قابلیت کنترل کودکان توسط والدین به دستیار گوگل اضافه می شود

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- بلندگوهای هوشمند با دستیارهای مجازی و کنترل صوتی، این روزها از ابزارهای محبوبی در میان افراد به شمار می آیند. اکنون کاربران با هر سن و سالی به کسب اطلاعات، تعامل، بازی و حتی مکالمه با الکسای آمازون، دستیار گوگل و سیری اپل علاقه دارند.

به گزارش راهنماتو، یکی از نگرانی ها در خصوص این ابزارها، دسترسی کودکان به محتوای نامناسب است. از این رو، مدتی است الکسا کنترل والدین را به قابلیت های خود اضافه کرده است. گوگل نیز اخیرا دستیار صوتی خود را به این ویژگی مجهز کرده است. این غول جستجو همچنین چند قابلیت دیگر به منظور برقراری ارتباط و تعامل با کودکان به دستیار صوتی خود اضافه کرده است.

قابلیت کنترل والدین به تدریج در نسخه های iOS، اندروید، Google Home و پلتفرم‌های Family Link دستیار گوگل ارائه خواهد شد. والدین با استفاده از این ویژگی می توانند دسترسی به عملکردهای خاصی را که دستیار به طور پیش‌فرض ارائه می‌کند، محدود یا حتی غیرفعال کنند. آنها همچنین می توانند زمان مشخصی را برای خاموشی دستیار گوگل تعیین کنند. در این حالت، امکان پاسخ دادن به سوالات کودکان و پخش موسیقی توسط دستیار گوگل غیر ممکن خواهد شد.

Parental Control به والدین اجازه می دهد تا سرویس های پیش فرض دستیار گوگل را کنترل و پیکربندی کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند از برقراری تماس یا استفاده از Google Actions توسط کودکان جلوگیری کنند. گوگل همچنین قابلیتی به نام «فرهنگ لغت کودکان» را نیز به دستیار خود اضافه کرده است؛ این قابلیت قادر است پاسخ هایی متناسب با سن کودکان ارائه دهد. جالب اینجاست که این ویژگی با استفاده از قابلیت های تطبیق صدا، صدای کودکان را تشخیص داده و به طور خودکار دیکشنری پاسخ دهی به کودکان را تغییر می دهد. در این حالت، دستیار گوگل با عبارات ساده تر و قابل درک تری پاسخ کودکان را خواهد داد.

یکی دیگر از ویژگی های جدید دستیار گوگل، پشتیبانی آن از چهار صدای جدید برای صحبت با کودکان است. این ویژگی صدای کودک را تقلید نمی کند، اما سعی می کند کمی آهسته تر صحبت کند و بیان واضح تر و مناسب تری داشته باشد. هدف گوگل از این کار، درک بهتر مفاهیم توسط کودکان با سنین مختلف است. به گفته گوگل، قابلیت کنترل والدین و ویژگی های جدید کودکان در بلندگوهای هوشمند، نمایشگرهای هوشمند و دستگاه‌های تلفن همراه ارائه خواهد شد. والدین حتی می‌توانند تنظیمات دستیار گوگل را از طریق دستورات صوتی نیز فراخوانی کنند. عرضه این ویژگی‌ها تدریجی است و خی از دستگاه‌ها ممکن است زودتر از سایرین آنها را دریافت کنند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها