منتظر تغییرات گسترده در طراحی آیفون 15 باشید!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۷ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو-برخی از هیجان‌انگیزترین خبرهای فاش‌ شده درباره سری آیفون 15 که تاکنون شنیده ایم، به دوربین زوم پریسکوپ برای حداقل یک مدل آیفون 15، Dynamic Island برای هر چهار آیفون 2023 و یک تراشه جدید 3 نانومتری برای مدل‌های پرو و یک درگاه شارژ USB-C در کل سری های آیفون 15 (با شارژ سریعتر و سرعت انتقال داده برای مدل های پریمیوم) است.

به گزارش راهنماتو، این احتمال وجود دارد که اپل در حال عرضه یک آیفون کاملاً جدید، به نام "iPhone 15 Ultra" باشد. شایعه دیگری می گوید که آیفون های پریمیوم اپل دکمه های سنتی را حذف خواهند کرد.

اما بیایید ببینیم که چرا ممکن است، آیفون 15 به طراحی گرد برگردد و چرا ممکن است، پرچمداران 2023 اپل، به جای آلومینیوم و فولاد ضد زنگ از تیتانیوم ساخته شوند!

گوشی پیکسل

طراحی جدید آیفون 15 از آیفون 5C ، آیفون X یا گوگل پیکسل الهام می گیرد؟

منطقی است که نگاهی به این موضوع داشته باشیم که اپل دقیقاً چه نوع طراحی گردی را در گوشی جدید خود اجرا خواهد کرد. شایعات توییتری می گویند که طراحی حاشیه این گوشی، کاملا جدید خواهد بود و به جای مربعی، گرد خواهد بود.

البته، کوپرتینویی ها با سخت افزار گرد غریبه نیستند و اولین مرجع آیفون با طراحی گرد که به خاطر می آوریم ، رنگارنگ ترین آن است،  آیفون 5C. احتمال دیگر این است که اپل به دنبال چیزی کاملاً متفاوت از آنچه قبلاً انجام داده، خواهد رفت و از اندروید الهام می گیرد، به طور مشخص گوشی هایی که به ذهن ما می رسند، گوشی های پیکسل و پیکسل 2 هستند.

نگاهی به تصاویر گوشی های پیکسل نشان می دهد که طراحی بسیار جالبی دارد، زیرا صفحه‌نمایش گوشی و حاشیه‌های آن، صاف است، اما در جایی که بخش پشتی به کناره‌ها متصل می‌شود، یک شیب وجود دارد، که در جایی که قاب به پشت می رسد گرد است (بنابراین در دست گرفتن گوشی راحت تر است)، برای درک بهتر این طراحی، به عکس این گوشی نگاه کنید.

به هر حال، الگو گرفتن از طراحی پیکسل 2 یا طراحی کمی محافظه کارانه تر، در واقع به اپل این امکان را می دهد که قاب "مسطح" خود را حفظ کند. به طور کلی حدس زده می شود که طراحی آیفون 15 جدید و الهام گرفته از اندروید است.

طراحی گرد

همه دلایلی که آیفون 15 باید به طراحی گرد و ساختار تیتانیوم برگردد!

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که همیشه انتظار می رفت که آیفون در نهایت به طراحی گرد برگردد. دلیل اول به نحوه عملکرد چرخه های طراحی اپل بر می گردد، اگر تاریخ را مرور کنیم می بینیم که آیفون 6، آیفون 7 و آیفون 8 طراحی یکسانی داشتند، آیفون X، آیفون XS و آیفون 11 نیز شبیه به هم بودند، آیفون 12، آیفون 13 و اکنون آیفون 14 اساساً یکسان به نظر می رسند.

بنابراین، اگر نگاهی به آیفون S 6 بیندازیم، متوجه می شویم که تیم کوک و شرکت اپل، تمایل دارند تا حدود سه سال با همان طراحی قبلی پیش بروند، که باعث می‌شود شایعات به آیفون 15 تیتانیومی جدید با لبه‌های گرد منتهی شود. افزون بر این ها،سری آیفون 14، سنگین محسوب می شوند و حتی از دید برخی کاربران، چندان خوش دست نیستند. آیا می دانید چه چیزی به گوشی هایی که بزرگتر و سنگین تر می شوند کمک نمی کند؟ لبه های صاف و فولاد ضد زنگ!

اگرچه زیبایی صنعتی آیفون 14 پرو و ​​حتی آیفون 13 مینی بهبود یافته اما واقعیت این است که آیفون های جدید اپل نسبت به آیفون S6 و آیفون 8 به طور قابل توجهی ارگونومیک کمتری برای نگهداری و کارکردن برخوردارند.

وقتی که آیفون 14 پرو مکس خود را در یک قاب قرار دهید که 30 تا 50 گرم وزن اضافه می کند، وزن آیفون شما را تقریباً به وزن یک iPad mini 6 می رسد که 297 گرم است.

حالا به این نکته توجه کنید که وزن تیتانیوم به طور قابل توجهی سبک تر از فولاد ضد زنگی است که اپل برای آیفون پرو استفاده می کند. البته با توجه به دوام بتالای آلومینیوم، نمی توان مطمئن بود که اپل در کل سطح محصولات جدید خود از آلومینیوم استفاده کند.

طراحی آیفون

طراحی تکراری آیفون 14 مانند سال 2020 تازه به نظر نمی رسد 

آخرین دلیلی که باعث می شود تصور کنیم، دیگرزمان تغییر طراحی فرا رسیده، این است که از زمان عرضه آیفون 14 تا کنون، طراحی آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی، خسته کننده و بسیار ساده و تکراری به نظر می رسد.

طراحی دوربین مثلثی و رنگ‌های یکنواخت آیفون 14 پرو فعلی در کنار ظاهر فوق‌العاده تازه و جسورانه Google Pixel 6 Pro (Sorta Sunny) یا حتی سایر پرچم‌داران اندرویدی مانند Oppo بسیار تکراری به نظر می‌رسد.

گوشی های اندرویدی

آیا اندروید مانند زمانی که آیفون تغییر کرد از آیفون کپی می کند؟

سرانجام! اگر بگوییم که آیفون 15 در حال خداحافظی با طراحی تخت است، آیا می توانیم حدس بزنیم که اندروید، دوباره وارد کپی کاری می شود؟

اغلب سازندگان تلفن‌های اندرویدی به سرعت، طراحی لبه تخت آیفون 12 را در زمان معرفی این گوشی در سال 2020 کپی کردند، البته این موضوع، تعجب آور نبود اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا می توان حدس زد که گوشی های برند سامسونگ، شیائومی، موتورولا، اوپو، ویوو و دیگر برندها نیز از طراحی جدید آیفون کپی کنند یا خیر.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(ویدئو)  ۶ راز کتلت ترد و خوشمزه
آشپزی

(ویدئو) ۶ راز کتلت ترد و خوشمزه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
تیپ و استایل اردیبهشتی «سیاوش خیرابی» در 40 سالگی
چهره ها

تیپ و استایل اردیبهشتی «سیاوش خیرابی» در 40 سالگی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
چهره شوکه کننده بازیگر زنی که ۳۰سال پیش نماد جذابیت بود
چهره ها

چهره شوکه کننده بازیگر زنی که ۳۰سال پیش نماد جذابیت بود

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .5 دقیقه
(ویدئو) ترفند ساده برای تشخیص هندوانه قرمز و شیرین
راهنمای خوشمزه ها

(ویدئو) ترفند ساده برای تشخیص هندوانه قرمز و شیرین

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
سهمیه بنزین این خودرو‌ها قطع می‌شود
اخبار

سهمیه بنزین این خودرو‌ها قطع می‌شود

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.2 دقیقه
حلقه نامزدی ظریف و تک تاش شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران
چهره ها

حلقه نامزدی ظریف و تک تاش شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .5 دقیقه