(ویدئو) پرواز تاریخی آرتمیس 1؛ پیش به سوی فتح ماه!

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راهنماتو- فضاپیمای آرتمیس 1 صبح امروز به وقت تهران (10:18) در مأموریتی تاریخی، با موفقیت از پایگاه فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا بلند شد تا برنامه 42 روزه خود برای فراهم کردن زمینه استقرار انسان در ماه را رسماً آغاز کند.

به گزارش راهنماتو، این مأموریت قرار است کپسول اوریون را که در نهایت باید بتواند 12 انسان را به ماه برساند، آزمایش کند. انسان‌ها از سال 1972 پا به ماه نگذاشته‌اند و برنامه آرتمیس 1 نخستین تلاش جدی برای بازگشت انسان به این قمر محسوب می شود. البته هدف این برنامه فقط استقرار انسان در ماه نیست بلکه مقدمه ای برای ایجاد استقرارگاه های فضای با هدف پشتیبانی از سفرهای طولانی مدت در فضا است. سفرهایی که قرار است زمین دیگری برای ما انسان ها جستجو کند.

مقدمه این جستجوها برای پیدا کردن زمین، ایجاد یک پایگاه دائمی با امکانات کافی در ماه است. برنامه آرتمیس هم برای مهیا کردن مقدمات همین طرح است که تا پایان دهه 2020 میلادی به طول خواهد انجامید. ناسا تأیید کرده است که در جریان مأموریت آرتمیس 4، برای دومین بار انسان ها را به ماه خواهد برد. در ادامه می توانید فیلم پرتاب تاریخی آرتمیس 1 را که صبح امروز به وقت تهران انجام گرفت را مشاهده کنید.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها