گوشی های پرچمدار پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل معرفی شدند

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.9 دقیقه

راهنماتو- رویداد راه اندازی گوگل در ماه اکتبر (مهرماه) شاهد رونمایی مورد انتظار از گوشی های هوشمند پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو بود. این گوشی‌های هوشمند جدید با بهبودهایی در تنظیمات دوربین خود عرضه می‌شوند و از پردازنده نسل دوم Tensor G2 استفاده می‌کنند که نسبت به تراشه Tensor سال گذشته بسیار قوی تر است. بنا به گفته گوگل هر دو گوشی هوشمند حداقل سه به روز رسانی سیستم عامل و 5 سال به روز رسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. اکنون بیایید نگاهی به مشخصات این دو گوشی بیندازیم.

مشخصات Google Pixel 7

پیکسل 7 مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر است. این گوشی کمی بزرگتر از پیکسل 6a است و صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد. پنل AMOLED تخت با رزولوشنFHD+  و نرخ رفرش 90 هرتز دارد. پیکسل 7 دارای 8 گیگابایت رم به همراه 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی دارای یک باتری 4355 میلی آمپر ساعتی با حالت Extreme Battery Saver است که تا 72 ساعت فعالیت را به کاربر ارائه می دهد. بهره وری انرژی با پیکسل 7 عالی است زیرا باتری آن می تواند تا 31 ساعت در استفاده معمولی دوام بیاورد.

پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

مشخصات Google Pixel 7 Pro

گوشی پرچمدار پیکسل 7 پرو دارای صفحه نمایش 6.71 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز است. صفحه نمایش این دستگاه توسط Gorilla Glass Victus محافظت می شود. پیکسل 7 پرو تصویری متمایز دارد و چندین ویژگی امنیتی ارائه می دهد. همچنین انتظار می‌رود که Google Pixel 7 Pro از پشتیبانی نرم‌افزاری گسترده‌ای برخوردار شود. تنظیمات دوربین آن شامل ماژول های تله فوتو 50 مگاپیکسلی عریض، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 48 مگاپیکسلی است. سنسور فوق عریض دارای فوکوس خودکار برای ماکرو است.

گوشی Google Pixel 7 Pro همچنین از تراشه نسل جدید گوگل بهره می برد که پیشرفت هایی در زمینه سرعت را ارائه می دهد. چیپست جدید Tensor G2 از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده می کند که نسبت به گره 5 نانومتری کمی بهبود یافته تر است. پردازنده گرافیکی Mali-G710 MC10 نیز با این تراشه جفت شده است که عملکرد 35 درصدی را نسبت به G78 در کارهای یادگیری ماشینی ارائه می دهد. هسته و مودم جدید Tensor نیز بخشی از بهبودهای Pixel 7 Pro هستند.

پیکسل 7 پرو

رم 12 گیگابایتی برای پیکسل 7 پرو در ترکیب با گزینه های ذخیره سازی 128/256/512 گیگابایتی ارائه می شود. یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش نیز یک لایه امنیتی اضافی برای پرچمدار گوگل فراهم می کند. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع هم در گوشی هوشمند تعبیه شده است.

قیمت گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

قیمت گوشی Google Pixel 7 از 600 دلار شروع می شود در حالی که برای خرید Pixel 7 Pro باید حداقل 900 دلار پرداخت کنید. هر دو مدل اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و فروش مستقیم آنها نیز از 13 اکتبر (18 مهرماه) آغاز می‌شود. در حال حاضر، یک جفت Pixel Buds Pro و یک Pixel Watch رایگان به ترتیب به عنوان مشوق‌های پیش‌سفارش این دو محصول ارائه می‌شوند.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها