راهنماتو- گوگل این روزها در تلاش است تا با استفاده از واقعیت افزوده (AR) تجربه خرید آنلاین بهبودیافته ای را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. این قابلیت ها به کاربران کمک می کنند تا بدون نیاز به بازدید از فروشگاه و با تجربه ای مشابه خرید فیزیکی، محصول مناسب خود را خریداری کنند.
به گزارش راهنماتو، کاربران به زودی می توانند محصولات زیبایی، مانند سایههای زیرسازی مطابق با رنگ پوست خود را خریداری کنند. واقعیت افزوده به این غول جستجو کمک می کند تا محصول مناسب هر کاربر را براساس رنگ پوست، سن، جنسیت، شکل صورت، قومیت و انواع پوست به او معرفی کند.
کاربران می توانند لباس و یا لوازم آرایشی مختلف را بر روی چهره و اندام خود بررسی کرده و در نهایت محصول مناسب را انتخاب کنند. گوگل اکنون به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از واقعیت افزوده کفش های مختلف را به صورت مجازی و سه بعدی امتحان کنند. در حال حاضر چندین برند از جمله Saucony، VANS و Merrell از این قابلیت پشتیبانی می کنند.
در هنگام خرید کفش تنها کافی است کاربران چند کلمه کلیدی برای جستجوی خود تایپ کنند؛ این کلمات کلیدی باید آنچه را که کاربر جستجو می کند بطور خلاصه توصیف کنند. پس انتخاب محصول مورد نظر و کلیک بر روی آن، به صورت سه بعدی نمایش داده خواهد شد. کاربران می توانند با کلیک بر روی گزینه «مشاهده در فضای من» محصول را طوری مشاهده کنند که انگار در اتاق و در فاصله کمی از آنها قرار گرفته است. این ها آخرین پیشرفت های گوگل پس از ارائه «ویژگی خرید سه بعدی از طریق جستجو» این شرکت هستند.
این شرکت همچنین در اوایل امسال از یک ویژگی جستجوی تصویر رونمایی کرد که به کاربران این امکان را می داد تا با جستجوی ترکیبی تصویر و متن، آنچه را که می خواهند جستجو کنند. این قابلیت اکنون در خرید آنلاین غذا به کمک انسان ها آمده است. کافی است کاربران تصویر غذای مورد نظر خود را از طریق گوگل لنز و با فعال کردن گزینه «near me» جستجو کنند. با این کار گوگل لیستی از رستوران های اطراف که غذای موردنظر را سرو می کنند، ارائه خواهد داد. این قابلیت اکنون برای کاربران ایالات متحده و به زبان انگلیسی در دسترس قرار گرفته است.
دیدگاه شما چیست؟
دیدگاه ها