ردمی نوت 12 پرو پلاس یا ریلمی 9 پرو پلاس

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- سری جدید ردمی نوت 12 اخیراً عرضه شد که مانند سری قبلی، نسخه پرو پلاس را نیز شامل می شود. این یک گوشی پرچمدار نیست ولی با مشخصات قابل توجهی همچون فناوری شارژ شگفت انگیز، چیپست قدرتمند و همچنین دوربین پیشرفته، باید ان را یک میان رده شاخص تلقی کرد. با این همه، همیشه یک رقیبی وجود دارد و در اینجا ما می خواهیم به رقیبی از برند ریلمی بپردازیم که آن هم میان رده های پرو پلاس را عرضه می کند.

به گزارش فرارو، برای مقایسه با ردمی نوت 12 پرو پلاس، ما ریلمی 9 پرو پلاس را در نظر گرفتیم که این دستگاه نیز در اوایل سال جاری میلادی عرضه شد. اگر شما قصد خرید یکی از این میان رده ها را دارید، آیا سراغ مدل تازه معرفی شده ردمی خواهید رفت یا گوشی ریلمی را در اولویت قرار خواهید داد. پیش از هر انتخابی پیشنهاد می کنیم این مقایسه را با دقت مطالعه کنید، حتماً انتخاب شما را ساده تر خواهد کرد.

ردمی نوت 12 پرو پلاس یا ریلمی 9 پرو پلاس؛ مقایسه طراحی

از نظر ما جالب ترین طراحی متعلق به Realme 9 Pro Plus است. این یکی از معدود تلفن هایی است که دارای محافظ شیشه ای با قابلیت تغییر رنگ در پشت است. اگر آن را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید، تنها در چند ثانیه شاهد تغییر رنگ دستگاه خواهید بود. همچنین گوشی ریلمی باریکتر و سبکتر از رقیب خود است و حتی یک گوشی جمع و جورتر است.

اما با Redmi Note 12 Pro Plus، در واقع می توانید کیفیت ساخت بهتری داشته باشید. برخلاف ریلمی که دارای فریم پلاستیکی است، ردمی دارای فریم آلومینیومی و همچنین پشت شیشه ای است. علاوه بر این، دارای گواهی IP53 است که آن را در برابر گرد و غبار و پاشش مقاوم می کند. با این حال، بسیار ضخیم تر، سنگین تر و بزرگتر از حریف خود است.

 بنابراین، اگر طراحی زیباتر و یک گوشی ارگونومیک تر می خواهید، به سراغ ریلمی بروید، در غیر این صورت، اگر به دنبال کیفیت ساخت برتر هستید، باید به سراغ گوشی ردمی بروید.

ردمی نوت 12 پرو پلاس یا ریلمی 9 پرو پلاس؛ مقایسه صفحه نمایش

پیشرفته ترین نمایشگر متعلق به Redmi Note 12 Pro Plus است. این دستگاه دارای پنل OLED با قطر 6.67 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، پشتیبانی از Dolby Vision، گواهی HDR10+، حداکثر روشنایی 900 نیت، سنسور اثر انگشت در صفحه و  قادر به نمایش یک میلیارد رنگ است. در مقابل با ریلمی 9 پرو پلاس، شما یک پنل 6.4 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، حداکثر روشنایی 600 نیت و یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر دریافت می‌کنید. همانطور که می بینید، گوشی ریلمی از نظر نرخ تازه سازی، روشنایی و بازتولید رنگ پایین تر است.

ردمی نوت 12 پرو پلاس یا ریلمی 9 پرو پلاس؛ مقایسه سخت افزار و نرم افزار

بخش سخت افزار Redmi Note 12 Pro Plus قطعاً بهتر از بخش موجود در Realme 9 Pro Plus است. این دستگاه توسط پلتفرم موبایل جدید Dimensity 1080 مدیاتک ساخته شده است. یک چیپست ساخته شده با فرآیند تولید 6 نانومتری که با معماری هشت هسته ای متشکل از دو پردازنده Cortex A78 با حداکثر فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش پردازنده Cortex A55 با حداکثر فرکانس  2 گیگاهرتز کار می کنند. این چیپست همچنین با پردازنده گرافیکی Mali G68 MC4 پشتیبانی می شود. در کنار این چیپست، حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 وجود دارد.

 Realme 9 Pro Plus دارای یک چیپست پایین‌تر MediaTek Dimensity 920 است که در 6 نانومتر با معماری هشت هسته‌ای متشکل از دو Cortex A78 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، شش Cortex A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و GPU Mali G68 MC4 تشکیل شده است. این دستگاه با حداکثر 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. در نهایت هر دو گوشی از اندروید 12 خارج از جعبه استفاده می کنند.

ردمی نوت 12 پرو پلاس یا ریلمی 9 پرو پلاس؛ مقایسه دوربین

پیشرفته ترین تنظیمات دوربین متعلق به ریلمی 9 پرو پلاس است. این دوربین دارای تنظیمات دوربین سه گانه شامل سنسور اصلی Sony IMX766 با وضوح 50 مگاپیکسل و OIS، و همچنین یک دوربین فوق عریض با وضوح 8 مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو با وضوح 2 مگاپیکسل است. علاوه بر این، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد. ردمی نوت 12 پرو دارای همان سنسورهای ثانویه و همان دوربین سلفی است، اما سنسور اصلی سامسونگ با وضوح 200 مگاپیکسل و OIS دارد. شاید اعداد به نفع گوشی ردمی باشد ولی واقعیت این است که کیفیت دوربین ریلمی بهتر است.

ردمی نوت 12 پرو پلاس یا ریلمی 9 پرو پلاس؛ مقایسه باتری

ردمی نوت 12 پرو پلاس به لطف باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی عمر باتری طولانی تری را ارائه می دهد و به لطف شارژ سریع 120 واتی سریعتر شارژ می شود. در مقابل ریلمی 9 پرو پلاس از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که با سیستم شارژ سریع 60 واتی پشتیبانی می شود.

ردمی نوت 12 پرو پلاس یا ریلمی 9 پرو پلاس؛ مقایسه قیمت

قیمت این دو گوشی در بازارهای بین المللی اختلاف زیادی با هم ندارند؛ در واقع شما می تواند ریلمی 9 پرو پلاس در با قیمتی در حدود 300 دلار آمریکا یا 300 یورو خریداری کنید. در مقابل ردمی نوت 12 پرو پلاس در حال حاضر با برچسب قیمتی 339 دلار آمریکا یا 340 یورو به بازار راه یافته است.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها