اندروید 13 (نسخه Go) ویژه گوشی های هوشمند سطح پایه معرفی شد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

راهنماتو- چند ماه پس از عرضه نسخه پایدار اندروید 13، گوگل اندروید 13 (نسخه Go) را به عنوان جانشین اندروید Go و برای گوشی های هوشمند سطح پایه معرفی کرد.

اندروید 13 (نسخه Go) در واقع اندروید 12 (نسخه Go) را با افزودن چند ویژگی قابل توجه، دنبال می کند. این به‌روزرسانی قابلیت هایی مانند Material You، پنل Discover، به‌روزرسانی‌های گوگل پلی و موارد دیگر را به همراه دارد.

مهم ترین ویژگی این نسخه را می توان به‌روزرسانی‌های گوگل پلی دانست. با ارائه این ویژگی کاربران می توانند به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را خارج از برنامه اصلی بروزرسانی کنند. گوگل با بروزرسانی قابلیت Material You در نسخه Go اندروید 13 این امکان را فراهم کرده است تا رنگ تم گوشی خود را با تصویر پس زمینه مطابقت دهید. Material You با چهار طرح جدید ارائه می شود. این قابلیت پیش از این فقط به اندروید 13 راه یافته بود.

اندروید 13 نسخه Go

از دیگر امکانات بروزرسانی جدید اندروید می توان به Discover اشاره کرد؛ کاربران می توانند با استفاده از این ویژگی یک پنل شخصی از مقالات و سایر محتواها بسازند. دسترسی به این پنل از طریق با کشیدن انگشت به سمت راست بر روی صفحه اصلی امکان پذیر است. به نظر می رسد که گوگل در حال بهینه سازی ویژگی های برتر خود برای نسخه Go می باشد تا در این نسخه نیز قابل اجرا باشند. اندروید 13 (نسخه Go) در سال 2023 در دسترس قرار می گیرد.

به گفته گوگل، در دوازده ماه گذشته نزدیک به 180 میلیون کاربر از نسخه Go اندروید استفاده کرده اند و در حال حاضر بیش از 250 میلیون دستگاه فعال سطح پایه ماهانه از این سیستم عامل استفاده می کنند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها