اوپو Reno9 یا ریلمی 10 پرو پلاس

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۶ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو-سری OPPO Reno9 با سه نسخه، به شکل رسمی معرفی شد. چند روز قبل نیز، سری Realme 10 رونمایی شد. نکته جالب این که نسخه پایه گوشی اول و نسخه رده بالای گوشی دوم در یک رده بندی قرار می گیرند.

به گزارش راهنماتو، این دو نوع گوشی چندین ویژگی مشترک دارند، اما همزمان، بسیار متفاوت هستند. با توجه به برچسب‌های قیمتی که هر دو گوشی دارند، بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند کدام یک از این گوشی ها بهتر هستند یا کدام یک با نیازهای آنان، بیشتر مطابقت دارند.

بنابراین، در ادامه، ویژگی های هر دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارند یا برای شما مناسب تر هستند.

طراحی گوشی

اوپو Reno9 یا ریلمی 10 پرو پلاس ؛ مقایسه طراحی

طراحی OPPO Reno9 قطعا یکی از بهترین طراحی های سال 2022 است. این گوشی یکی از باریک ترین گوشی های موجود در بازار است که ضخامت آن تنها 7.2 میلی متر است. وزن این گوشی نیز بسیار سبک است و 174 گرم وزن دارد.

یک نکته مثبت درباره OPPO Reno9، این است که مانند گران ترین گوشی های اندرویدی دارای صفحه نمایش خمیده در کناره ها است و طراحی پشتی آن بسیار خاص و منحصر به فرد است. طراحی گوشی Realme 10 Pro Plus نیز در نوع خود، یکی از زیباترین گوشی های موجود در بازار است. Realme 10 Pro Plus  صفحه نمایش منحنی  مشابه با گوشی  OPPO Reno9دارد، که بسیار نازک و سبک است، اما با 7.8 میلی متر. ضخیم تر از رقیب خود است: بدون اغراق هر دو گوشی از زیباترین گوشی های میان رده موجود در بازار محسوب می شوند اما من اولی را بیشتر دوست دارم.

نمایشگر

اوپو Reno9 یا ریلمی 10 پرو پلاس؛ مقایسه نمایشگر

به نظر می رسد OPPO Reno9 و Realme 10 Pro Plus دقیقاً نمایشگر یکسانی دارند زیرا مشخصات نمایشگر هر دو گوشی یکسان است. هر دو گوشی دارای یک پنل AMOLED هستند. ابن پنل می تواند تا یک میلیارد رنگ را با قطر 6.7 اینچ، وضوح Full HD Plus 1080 x 2412 پیکسل، نرخ تجدید 120 هرتز، گواهی HDR10+ و حداکثر روشنایی 950 نیت نشان دهد.

 این پنل دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. بنابراین، با توجه به یکسان بودن مشخصات صفحه نمایش، اگر می خواهید تصمیم بگیرید کدام گوشی را انتخاب کنید، بهتر است روی مشخصات باقی مانده تمرکز کنید. توجه داشته باشید که Realme 10 Pro Plus با بلندگوهای استریو ارائه می شود که تجربه صوتی برتری را ارائه می دهد و همچنین دارای جک 3.5 میلی متری صدا است، در حالی که OPPO Reno9 دارای بلندگوی مونو و بدون جک صدا است.

نرم افزاری

اوپو Reno9 یا ریلمی 10 پرو پلاس؛ مقیسه سخت افزار و نرم افزار

بدون هیج شک و مقدمه ای بگویم که OPPO Reno9 برنده مقایسه سخت افزاری است زیرا به چیپست برتری مجهز است. این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون  778G مدیاتک است که با فرآیند تولید 6 نانومتری ساخته شده و هشت هسته ای است. این تراشه از یک CPU Cortex A78 با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سه پردازنده Cortex A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، چهار پردازنده Cortex A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L تشکیل شده است. در کنار این مشخصات تراشه، حداکثر 12 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 وجود دارد.

گوشی Realme 10 Pro Plus دارای تراشه Dimensity 1080 پایین‌تری است که با حداکثر فرکانس 2.6 گیگاهرتز کار می‌کند، همراه با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی. رابط های کاربری هر دو گوشی کم و بیش یکسان هستند: این گوشی ها اندروید 13 را از درون جعبه پشتیبانی می کنند که به ترتیب توسط ColorOS 13 و Realme UI 4.0 نسخه ای سفارشی دارند. نسخه Realme UI 4.0 فقط کمی متفاوت تر از ColorOS 13 است.

دوربین

اوپو Reno9 یا ریلمی 10 پرو پلاس؛ مقایسه دوربین

تنظیمات دوربین Realme 10 Pro Plus از تنظیمات دوربین OPPO Reno9 شکست می خورد. این گوشی دارای تنظیمات دوربین سه گانه شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و عکاسی ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. متأسفانه، OPPO Reno9 دارای دوربین عقب 64 مگاپیکسلی است و لنز اولتراواید ندارد، اما دوربین سلفی بهتری دارد.

باتری

اوپو Reno9 یا ریلمی 10 پرو پلاس؛ مقایسه باتری

با انتخاب Realme 10 Pro Plus، یک باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی خواهید داشت که عمر باتری بهتری هم دارد.  سرعت شارژ هر دو گوشی، با شارژ سریع 67 واتی یکسان است، Reno9 دارای باتری کوچکتر 4500 میلی آمپر ساعتی است.

 

قیمت

اوپو Reno9 یا ریلمی 10 پرو پلاس؛ مقایسه قیمت

قیمت پایهRealme 10 Pro+ در چین، حدود  230 دلار(8/128 گیگابایت) است و قیمت OPPO Reno9 از حدود 340 دلار آغاز می شود.  

جمع بندی

جمع بندی

گوشی OPPO Reno9، طراحی نازک تر و تراشه بهتری دارد و تا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد، دوربین سلفی این گوشی نیز قوی تر است اما دوربن اصلی این گوشی ضعیف تر از رقیب است.  گوشی Realme 10 Pro Plus دوربین بهتر و باتری بزرگتری دارد و از بلندگوهای استریو و جک صدا برخوردار است.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها