یک شگفتی؛ گوگل کروم آسیب پذیرترین مرورگر سال 2022!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- طبق نظرسنجی Atlas VPN، گوگل کروم در صدر فهرست خطرناک ترین مرورگرهای سال قرار دارد. پایگاه داده VulDB از وجود 303 نقص در سال 2022 در مرورگر گوگل کروم گزارش می دهد. این عدد، تنها مربوط به سال 2022 است و تاکنون مجموعا 3159 آسیب پذیری در این مرورگر محبوب گزارش شده است. اکنون، نه تنها کروم محبوب ترین مرورگر تاریخ است، بلکه به تازگی لقب آسیب پذیرترین مرورگر سال 2022 را نیز از آن خود کرده است!

به گزارش راهنماتو، مقاله ارائه شده به بررسی کلی آسیب‌پذیری‌های گزارش شده به این پایگاه داده از اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۵ اکتبر ۲۰۲۲ می‌پردازد. این تحقیق تعداد کل آسیب‌پذیری‌ها (از جمله آنهایی که اصلاح شده اند) را گزارش می کند و در خصوص شدت آنها اطلاعاتی را بیان نمی کند.

یکی از نکات مثبت گوگل کروم، انتشار به‌روزرسانی‌های منظم  می باشد. در نتیجه، حتی اگر گاهی اوقات آسیب‌پذیری‌هایی نیز در این مرورگر گزارش شود، به سرعت توسط این شرکت برطرف خواهند شد. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، عدم دانلود فایل از وب سایت های ناشناس و کلیک بر روی لینک های غیرقابل اعتماد است. همچنین سعی کنید همیشه مرورگر خود را به روز نگه دارید. با این شرایط ممکن است برخی بخواهند از مرورگر امن تری در دستگاه خود استفاده کنند. در این مطلب ما قصد داریم سه مرورگر ایمن به شما معرفی کنیم.

 

گوگل کروم

Microsoft Edge: پرسرعت و امن

تاکنون 103 آسیب پذیری از این مرورگر در سال جاری کشف شده است. این تعداد آسیب پذیری Microsoft Edge را به جایگزین مناسبی برای گوگل کروم تبدیل می کند. این مرورگر حریم خصوصی، کنترل، بهره وری و تجربه ای روان را در دستگاه های مختلف ارائه می دهد. همچنین گذرواژه‌ها، موارد دلخواه، مجموعه‌ها و اطلاعات ذخیره‌شده را می توان در دستگاه های دیگر همگام سازی کرد. با استفاده از ابزار immersive reader شما می توانید تبلیغات را حذف کنید، به صورت صوتی یا تصویری جستجو کنید و کنترل بیشتری بر روی داده های خود داشته باشید.

Mozilla Firefox: خصوصی ترین مرورگر

علیرغم اینکه امسال 117 آسیب پذیری در فایرفاکس گزارش شده است، اما این تعداد هنوز هم به طور قابل توجهی کمتر از آسیب پذیری های گزارش شده در کروم می باشد. این اعداد موزیلا فایرفاکس را به به یک انتخاب فوق العاده برای استفاده در تلفن همراه و دسکتاپ تبدیل می کند. حفظ حداکثر حریم خصوصی و رابط کاربری مناسب، این مرورگر معروف را نسبت به سایر مرورگرها متمایز ساخته است.

Opera: ایمن ترین مرورگر

از آنجایی که امسال هیچ آسیب‌پذیری در مرورگر اپرا گزارش نشده است، بنابراین قطعا می توان آن را ایمن ترین مرورگر کنونی دانست. البته این احتمال نیز وجود دارد که در صورت استفاده کاربران بیشتری از این مرورگر، برخی نقص ها نیز در آن گزارش شوند. این مرورگر چندین ویژگی جالب از جمله حالت خصوصی، حالت تاریک و ... را نیز ارائه می دهد.

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها