ردمی پد شیائومی یا گلکسی تب A8 سامسونگ؟ دو تبلت میان رده بازار

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو- ردمی بالاخره اولین تبلت خود را روانه بازار کرد. این تبلت میان رده که با نام «ردمی پد» در بازار آسیا عرضه می شود، با مشخصاتی که دارد، می تواند با بسیاری از تبلت های هم رده خود از برندهای دیگر رقابت کند. یکی از رقبای ردمی پد، تبلت مقرون به صرفه 10.5 اینچی گلکسی تب A8 می باشد. در این مطلب قصد داریم به مقایسه مشخصات این دو تبلت هم رده بپردازیم:

طراحی

تبلت 10.5 اینچی گلکسی تب A8 با ظاهری مینیمال عرضه می شود. به جای ماژول دوربین، فقط یک سنسور تکی مستقیما روی قاب پشتی قرار گرفته است. این تبلت بسیار نازک است و تنها 6.9 میلی متر قطر دارد. به لطف حاشیه های باریک اطراف نمایشگر، این دستگاه نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالایی دارد. گلکسی تب A8 با وجود نازکی، به چهار بلندگوی استریو نیز مجهز شده است. این تبلت نسبت به ردمی پد، دستگاه جمع و جورتری به حساب می آید.

ردمی پد به لطف حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف صفحه نمایش، نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری را ارائه می دهد. این تبلت به یک ماژول دوربین بزرگ مجهز شده است. استفاده از قاب آلومینیومی کیفیت ساخت بهتر و استحکام بیشتری را برای این تبلت به ارمغان آورده است. این مدل نیز مانند رقیب خود به چهار بلندگوی استریو مجهز شده است. این دستگاه نسبت به گلکسی تب A8 کمی ضخیم تر است؛ در عین حال که وزن کمتری نیز دارد.

 

مقایسه ردمی پد و گلکسی تب A8

نمایشگر

ردمی پد یکی از بهترین نمایشگرها را در بخش تبلت های مقرون به صرفه ارائه می دهد. این تبلت به یک پنل 10.61 اینچی IPS LCD مجهز شده است و می تواند حداکثر یک میلیارد رنگ با وضوح 1200 در 1200 پیکسل فول اچ دی پلاس، نرخ تازه سازی 90 هرتز و روشنایی معمولی 400 نیت را ارائه دهد. با وجود اینکه این نمایشگر با پنل‌های OLED موجود در گوشی‌های میان رده فاصله زیادی دارد، اما به لطف نرخ تازه سازی بالا و بازتولید رنگ عالی، در بین تبلت های مقرون به صرفه از امکانات خوبی برخوردار است.

گلکسی تب A8 از نظر نمایشگر راهی برای رقابت با ردمی پد ندارد. این تبلت از یک نمایشگر 10.5 اینچی TFT LCD با وضوح فول اچ دی پلاس 1200 در 1920 پیکسل بهره می برد و نرخ تازه سازی بالایی ندارد. این دستگاه رنگ های کمتری را در مقایسه با تبلت ردمی پد نمایش می دهد.

مشخصات و نرم افزار

ردمی پد در بخش سخت افزار نیز در مقابل گلکسی تب A8 پیروز می شود. این تبلت از تراشه موبایل Helio G99 پشتیبانی می کند؛ یکی از جدیدترین چیپست های میان رده مدیاتک. این تراشه هشت هسته ای که تحت فرآیند تولید 6 نانومتری توسعه یافته است، از دو پردازنده Cortex A76 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز، شش پردازنده Cortex A55 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali G57 تشکیل شده است. این چیپست از حداکثر 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 پشتیبانی می کند.

گلکسی تب A8 یک چیپست سطح پایه ارائه می دهد؛ تراشه هشت هسته ای Unisoc Tiger T618 که با استفاده از فرآیند تولید 12 نانومتری ساخته شده است و از دو پردازنده Cortex A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز و شش پردازنده Cortex A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز تشکیل شده است. این تبلت از پردازنده گرافیکی GPU Mali G52 MP2 بهره می برد. تبلت سامسونگ از حداکثر 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی که با استفاده از میکرو SD قابل ارتقاء است، بهره می برد. ردمی پد اندروید 12 را اجرا می کند، در حالی که گلکسی تب A8 با اندروید 11 ارائه می شود.

 

مقایسه ردمی پد و گلکسی تب A8

دوربین

دوربین‌های پشتی این دو تبلت کم و بیش در یک سطح هستند. اما در بخش دوربین جلو، ردمی پد به لطف یک سنسور عالی 8 مگاپیکسلی با میدان دید فوق‌العاده برنده میدان می شود.

باتری

ردمی پد باتری بزرگتری دارد. این تبلت نه تنها به خاطر ظرفیت باتری بزرگتر، بلکه به دلیل مصرف انرژی کمتر چیپست 6 نانومتری خود، عمر باتری طولانی تری را تضمین می کند.

قیمت

برای خرید تبلت ردمی پد به حداقل 250 یورو / 250 دلار نیاز خواهید داشت. در حالی که گلکسی تب A8 با قیمت کمتر از 185 یورو / 185 دلار ارائه می شود. در این قسمت نیز ردمی برنده می شود.

 

تبلت ردمی پد شیائومی

مزایا

باتری بزرگتر

صفحه نمایش گسترده تر

دوربین جلو بهتر

چیپست بهتر

 

معایب

دسترسی محدود در تمام نقاط جهان

 

گلکسی تب A8 10.5

 مزایا

دسترسی بهتر در سراسر جهان

مقرون به صرفه تر

اتصال LTE اختیاری

تنظیمات حافظه بیشتر

جک 3.5 میلی متری صدا

 

معایب

چیپست ضعیف تر

باتری کوچک تر

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها