آیفون 15 پرو به پورت Thunderbolt برای انتقال داده با سرعت بالا مجهز می شود

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- انتظار می‌رود اپل مدل‌های سری آیفون 15 آینده را با پورت USB-C عرضه کند که تغییر قابل توجهی را برای این غول فناوری پس از یک دهه استفاده از پورت لایتنینگ اختصاصی خود رقم می‌زند.

به گزارش راهنماتو، اکنون، گزارش جدیدی از تحلیلگر مشهور مینگ-چی کو نشان می دهد که نسل بعدی مدل های اپل آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس دارای یک پورت USB-C با پشتیبانی از حداقل USB 3.2 یا تاندربولت 3 هستند که سرعت به مراتب بالاتری نسبت به پورت های فعلی در زمینه انتقال داده دارند.

پورت Thunderbolt 3 می تواند پهنای باند تا 40 گیگابیت بر ثانیه ارائه دهد در حالی که کانکتور لایتنینگ که از سرعت USB 2.0 پشتیبانی می کند، حداکثر سرعت 480 مگابیت بر ثانیه را در تمام مدل های موجود آیفون موجود در بازار دارد.

افشای مشخصات جدید آیفون 15 پرو

حتی با در نظر گرفتن سناریوهای دنیای واقعی، پشتیبانی از پورت Thunderbolt در مدل‌های سری آیفون‌های آینده اپل، افزایش عملکرد قابل توجه و سرعت انتقال داده سریع‌تری را ارائه می‌دهد. این کار بسیار مفید خواهد بود، به خصوص زمانی که کاربر بخواهد فایل های حجیم مانند تصاویر گرفته شده با استفاده از حالت ProRAW در آیفون را انتقال دهد.

قابل توجه است که اپل در حال حاضر پورت های USB-C را در اکثر آیپدها برای انتقال سریعتر داده ارائه می کند. اپل آی‌پد پرو با چیپست M1 از پهنای باند 40 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند، در حالی که آی‌پد ایر نسل پنجم قادر به انتقال داده با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه است. از طرف دیگر آیپد مینی از سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. آی‌پد نسل دهم تنها با پورت USB-C استاندارد، محدود به سرعت USB 2.0 است.

اپل سعی کرده است مدل‌های آیفون پرو و ​​غیرپرو را از هم متمایز کند و با سری آیفون 14، تغییرات متعددی ایجاد کرده است و اکثر ویژگی‌های پرمیوم محدود به مدل‌های سری Pro شده است. این در مورد گوشی های آینده نیز ادامه خواهد داشت و پشتیبانی از USB 3.0 یا Thunderbolt 3 برای مدل های iPhone 15 Pro و Pro Max خواهد بود، در حالی که مدل های استاندارد آیفون 15 و 15 پلاس با پشتیبانی به سرعت USB 2.0 محدود می شوند.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها