(ویدئو) خودروی جدید هوندا برای افرادی که مهارت رانندگی ندارند!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.9 دقیقه

راهنماتو- این روزها خودروها از لوازم ضروری زندگی به حساب می آیند که در بسیاری از امور روزمره به انسان کمک می کنند. با این حال، برخی افراد هستند که از رانندگی کردن می ترسند. تکامل صنعت و ارائه فناوری های جدید، به حل بسیاری از مشکلات این چنینی کمک می کند.

به گزارش راهنماتو، خودروساز ژاپنی هوندا به تازگی سه خودروی بدون سرنشین روانه بازار کرده است. این خودروها ویژه افرادی که مهارت کافی برای رانندگی ندارند، طراحی شده اند و در نسخه های یک نفره، دو نفره و چهار نفره ارائه می شوند. خودروهای جدید هوندا، برخلاف سایر خودروهای خودران می توانند با انسان ارتباط برقرار کرده و حتی زبان و حرکات او را متوجه شوند.

ظاهر و طراحی داخلی این خودروها نیز با روبوتاکسی های کنونی متفاوت است.همزمان با رانندگی خودکار، یک جوی استیک فیزیکی نیز در دسترس کاربران قرار دارد که حس کنترل خودرو را به آنها القا می کند. به گفته این شرکت، این خودروها، تنها نمونه های اولیه ای از فناوری جدید آنها هستند و کاربران در آینده حتی می توانند با خودروی خود تماس بگیرند. فناوری هوشمند تعاملی هوندا، این خودروها را به یک راننده هوش مصنوعی تبدیل می کند.

خودروی تک سرنشین CIKOMA هوندا

این خودرو تنها یک صندلی دارد. کاربران می توانند با حرکات بدنی و یا صحبت با خودرو، از خودرو بخواهند که آنها را به مکان موردنظر خود ببرد.  خودروی جدید هوندا قادر است مسیرها را به طور خودکار تشخیص داده و در صورت ناامن بودن مسیر، این مساله را به اطلاع کاربر برساند.

خودروی خودران cikoma هوندا

 

خودروی دو سرنشین CIKOMA هوندا

خودروی خودران هوندا CiKoma 2 برای افراد مسن و آنهایی که مهارت کافی رانندگی ندارد، طراحی شده است. این خودروی دونفره به گونه ای طراحی شده است که یک نفر در صندلی جلو و دیگری در صندلی عقب قرار می گیرد. یک جوی استیک نیز به سرنشین کمک می کند تا در صورت تمایل مسیر خود را تغییر دهد.  

خودروی خودران cikoma هوندا

خودروی چهار سرنشین CIKOMA هوندا

خودروی خودران چهار نفره جدید هوندا شبیه یک خودروی توریستی است. این خودرو به نقشه های دقیق متکی نیست و عمدتاً از اختلاف منظر دوربین برای تولید سه بعدی مناطق استفاده می کند. در نهایت می تواند از طریق پردازش گروهی از مناطق، موانع مسیر را تشخیص دهد. هنگامی که ارتفاع مانع از مقدار مشخص شده بیشتر شود، خودرو آن را به عنوان یک منطقه صعب العبور می بیند و منطقه مناسب برای رانندگی به سرعت شناسایی می شود. در نهایت خودرو یک مسیر بهینه به سمت مکان مورد نظر ایجاد کرده و و به آرامی در آن مسیر حرکت می کند.

خودروی خودران cikoma هوندا

هوندا معتقد است که وسایل نقلیه خودران این شرکت عمدتاً برای رفت و آمد شهری، گردشگری، کاری و سفرهای کوتاه مدت مناسب هستند و آنها را برای استفاده در سفرهای طولانی مدت مناسب نمی داند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها