شیائومی از ویژگی‌های جدید MIUI 14 پرده برداشت

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

راهنماتو- در حالی که قرار بود شیائومی گوشی های سری 13 خود را در اول دسامبر معرفی کند، اکنون به نظر می رسد این رویداد به تعویق افتاده است. این شرکت قصد دارد در این رویداد از رابط کاربری جدید  MIUI 14 خود نیز رونمایی کند.

به گزارش راهنماتو، اکنون شیائومی پیش از برگزاری این کنفرانس برخی از ویژگی های جدیدترین نرم افزار خود را به نمایش گذاشته است. چند روز پیش، شیائومی یک برنامه برای دسترسی زودهنگام به MIUI 14 راه اندازی کرد. افراد شرکت کننده در این طرح، این فرصت را داشتند که نرم افزار جدید را در حضور عموم مردم بررسی کنند.

این شرکت می گوید هدف اصلی MIUI 14 ارائه «حداقل سیستم‌افزار، حداقل استفاده از حافظه و حداقل برنامه‌های غیرقابل نصب» است. به گفته شیائومی، MIUI 14 فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال می کند و به طور دقیق، حجم حافظه موردنیاز برای نصب آن نسبت به نسخه قبلی 23 درصد کاهش یافته است.

رابط کاربری  MIUI 14

این رابط کاربری، حافظه را به طور موثر تخصیص می دهد و تا حد امکان فرآیندهای غیرضروری Self Starting را از حافظه بوت آزاد می کند. همچنین میزان استفاده از حافظه توسط برنامه ها و سرویس ها را نیز به طور دقیق کنترل می کند. یکی از نگرانی ها در خصوص این قابلیت، مسدود کردن اعلان های برنامه ها می باشد.

MIUI 14 این امکان را به کاربران می دهد که برنامه های سیستمی بیشتری را نسبت به قبل حذف کنند. به جز شماره گیر، مخاطبین، پیام ها، تنظیمات، مرورگر، دوربین، فایل منیجر و اپ استور کاربران می توانند سایر برنامه های سیستمی را حذف کنند. بنابراین شما می توانید برنامه هایی همچون ساعت، آب و هوا، گالری و ... را به راحتی حذف کنید. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این تغییرات به نسخه جهانی MIUI 14 راه پیدا خواهند کرد. امیداواریم که این شرکت این قابلیت های مفید را در بیشتر بازارها ارائه کند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها