پوکو X4 PRO 5G یا پوکو X4 GT

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 8.7 دقیقه

راهنماتو-بین گوشی های هوشمند و میان رده بازار تلفن همراه، گوشی های سری پوکو شیائومی را می توان از پرطرفدار ترین گوشی ها دانست که اغلب، قیمت های مناسبی نیز دارند. اما انتخاب یک گوشی از بین گوشی های این سری به علت نزدیک بودن مشخصات و ویژگی ها، چندان ساده نیست.

به گزارش فرارو، حق دارید که وقتی سری به بازار تلفن همراه می زنید و با تعداد زیادی گوشی مشابه رو به رو می شوید گیج شوید. گوشی های پوکو X4 PRO 5G و  پوکو X4 GT  از گوشی های میان رده و پرطرفدار بازار هستند. اگر قصد خرید یک گوشی میان رده از برند شیائومی را دارید اما برای انتخاب یکی از این دو گوشی تردید دارید، این مطلب دقیقا مخصوص خود شما است.

طراحی

پوکو X4 PRO 5G یا پوکو X4 GT؛ مقایسه طراحی

طراحی پوکو X4 GT ،ساده، اما جذاب است. در این گوشی شاهد شلوغی بیش از حد طراحی نیستیم. صفحه نمایش یک دست و ناچ بسیار جذاب اینفینیتی O ، از دیگر ویژگی های جذاب در طراحی این دستگاه است. سنسور دوربین سلفی در این گوشی در قسمت بالایی و مرکز صفحه‌نمایش، قرار دارد.

اگر انتظار دارید دوربین های پشتی، طراحی غافلگیر کننده ای داشته باشند، باید تاکید کنیم که در این بخش هم طراحی نسبتا ساده ولی زیبا است. در بخش پشتی این گوشی هم دوربین ها در یک قالب مستطیلی عمودی جمع شده اند.

حسگر اثر انگشت هم در فریم کناری و روی دکمه پاور قرار دارد. وزن این گوشی حدود 200 گرم است، پس حقیقت این است که از نگه داشتن طولانی مدت این گوشی در دستان خود زود خسته خواهید شد.

اگر قرار باشد بگوییم که اولین بخشی که در طراحی پوکو X4 PRO 5G نظرتان را جلب می کند، مطمئنا باید به دوربین ها اشاره کنیم که در یک ترکیب بندی متفاوت در بخش پشتی گوشی قرار گرفته اند. اگر از کاربرانی هستید که مقاومت صفحه نمایش برایتان اهمیت زیادی دارد، بدون نگرانی به سراغ پوکو X4 PRO 5G بروید که صفحه نمایش قدرتمندی دارد و البته در برابر پاشش قطراب آب هم مقاومت دارد. وزن این گوشی هم حدود 205 گرم است و در نتیجه نمی توان گفت با یک گوشی کم وزن رو به رو هستیم.

بالاخره طراحی کدام گوشی؟ اگر طراحی شلوغ و غافلگیرکننده می خواهید گوشی پوکو X4 PRO 5G نسبت به رقیب خود، ظاهر متمایزی دارد، اما اگر طراحی ساده و کاربردی را ترجیح می دهید، پوکو X4 GT، گوشی ویژه شما خواهد بود.

نمایشگر

پوکو X4 PRO 5G یا پوکو X4 GT؛ مقایسه صفحه نمایش

فناوری صفحه‌نمایش در گوشی پوکو X4 GT  از نوع IPS با رزولوشن 2460 در 1080 و اندازه صفحه نمایش 6.0 اینچی است. نرخ به روزرسانی 144 هرتزی صفحه‌نمایش با حداکثر روشنایی 650 نیت (شمع در متر مربع) به کاربران وعده می دهد که به راحتی می توانند بازی های دلخواه خود را با کیفیتی قابل قبول اجرا کنند و لذت ببرند. محافظت از ضفحه نمایش هم با 5 Corning Gorilla Glass  است و در نتیجه خیالتان از خط و خش و آسیب های احتمالی به نمایشگر کاملا راحت باشد.

صفحه نمایش X4 PRO 5G از نوع SUPER AMOLED با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و 6.67 اینچی است و در کنار نرخ به روزرسانی 120 هرتزی، و شدت روشنایی تا 1200 نیت، اغراق نیست اگر بگوییم که امتیاز این گوشی در بخش صفحه نمایش، بالاتر از حد متوسط است.

اگر این عدد و رقم ها گیجتان کرده پس به سراغ نتیجه گیری برویم: به خاطر تفاوت نوع نمایشگرها، اگر به دنبال رنگ های قوی تر و زنده تر هستید گوشی پوکو X4 GT مناسب شما خواهد بود، اما اگر فناوری مدرن تر صفحه نمایش و تراکم پیکسلی قوی تر می خواهید پوکو X4 PRO 5G، گوشی مناسب تری است.

تراشه

پوکو X4 PRO 5G یا پوکو X4 GT؛ مقایسه سخت افزار و نرم افزار

این بخش برای کاربران گوشی پوکو X4 GT اهمیت بسیار بالاتری خواهد داشت، چون یک گیمر حرفه ای انتظار دارد بالاترین حد کیفیت را دریافت کند و بدون هیچ لگ یا اختلالی مراحل بازی را طی کند. تراشه این گوشی از نوع MediaTek Dimensity 8100 (5 nm) است و پردازنده مرکزی هم از نوع Octa-core (4x2.85 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55) است. حافظه داخلی این گوشی 256 گیگابایتی است و RAM نیز از نوع 8 گیگابایتی است. متاسفانه و البته در کمال تعجب، این گوشی از کارت حافظه داخلی پشتیبانی نمی کند. سیستم عامل این گوشی اندروید 12 است.

نوبت به بررسی وضعیت پوکو X4 PRO 5G رسید. این گوشی که از اندروید 11 پشتیبانی می کند، دارای تراشه Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G (6 nm) است. پردازنده این محصول نیز از نوع  Octa-core و 2x2.2 GHz Kryo 660 Gold & 6x1.7 GHz Kryo 660 Silver است. نوع پردازنده نیز از نوع 64 بیتی است. حافظه داخلی، 256 گیگابایت و مقدار رم نیز 8  گیگابایتی است. این محصول از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.

عدد و رقم و اطلاعات طولانی را که فاکتور بگیریم، میرسیم به این سوال که بالاخره کدام یک؟ سوال ما هم از شما این است: هدفتان از خرید گوشی چیست؟ اگر به دنبال بازی و استفاده از گوشی به عنوان یک کنسول هوشمند و سیار است، گوشی پوکو X4 GT می تواند از پس براورده کردن انتظارات شما بر بیاید، طبیعتا انتظارات بالاتر از حد یک گوشی میان رده را از نه، اما در حد همتایان خود، این گوشی یک گزینه مقرون به صرفه است. اگر به دنبال یک گوشی مناسب برای فعالیت های روزمره هستید که از پس اجرای برنامه های مختلف بر بیاید و البته وضعیت حافظه هم برایتان مهم است، گوشی پوکو X4 PRO 5G، گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

دوربین

پوکو X4 PRO 5G یا پوکو X4 GT؛ مقایسه دوربین

گوشی پوکو X4 GT دارای سه حسگر دوربین است. حسگر اول از نوع عریض)، با رزولوشن 64 مگاپیکسل، حسگر دوم از نوع فوق عریض با رزولوشن 8 مگاپیکسل، حسگر سوم از نوع ماکرو با رزولوشن 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی نیز رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد. گوشی پوکو X4 PRO 5G نیز دارای سه حسگر دوربین است. حسگر نوع اول از نوع 108 مگاپیکسلی، حسگر دوم از نوع فوق عریض با رزولوشن 8 مگاپیکسل و حسگر سوم از نوع ماکرو  با رزولوشن 2 مگاپیکسل است.

نگاهی سریع به این عددها می گوید در بخش دوربین شاهد برتری خاصی بین گوشی ها نسبت به یکدیگر نیستیم. اما گوشی پوکو X4 PRO 5G در بخش دوربین اول پشتی خود کمی قوی تر است. طبیعی است از یک گوشی که قرار است انتظارات روزمره کاربران را براورده کند هم همین انتظار می رود. بنابراین دراین بخش، تصمیم گیری چندان دشوار نیست و به راحتی می توانید انتخاب کنید.

باتری

پوکو X4 PRO 5G یا پوکو X4 GT؛ مقایسه باتری

باتری گوشی پوکو X4 GT، از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت 5080 میلی‌آمپرساعتی و  قابلیت شارژ سریع با توان 67 وات است. یک خبر خوش برای پرحرف ها هم این که این گوشی قابلیت 32 ساعت مکالمه تلفنی را دارد. باتری گوشی پوکو X4 PRO 5G از نوع لیتیوم‌-پلیمر با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی است و  قابلیت شارژ سریع با توان 67 وات را دارد. با توجه به این که این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge برخوردار است، توانایی شارژ صفر تا صد درصدی را در مدت زمان 41 دقیقه دارد.

ناگفته پیداست که برای هر بازیکن حرفه ای، سرعت شارژ و البته نگه داشتن شارژ مهم است گوشی پوکو X4 GT، تا حد زیادی این انتظار را براورده می کند و می توانید مدتی طولانی و بدون مشکل بازی کنید. ظرفیت باتری این گوشی خارق العاده نیست، اما از خرید این گوشی پشیمان نخواهید شد. نقطه قوت گوشی پوکو X4 PRO 5G این است که از فناوری شارژ سریع برخوردار است و برای افرادی که به علت مشغله های کاری و زندگی، عجله دارند به سرعت گوشی خود را شارژ کنند مناسب است.

دوربین

 پوکو X4 PRO 5G یا پوکو X4 GT؛ مقایسه قیمت

قیمت این دو گوشی بسیار نزدیک است؛ گوشی پوکو X4 GT با قیمت حدود 10 میلیون و 400 هزار تومان و گوشی پوکو X4 PRO 5G با قیمت حدودی 9 میلیون و 200 هزار تومان قابل خرید است.

جمع بندی

اگر کل این مطلب را مطالعه کرده باشید، احتمالا حالا انتخاب یکی از این دو گوشی برای شما راحت تر شده است، اما برای این که دیگر هیچ ابهام و تردیدی نداشته باشید، یک جمع بندی سریع روی نکات مختلف خواهیم داشت. اگرچه ویژگی های ظاهری تا حدی به سلیقه مرتبط است، اما طراحی پوکو X4 PRO 5G غافلگیر کننده تر است. در بخش نمایشگر نیز نمایشگر پوکو X4 PRO 5G به روز تر است.

در بخش تراشه و حافظه وضعیت امتیازات به نوعی است که می توان گفت هر دو گوشی تا حد زیادی انتظارات کاربران از یک گوشی میان رده را براورده می کنند. اما با توجه به این که گوشی پوکو X4 GT یک گوشی ویژه گیمرها است، در این بخش امتیاز بالاتر را دریافت می کند. در بخش دوربین، پوکو X4 PRO 5G وضعیت بهتری دارد اما این برتری به حدی نیست که بتوان در این بخش پوکو X4 PRO 5G را برتر دانست.

 در بخش باتری، گوشی پوکو X4 GT، قوی تر ظاهر می شود. اگر می خواهید از هر دو گوشی استفاده عادی داشته باشید طبیعتا، پوکو X4 PRO 5G گزینه ایده آل تری است. اما اگر گیمر هستید و به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه برای بازی، بهتر است گوشی پوکو X4 GT، را امتحان کنید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(ویدئو) رقص خودمونی هادی چوپان به همراه پسرش
چهره ها

(ویدئو) رقص خودمونی هادی چوپان به همراه پسرش

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
بریانی گوشت هندی باب سلیقه همه افراد! امتحانش کن!
آشپزی

بریانی گوشت هندی باب سلیقه همه افراد! امتحانش کن!

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.6 دقیقه
ماجرای خارج کردن میله آهنی از مغز پسر 24 ساله
اخبار

ماجرای خارج کردن میله آهنی از مغز پسر 24 ساله

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.1 دقیقه
 قیمت گوشت مرغ، امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت روز

قیمت گوشت مرغ، امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .4 دقیقه
 قیمت گوشت قرمز، امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت روز

قیمت گوشت قرمز، امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .4 دقیقه
بهترین مواد غذایی برای صبحانه ؛ از این نوشیدنی غافل نشوید
پزشکی و سلامت

بهترین مواد غذایی برای صبحانه ؛ از این نوشیدنی غافل نشوید

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.8 دقیقه