آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- امسال گوگل با عرضه پیکسل 7 پرو جدید، به روز رسانی های جدی تری نسبت به سال گذشته انجام داد. امسال پرچم‌دار جدید گوگل برجسته‌تر و در مقایسه با پرچم‌داران دیگر برندها، قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌کند. گوشی درجه یک و با این قیمت، آیا واقعاً قادر به رقابت با آیفون 14 پرو است؟ آیا ارزش دارد هزینه بیشتری برای پرچمدار اپل کنیم یا می توان با خرید گوشی پیکسل در هزینه ها صرفه جویی کنیم و در عین حال کیفیت بسیار بالایی داشته باشیم؟

این مقاله مقایسه ای بین مشخصات اصلی آیفون 14 پرو و ​​گوگل پیکسل 7 پرو است که امیدواریم به شما در پیدا کردن پاسخ این سوالات کمک کند. توجه داشته باشید که نمشخصات این مقایسه برای آیفون 14 پرو مکس، به استثنای مشخصاتی همچون ابعاد، نمایشگر مورب و ظرفیت باتری که در نسخه پرو مکس بزرگتر است، معتبر است.

آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه طراحی

کدام گوشی طرحی بهتری دارد؟ جواب این سوال بیشتر سلیقه ای است. ما شخصا آیفون 14 پرو را به چند دلیل ترجیح می دهم. اول از همه، به لطف وجود نمایشگر کوچکتر، بسیار فشرده تر است. علاوه بر این، با مواد بهتری از جمله شیشه محافظت شده با سپر سرامیکی و قاب ساخته شده از فولاد ضد زنگ عرضه می شود. این دستگاه حتی با گواهی IP68 مقاومت بهتری در برابر آب ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تا عمق 6 متری زیر آب هم گوشی را به همراه داشته باشید. علاوه بر این، با جزیره دینامیکی نمادین همراه است که مورد پسند همه نیست اما یک ویژگی بسیار آینده نگر است. از سوی دیگر، Google Pixel 7 Pro یک طراحی بسیار بدیع از جمله نوار افقی برای دوربین های عقب ساخته شده از مواد بازیافتی ارائه می دهد. با پشت شیشه ای و فریم آلومینیومی ساخته شده است و با گواهی IP68 ضد آب است که به شما امکان می دهد حداکثر تا 30 دقیقه آن را تا عمق 1.5 متری زیر آب قرار دهید.

آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه صفحه نمایش

در اینجا یک مبارزه بسیار سخت وجود دارد زیرا هر دو گوشی با نمایشگرهای برجسته در کلاس پرچمدار عرضه می شوند. آیفون 14 پرو دارای یک پنل جمع و جور 6.1 اینچی است، در حالی که Google Pixel 7 Pro دارای یک پنل بزرگ 6.7 اینچی است. اگر یک تلفن جدید برای بهره وری می خواهید، پس دومی از نظر نمایشگر انتخاب بهتری است. برای بقیه موارد، هر دو نمایشگرهای شگفت انگیزی ارائه می دهند. پیکسل دارای یک پنل AMOLED با رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل +Quad HD، فناوری LTPO که نرخ تازه‌سازی تطبیقی ​​را از 1 تا 120 هرتز امکان‌پذیر می‌کند، گواهی +HDR10، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و محافظ Gorilla Glass Victus است. آیفون 14 پرو دارای صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با وضوح 2556 در 1179 پیکسل +Full HD، نرخ تجدید تطبیقی ​​از 1 تا 120 هرتز، گواهی HDR10، پشتیبانی از Dolby Vision و همچنین محافظ سرامیک شیلد است. همچنین در Dynamic Island سنسورهای سخت افزاری برای Face ID وجود دارد که تشخیص چهره سه بعدی است.

آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه سخت افزار و نرم افزار

سخت‌افزار آیفون 14 پرو اگر با بهینه‌سازی شگفت‌انگیز سیستم عامل iOS همراه شود، قانع‌کننده‌تر است. سوخت آن توسط تراشه Apple A16 Bionic ساخته شده با فرآیند تولید 4 نانومتر و دارای معماری شش هسته ای شامل دو هسته عملکرد بلیزارد با حداکثر فرکانس 3.46 گیگاهرتز، چهار هسته انرژی Sawtooth با فرکانس 2.02 گیگاهرتز و یک هسته 5 هسته ای است. پردازنده گرافیکی اختصاصی تراشه با 6 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی جفت شده است. Google Pixel 7 Pro دارای اندروید 13 است و از پلتفرم موبایل Google Tensor G2 پشتیبانی می‌کند. این چیپست با فرآیند تولید 5 نانومتری ساخته شده و از دو پردازنده Cortex X1 با حداکثر فرکانس 2.85 گیگاهرتز، دو پردازنده Cortex A78 با فرکانس 2.35 گیگاهرتز، چهار Cortex A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و Mali G710 MC10 تشکیل شده است. در کنار چیپست، 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 وجود دارد.

آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه دوربین

به گفته کارشناسان DxOMark، گوگل پیکسل 7 پرو بهترین گوشی دوربین مداربسته تاریخ است. دوربین پشتی سه گانه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و فوکوس خودکار لیزری، دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی با OIS و زوم اپتیکال 5 برابر و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی است. این گوشی همچنین به یک دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی اولتراواید مجهز است. دوربین جلو و عقب پیکسل 7 پرو قدرت ثبت ویدئو به صورت 4K را دارد.  آیفون 14 پرو ممکن است بهترین نباشد، اما هنوز هم با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی خود همراه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی برای زوم و عکس های فوق عریض در رتبه های بالای رتبه بندی قرار دارد. آیفون 14 یک دوربین 12 مگاپیکسلی واید در جلو دارد. فیلمبرداری آیفون 14 پرو چه با دوربین جلو و چه عقب به سیستم عامل جدید بسیار بهتر از گوگل پیکسل 7 پرو است.

آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه باتری

گوگل پیکسل 7 پرو باتری بزرگتری نسبت به آیفون 14 پرو دارد. پیکسل از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی 30 واتی و شارژ بی سیم 23 واتی بهره می برد. در مقابل آیفون 14 پرو از یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که شارژ سریع آن هم نیز از پیکسل پایین تر است.

آیفون 14 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه قیمت

آیفون 14 پرو بسته به بازارهای مختلف می تواند قیمت های متنوعی نیز داشته باشد اما ما بر مبنای بازار اروپا می گوییم که این گوشی در این قاره با قیمت از 1300 یورو یا 1300 دلار شروع می شود. در مقابل گوگل پیکسل 7 پرو در همین بازار با قیمت 899 یورو یا 899 دلار شروع می شود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها