود اما اگر به آرامی روی آن ضربه بزنید، DISCOVER از خواب بیدار می‌شود و با کلی ناز و کرشمه محتویات داخل یخچال را برایتان نمایش می‌دهد. به این ترتیب یخچال دیپوینت با گنجایش 400لیتری محصولی وسوسه‌کننده برای جوان‌ها و عشاق سینه‌چاک تکنولوژی خواهد بود.

 

 8- یخچال فریزر سام مدل RL-500

وقتی سامسونگ ایران را ترک می‌کرد، شریک ایرانی‌ آنها قول داد با برندی ایرانی اجازه ندهد جای خالی کره‌ای‌ها احساس شود. آنها کمی کند عمل می‌کنند اما بالاخره توانسته‌اند یخچال‌های خود را به‌بازار عرضه کنند. سام مدل 500 یک یخچال بالا و پایین است اما برخلاف اسم ساده‌اش هم از نظر ظاهر و هم از نظر فنی گزینه‌ای جدی به‌حساب می‌آید. مثلا روی بدنه یک دریچه دسترسی سریع کار گذاشته‌اند تا برای برداشتن بطری‌ها از یخچال انرژی اضافی هدر ندهید. لامپ LED آبی‌ رنگی که درست در قسمت دستگیره‌ها کار شده یکی از  جذابیت‌های ظاهری این دستگاه محسوب می‌شود. تعداد قفسه‌ها در بخش یخچال و فریزر زیاد است اما در عمل همگی آنها کاملا کاربردی هستند و مثلا نمی‌توان از کشوی مخصوص نگهداری سبزیجات دل کند.

 

 9- یخچال فریزر دیپوینت مدل C5

یخچال بالا و پایین دیپوینت یکی از بلندقد‌ترین محصولاتی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. با وجود ارتفاع دومتر و 10سانتی‌متری عمق و پهنای یخچال باعث می‌شود گنجایش کل یخچال تنها کمی بیش از 300لیتر باشد. در بخش ظاهر دستگاه، دستگیری‌های مخفی که بخشی از بدنه هستند و لامپ LED که می‌تواند همیشه روشن باشد و بخشی از دکور آشپزخانه را تشکیل دهد، تلاش می‌کنند نقص ذاتی دستگاه را پوشش دهند. کشوها هم در بخش یخچال و هم در بخش فریزر خیلی گوش به‌فرمان کاربر نیستند و بیشتر مواقع وقتی سراغشان می‌روید، باید آنها را کامل از ریل جدا کنید تا بتوانید دسترسی کاملی به محتویاتشان داشته باشید. بعضی فروشنده‌ها در بازار دیپوینت را برندی کره‌ای معرفی می‌کنند اما شرکت گل‌آسای سرما خودش با افتخار روی جعبه محصول اعلام می‌کنند که شما یخچال ایرانی خرید‌‌ه‌اید.

 

 10- ساید بای ساید جی پلاس مدل J906

ارزان‌ترین ساید بای ساید بازار در محدوده قیمت 13میلیون و 200هزار تومان حاصل یک تردستی است. طراحان آن دور هم نشسته‌اند و گفته‌اند چطوری یک ساید بای ساید محبوب با قیمت ارزان بسازیم؟ بعد یکی یکی تمام امکاناتی که ساید‌ها اتفاقا به‌خاطر آن شهرت و محبوبیت دارند را کنار گذشته‌اند.  J906نه آبسردکن دارد، نه یخساز اتوماتیک، نه قابلیت اتصال به‌ لوله‌کشی آب شهری، نه فیلتر تصفیه آب و نه دریچه دسترسی سریع روی یخچال. در نهایت هم گنجایش اسمی محصول را تا 480لیتر کاهش داده‌اند تا به‌این ترتیب J906 از ساید بای سایدها تنها یک کابین و بدنه به ارث برده باشد. در عوض یخچال جی‌پلاس به‌خاطر رنگ مشکی خود ظاهر جذابی پیدا کرده است.

 

سعید قدسی
سعید قدسی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها