اشتراک گذاری آسان داده ها بین برنامه های تناسب اندام با اپلیکیشن جدید گوگل

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

راهنماتو- اپلیکیشن Google Health Connect برای اندروید راه اندازی شد. این اپلیکیشن در اوایل سال جاری میلادی به عنوان پلتفرمی که با رضایت کاربر، داده های سلامت و تناسب اندام را به طور ایمن در دستگاه های اندرویدی به اشتراک می گذارد، معرفی شده بود.

به گزارش راهنماتو، در حال حاضر نسخه بتای این اپلیکیشن برای دانلود از طریق گوگل پلی در دسترس قرار گرفته است. Google Health Connect بیش از ده برنامه سلامت، تناسب اندام و سلامتی مانند Fitbit، Samsung Health، MyFitnessPal، Peloton، Oura، Flo، ifesum و ... را با یکدیگر ادغام می کند.

نسخه بتای این اپلیکیشن تنها 3 مگابایت فضا را اشغال می کند. کاربران ساعت‌های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام برای نظارت بر معیارهای مختلف مرتبط با سلامتی معمولا ناچار به استفاده از چندین برنامه برنامه مختلف هستند. اپلیکیشن Health Connect گوگل در واقع وابستگی کاربران به برنامه های مختلف برای مدیریت داده های سلامتی را کاهش می دهد. این اپلیکیشن جدید با هدف یکپارچه سازی برنامه های تناسب اندام و کنترل حریم خصوصی کاربران توسط گوگل و سامسونگ توسعه داده شده است.

اپلیکیشن Google Health Connect

کاربران می توانند از طریق این برنامه، مجوزهای هر کدام از برنامه های سلامت و تناسب اندام را در دستگاه خود کنترل کنند. آنها می توانند مجوز اندازه گیری مواردی مانند ضربان قلب، خواب، قدم‌ها، کالری‌های سوزانده شده و ... توسط برنامه های مختلف را از طریق اپلیکیشن Health Connect گوگل اعطا یا لغو کنند. آنها همچنین می توانند هر زمان که بخواهند داده های ذخیره شده در اپلیکیشن جدید گوگل را حذف کنند.

این اپلیکیشن از بیش از 40 نوع داده در 6 دسته مختلف پشتیبانی می کند. هدف از این داده ها ارائه بینش عمیق تر در خصوص سلامتی و پیگیری تمرینات، الگوهای خواب و سایر علائم حیاتی کاربران است. گوگل زمان ارائه نسخه پایدار این اپلیکیشن را هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است. این غول جستجو اکنون در تلاش برای افزودن قابلیت های بیشتر به این برنامه است.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها