الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل دیگر اهمیتی به لینک ها نمی دهد!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- جان مولر از مهندسان ارشد گوگل مدعی شده است که به زودی شاهد تغییراتی در الگوریتم های جستجوی گوگل خواهیم بود. در این الگوریتم های جدید، لینک سایت ها چندان اهمیتی نخواهد داشت. درواقع در آینده، محتوای مطالب در رتبه بندی گوگل برای مقالات، مهمتر از وجود لینک خواهد بود.

به گزارش راهنماتو، جان مولر در بخشی از صحبت های خود گفت:"این روندی است که معتقدم در طول زمان رخ خواهد داد، من فکر می کنم که لینک ها، به مرور زمان، ارزش و اعتبار خود را از دست خواهند داد زیرا ما نمی توانیم متوجه شویم که چگونه محتوا در متن کل وب قرار می گیرد. در حال حاضر لینک مطالب، موضوعی است که بیش از حد مورد توجه قرار دارد، چون روشی برای یافتن صفحات است. اما من حدس می زنم در طول زمان این عامل، اهمیت خود را از دست خواهد داد و حتی هم اکنون نیز روند تغییرات آغاز شده است."

درواقع مولر نه تنها معتقد است که در آینده، اهمیت لینک ها کاهش خواهد یافت، بلکه می گوید حتی همین حالا نیز لینک ها، به اندازه سالهای قبل حائز اهمیت نیستند و در الگوریتم رتبه بندی هوشمند گوگل وزن بالایی ندارند.

لینک های گوگل

اما جالب است بدانید که این، ادعای جدیدی نیست و مت کاتز، رهبر سابق بخش spam در گوگل نیز در اظهاراتی مشابه به کاهش اهمیت لینک ها پرداخته بود. با این وجود، پژوهش ها نشان می دهند که لینک ها، هنوز هم برای رتبه بندی گوگل حائز اهمیت محسوب می شوند و گوگل نیز طی سالهای اخیر همیشه لینک دها  را بین سه گزینه مهم برای رتبه بندی سایت قرار می داد( البته لینک ها در رتبه اول قرار نداشتند).

اما چرا این خبر مهم است؟ به طور خلاصه، وسواس در حوزه لینک، اشتباه است و بهتر است به جای لینک، روی کیفیت محتوای خود متمرکز باشید. خلق محتوای قوی تر، به تنهایی می تواند روی دیده شدن مطالب در گوگل اثر گذار باشد.

لینک ها هرگز به یک عنصر مرده و منفعل تبدیل نخواهند شد و در رتبه بندی اثراتی خواهند داشت اما باید بپذیریم که اهمیت لینک ها در حال کاهش است.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها