تبلت آینده پیکسل گوگل، یک نمایشگر هوشمند نیز خواهد بود

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

راهنماتو- گوگل به تازگی از تبلت پیکسل آینده خود که قرار است سال آینده عرضه شود و یک قطعه سخت افزاری جدید برای تبدیل این تبلت به یک دستگاه خانگی مفید، رونمایی کرده است.

این قطعه سخت افزاری که در واقع یک «داک شارژ و اسپیکر» است، از یک پایه و بلندگو تشکیل شده است که قادر است علاوه بر شارژ تبلت پیکسل، آن را به یک نمایشگر هوشمند تبدیل کند. کاربران می توانند از این داک شارژ برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و مدیریت دستگاه‌های خانه هوشمند خود استفاده کنند.

تبلت پیکسل گوگل سیستم عامل اندروید با زبان طراحی جدید Material You را اجرا می کند. گوگل می گوید در حال همکاری با چند توسعه دهنده برای طراحی اپلیکیشن ها بر روی صفحه نمایش بزرگتر است. این تبلت از تراشه Tensor G2 که در گوشی جدید پیکسل 7 نیز به کار رفته است، استفاده می کند.

تبلت-پیکسل-گوگل

گوگل در رویداد سخت افزاری خود که در تاریخ 7 اکتبر برگزار شد، گفت از آنجایی که تبلت‌ها معمولا فقط در مدت کمی از روز مورد استفاده قرار می گیرند، این شرکت تصمیم گرفته است تا با طراحی یک پایه شارژ برای تبلت، آن را به صفحه نمایش هوشمند تبدیل کند. این داک شارژ می تواند به ابزار مفیدی در آشپزخانه تبدیل شود. کاربران می توانند ویدئوهای آموزش آشپزی را مشاهده کنند، در حین آشپزی به موسیقی گوش دهند و یا برای خاموش کردن چراغ‌ها یا تنظیم ترموستات خانه هوشمند خود از آن استفاده کنند. همچنین می توان تبلت را طوری تنظیم کرد تا در صورت عدم استفاده، مانند یک قاب عکس دیجیتال، تصاویر را نمایش دهد.

تبلت-پیکسل-گوگل

ترکیب تبلت و داک شارژ جدید را می توان به عنوان رقیبی برای نمایشگرهای هوشمندی مانند Google Nest Hub و Nest Hub Max دانست که می تواند به طور قابل توجهی فروش این نمایشگرها را کاهش دهد. زیرا تبلت به دلیل قابل حمل بودن، دستگاه همه‌کاره‌تری نسبت به نمایشگر هوشمند است و احتمالا تنها مزیت دستگاه‌های Nest Hub فقط قیمت پایین تر آنها خواهد بود. گوگل در خصوص قیمت تبلت پیکسل و داک شارژ خود اطلاعاتی ارائه نکرده است. این دو دستگاه در سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها