آیپد نسل دهم اپل با تراشه قدرتمند A14 Bionic و طراحی جدید عرضه شد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- برخلاف انتظار، اپل در سکوت خبری دو دستگاه جدید آیپد پرو 2022 و آیپد 10 را معرفی کرد. این دو آیپد به عنوان جدیدترین پیشنهادها برای جانشینی آیپد پرو 2021 و آیپد (نسل نهم) که سال گذشته معرفی شدند، وارد بازار می شوند. آی‌پد نسل دهم با طراحی کاملاً جدید و ویژگی های ارتقاء یافته ارائه شده است.

این دستگاه با یک صفحه‌نمایش LED با اندازه 10.9 اینچ، وضوح 2360 در 1640 پیکسل، روشنایی 500 نیت و همراه با فناوری True Tone ارائه می شود. نمایشگر این تبلت به پوشش اولئوفوبیک برای مقاومت در برابر اثر انگشت مجهز شده است. پنل پشتی این آیپد دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی دایره ای می باشد. یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیز برای تصاویر سلفی و تماس های ویدئویی در نظر گرفته شده است.

این تبلت از قابلیت فیلمبرداری 1080p، فیس تایم، centre stage، میکروفون دوگانه و بلندگوهای استریو نیز پشتیبانی می کند. قابل توجه ترین ویژگی آیپد 10 را می توان شباهت آن به آیپد ایر عنوان کرد. نمایشگر این دستگاه از چهار طرف با حاشیه های متقارن احاطه شده است. حسگر اپل تاچ آیدی از قاب پایین نمایشگر حذف شده است و دکمه پاور در بالای دستگاه قرار داده شده است.

آیپد نسل دهم اپل

دکمه های تنظیم صدا نیز در لبه سمت راست بالای دستگاه قرار دارند. آیپد جدید اپل به چیپست A14 Bionic اپل مجهز شده است. این تبلت حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی را ارائه می دهد. در خصوص مشخصات رم و باتری این تبلت هنوز اطلاعاتی ارائه نشده است. آی‌پد نسل دهم اپل سیستم عامل iOS 16 را اجرا می کند. به گفته اپل این دستگاه با صفحه کلید جدید Magic Keyboard و قلم آیپد نسل اول سازگار است. از گزینه های اتصال این آیپد می توان به وایفای 6، بلوتوث 5.2 و پورت USB-C اشاره کرد.

نسخه 64 گیگابایتی (وایفای) در ایالات متحده با قیمت پایه 449 دلار و نسخه 256 (وایفای) با قیمت پایه 599 دلار ارائه می شود. در حالی که نسخه (وایفای+ LTE) با همین پیکربندی ها به ترتیب 599 و 799 دلار قیمت دارند. آی‌پد نسل دهم اپل در رنگ های نقره‌ای، آبی، صورتی و زرد ارائه می شود.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها