تغییر جذاب گوگل مپ؛ جستجوی مبتنی بر واقعیت افزوده با نمای زنده!

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

راهنماتو- گوگل در ماه سپتامبر قابلیت جدید جستجوی Live View را که مبتنی بر واقعیت افزوده است، برای سرویس Maps خود معرفی کرد. این شرکت اکنون قصد دارد تا با یک به روز رسانی جدید، این قابلیت را رسماً راه اندازی کند. با این حال، قابلیت جدید فعلا فقط در شهرهای منتخب یعنی لس آنجلس، لندن، نیویورک، پاریس، سانفرانسیسکو و توکیو در دسترس خواهد بود.

به گزارش راهنماتو، این ویژگی درست مانند Live View فعلی کار می کند که به شما کمک می کند با استفاده از دوربین تلفن و در زمان واقعی اطراف خود را پیمایش کنید. حالت Live View فلش ها را در بالای محیط اطراف شما قرار می دهد و نقاط دیدنی یا مکان های دیگری که به دنبال آن هستید را در زمان واقعی به شما نشان می دهد.

با استفاده از میلیاردها تصویر نمای خیابان، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، گزینه جدید جستجوی Live View به شما درک بهتری از محیط اطرافتان می‌دهد. مغازه‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و غیره را نمایش می‌دهد، حتی اگر در دید شما نباشند و در گوشه و کنار باشند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین گوشی خود را در Maps فعال کنید و به سمتی که نیاز دارید اشاره کنید.

برچسب هایی که روی این امکانات ظاهر می شوند اکنون دارای اطلاعات مفیدی مانند ساعات شلوغی، محدوده قیمت، رتبه بندی و البته باز بودن یا نبودن آن هستند.

یک گزینه جدید ایستگاه شارژ EV نیز در راه است که به شما امکان می دهد حتی ایستگاه های سازگار و نقاط شارژ سریع بالای 50 کیلو وات (برای خودروهای برقی) را جستجو کنید.

گوگل همچنین در حال گسترش جستجوی قابل دسترسی با صندلی چرخدار در سطح جهانی است زیرا در ابتدا فقط در استرالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس بود. گوگل اعلام کرده همه این ویژگی های جدید از هفته آینده برای کاربران اندروید و iOS در دسترس خواهد بود.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها