کلاه ایمنی مجهز به هوش مصنوعی که به آتش نشانان قدرت فوق العاده می دهد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.2 دقیقه

راهنماتو- محققان رباتاریوم ملی ادینبورگ به تازگی یک کلاه ایمنی برای آتش نشانان طراحی کرده اند که با استفاده از هوش مصنوعی به حرکت آتش نشانان در محیط های پردود و نجات سریعتر قربانیان کمک می کند.

طبق بیانیه مطبوعاتی که هفته گذشته توسط دانشگاه هریوت وات ادینبورگ منتشر شد، این تیم برای ساخت کلاه ایمنی جدید خود از چندین حسگر، دوربین حرارتی و فناوری رادار استفاده کرده اند.

«کریس شیائوکسوان لو» مدرس سیستم‌های فیزیکی-سایبری دانشکده انفورماتیک دانشگاه ادینبرو می گوید: «همه می دانیم که آتش‌نشان‌ها انسان های قهرمانی هستند. ما می خواهیم آنها این توانایی ابرقهرمانی را داشته باشند؛ بتوانند از میان دود و تاریکی اطراف خود را ببینند و به راه‌حل‌های موثری برای جستجو و نجات دست پیدا کنند. ما در آینده تلاش خواهیم کرد تا به کارآمدترین روش ارتباطی بین آتش نشانان خط مقدم با فرماندهان ارشد بیرونی دست پیدا کنیم. هدف ما از این کار کارآمدتر شدن هر چه بیشتر این سیستم است.»

این ابزار به منظور آسان‌تر کردن حرکت آتش‌نشانان در مناطق پردود، نقشه‌برداری از محیط اطراف و نجات افراد نیازمند طراحی شده است. این تیم می گوید کلاه ایمنی جدیدشان کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد، از قطعات مقرون به صرفه ساخته شده است و به راحتی می تواند بر روی کلاه ایمنی استاندارد آتش نشانان قرار گیرد. آنها می گویند :«در حال حاضر ما به دنبال یافتن همکارانی برای عرضه این کلاه ایمنی در سطح گسترده به بازار هستیم تا بتواند برای طیف گسترده ای از مخاطبان مفید واقع شود.»

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها