چگونه بفهمیم موبایل ما شنود می شود؟

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

راهنماتو- دنیای گوشی های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت و دگرگون شدن است اما در همین مسیر سوءاستفاده و جاسوسی از این دستگاه ها نیز روز به روز در حال گسترش است. یکی از این راه های سوءاستفاده شنود از گوشی های هوشمند است که تجاوز به حریم خصوصی محسوب شده و در قوانین اغلب کشورها جرم محسوب می شود.

با این همه همیشه راه هایی وجود دارد که از طریق آن کاربران می توانند چنین شنودهایی از گوشی هوشمند خود را تشخیص و حتی از آن ممانعت کنند. در این نوشته مختصر قصد داریم تا به صورت خلاصه شما را با این علائم شنود گوشی و راه های ممانعت از آن آشنا سازیم.

چطور بفهمیم گوشی ما شنود می شود؟

روش های ساده ای وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها تا حدودی متوجه شوید که گوشی شما شنود می شود. یکی از نشانه های آشنا در این زمینه این است که گوشی شما زودتر از حالت عادی و حتی خیلی سریع باتری خالی می کند. این حالت به نحوی غیر عادی است که اگر گوشی خود را به شارژ هم بزنید باز دیرتر از قبل شارژ می شود.

البته خالی شدن سریع باتری به تنهایی نشانه شنود گوشی شما نیست و به طور معمول شما باید نشانه های دیگری همچون خاموش و روشن شدن غیر عادی، شنیده شدن صدای نویز، داغ بودن گوشی و مصرف بیش از حد اینترنت را نیز مشاهده کنید. پس وقتی با چنین علائمی مواجه شدید حتماً حفظ حریم خصوصی خود را در اولویت قرار دهید زیرا احتمالاً گوشی شما هک شده و شنود می شود. در کنار این موارد شما می توانید از یک سری کدهای دستوری نیز استفاده کنید تا وضعیت از ردیابی و جاسوسی گوشی خود مطلع شوید.

کدهای دستوری برای مطلع شدن از ردیابی

#۶۱*#:‌ این کد برای اطلاع از شنود و در اختیار داشتن تماس‌ها توسط دیگران است.

#۰۰۴*#: این کد برای اطلاع از کسب اطلاعاتی کامل از جاسوسی و دسترسی دیگران به گوشی موبایل کاربر است.

#۶۲*#: این کد برای اطلاع از دسترسی و مشاهده پیامک‌ها توسط دیگران است.

کدهای دستوری برای متوقف کردن شنود گوشی

اگر متوجه شدید که گوشی شما توسط یک دیگران شنود یا ردیابی می‌شود، کدهای دستوری پایین را برای قطع دسترسی جاسوسان وارد کنید:

##61#

##67#

##004#

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها