گلکسی S23 سامسونگ به ارتباط ماهواره ای مجهز می شود

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۴ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- طبق گزارش‌ها، سامسونگ پس از اپل و هواوی، قصد دارد ویژگی ارتباط ماهواره‌ای را به سری گلکسی اس 23 آینده خود اضافه کند. گفته می‌شود که این شرکت کره‌ای با Iridium، یک شرکت ارتباطات ماهواره‌ای جهانی برای انتقال داده‌هایی مانند پیام‌های متنی و تصاویر کم‌ظرفیت از طریق ماهواره، یک همکاری جدید را آغاز کرده است.

به گزارش راهنماتو، نشریه کره ای Etnews اخیراً ادعا کرد که سامسونگ در حال آماده شدن برای معرفی ویژگی ارتباط ماهواره ای به گوشی های هوشمند گلکسی S23 آینده با هدف انتقال داده هایی مانند پیام های متنی و تصاویر کم ظرفیت با سرعت صدها کیلوبیت بر ثانیه است.

این نشریه گزارش داد، در دو سال گذشته، سامسونگ برای غلبه بر چالش‌های فناوری ارتباطات ماهواره‌ای سخت کار کرده است. این غول فناوری برای محقق کرده این برنامه های خود با Iridium که یک شرکت ارتباطات ماهواره ای با سابقه در ایالات متحده است، همکاری خواهد کرد. ایریدیوم در حال حاضر با استفاده از 66 ماهواره ارتباطی در مدار پایین زمین، خدمات ارتباط صوتی و داده ای را در فضای بیرونی فراهم می کند.

گلکسی S23 سامسونگ به ارتباط ماهواره ای مجهز می شود

برای فعال کردن ارتباطات صوتی و داده‌های پرسرعت از طریق ماهواره، به یک آنتن بزرگRF  نیاز است، اما احتمالاً این آخرین چیزی است که هر کسی می‌خواهد در یک تلفن هوشمند مدرن ببیند. بنابراین، بزرگترین چالش درگیر با Sat-com این است که آنتنی بسازد که خاموش نشود. نشریه Etnews مدعی است که سامسونگ مدتهاست که در حال سرمایه گذاری در این بخش است.

علاوه بر این، فناوری ادغام مودم های ارتباطی تلفن همراه و ماهواره ای برای پردازش داده های دیجیتال نیز تا حد زیادی تکمیل شده است. سامسونگ هنوز جزئیاتی در مورد این ویژگی جدید تایید نکرده است اما به نظر نمی رسد که موانعی در این زمینه باقی مانده باشد.

همانطور که گفته شد، هواوی و اپل قبلاً ویژگی ارتباط ماهواره ای را با جدیدترین پرچمداران خود معرفی کرده بودند. کاربران آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا می توانند از این ویژگی جدید برای برقراری ارتباط با خدمات اضطراری زمانی که دریافت تلفن همراه در دسترس نیست استفاده کنند. شرکت کوپرتینویی می‌گوید در شرایط ایده‌آل با دید مستقیم از آسمان و افق، ارسال یک پیام از طریق Sat-com ممکن است ۱۵ ثانیه طول بکشد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها