مایکروسافت تایید کرد: ویندوز 11 سرعت اجرای بازی ها را کاهش می دهد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

راهنماتو- تعدادی از کاربران مایکروسافت به تازگی از عملکرد آپدیت 22H2 ویندوز 11 در هنگام اجرای بازی ها شکایت کرده اند. آنها لگ و تاخیر در بازی را مشکل اصلی این آپدیت ویندوز اعلام کرده اند.

به گزارش راهنماتو، در ابتدا تصور می شد که مشکل از کارت های گرافیک انویدیا است؛ اما پس از بروزرسانی درایور کارت شبکه نیز همچنان این مشکل پابرجا بود. در نهایت مایکروسافت اعلام کرد که برخی از بازی‌ها و برنامه‌ها ممکن است در آپدیت 22H2 ویندوز 11 عملکردی کندتر از حد انتظار ارائه دهند و یا فریز شوند.

این غول فناوری می گوید آپدیت جدید ویندوز 11 به طور ناخواسته اشکال زدایی عملکرد GPU را فعال می کنند. این شرکت در خصوص بازی ها و برنامه هایی که تحت تاثیر این تغییر قرار می گیرند، توضیحی نداده است. مایکروسافت اکنون بروزرسانی خودکار دستگاه‌های آسیب‌دیده به آپدیت جدید را غیرفعال کرده است و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این مشکل می گردد. در حال حاضر، کاربران باید به جای نصب آخرین نسخه ویندوز 11 پرو، بازی ها و برنامه های خود را به روزرسانی کنند.

ویندوز 11

پیش از این نیز گیمرها مشکلاتی را در خصوص آپدیت های قبلی سیستم عامل جدید مایکروسافت گزارش کرده بودند. رایانه های مجهز به تراشه AMD تقریبا یک سال گذشته متوجه کاهش عملکرد سیستم خود شده بودند. با گذشت بیش از یک سال از انتشار ویندوز 11، بخش بزرگی از جامعه ویندوز هنوز اقدام به نصب جدیدترین سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت نکرده اند.

بر اساس آماری که توسط Statcounter در ماه اکتبر ارائه شد، تنها 15.44 درصد از رایانه های شخصی در سراسر جهان ویندوز 11 را اجرا می کنند. این میزان نسب به ماه گذشته 1.83 درصد افزایش یافته است. در مقابل، اکنون 71.29 درصد از کاربران از ویندوز 10 استفاده می کنند که نسبت به 71.88 درصد ماه سپتامبر کاهش اندکی داشته است. پس از آن ویندوز 7 با 9.61 درصد، ویندوز 8.1 با 2.45 درصد، ویندوز 8 با 0.69 درصد و در نهایت ویندوز XP با 0.39 درصد در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها